Tommelom Skrevet 21. juli 2010 Del Skrevet 21. juli 2010 Har nettopp kjøpt en Toshiba bærbar pc. Jeg kunne tenkt meg å få lagt inn en ren installasjon uten alt dritten som følger med disse maskinene. Men det følger jo bare med recovery-cd. Kommer ikke langt med det. Er det mulig å legge inn ren installasjon fra en vanlig win7-dvd med windows-nøkkelen som følger med maskina? Lenke til kommentar
Flux1 Skrevet 21. juli 2010 Del Skrevet 21. juli 2010 Nei, fordi den nøkkelen som kommer med maskina er OEM(?), altså satt til den maskinen og kun det operativsystemet som fulgte med. Lenke til kommentar
TCi Skrevet 21. juli 2010 Del Skrevet 21. juli 2010 Ja, det er mulig. Gjorde det med min nye Acer PC. Bare brukte en av Win7 platene jeg hadde og brukte lisensen under maskinen. Må selvsagt være av den samme utgaven. I mitt tilfelle Home Premium. Lenke til kommentar
Sigurdl Skrevet 21. juli 2010 Del Skrevet 21. juli 2010 Eller laste ned, du har tross alt betalt for w7 til den maskinen du laster det ned til.. Lenke til kommentar
myhken Skrevet 21. juli 2010 Del Skrevet 21. juli 2010 Eller laste ned, du har tross alt betalt for w7 til den maskinen du laster det ned til.. Er jo kjempe smart å laste ned en kopi som kan inneholde alt mulig snusk , når du faktisk har lisens. Da hadde jeg enten tatt meg tid til å avinstallere de programmene du ikke trenger, eller sett om du kjenner noen med en ekte Windows 7 plate. Lenke til kommentar
Tommelom Skrevet 21. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2010 Takker for respons. Jeg får se hva jeg ender opp med å gjøre. Mulig jeg bare avinstallerer crappet. Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 31. juli 2010 Del Skrevet 31. juli 2010 Jeg kjøpte ganske enkelt win 7 og la inn på min laptop og fikk det da slik jeg ville. Det KAN bli litt trøblete å få tak i enkelte drivere, avhengig av hvilken maskin du har. Min laptop har f.eks gpu som støttes direkte av nvidia, så jeg kan laste ned det jeg trenger derfra. Ellers kom resten via win update. Husk bare på å restarte laptop og starte fra dvd når du innstallerer. Hvis du har recoverypartisjon, må du også huske på å fjerne denne før du legger inn win 7 da den kan være vanskelig å fjerne i etterkant. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå