Gå til innhold

Kjøpt ny bærbar. Kan jeg legge inn en ren windows?

Anbefalte innlegg

Har nettopp kjøpt en Toshiba bærbar pc. Jeg kunne tenkt meg å få lagt inn en ren installasjon uten alt dritten som følger med disse maskinene. Men det følger jo bare med recovery-cd. Kommer ikke langt med det. Er det mulig å legge inn ren installasjon fra en vanlig win7-dvd med windows-nøkkelen som følger med maskina?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eller laste ned, du har tross alt betalt for w7 til den maskinen du laster det ned til..

Er jo kjempe smart å laste ned en kopi som kan inneholde alt mulig snusk :nei: , når du faktisk har lisens.

Da hadde jeg enten tatt meg tid til å avinstallere de programmene du ikke trenger, eller sett om du kjenner noen med en ekte Windows 7 plate.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest medlem-82119

Jeg kjøpte ganske enkelt win 7 og la inn på min laptop og fikk det da slik jeg ville.

Det KAN bli litt trøblete å få tak i enkelte drivere, avhengig av hvilken maskin du har.

Min laptop har f.eks gpu som støttes direkte av nvidia, så jeg kan laste ned det jeg trenger derfra.

Ellers kom resten via win update.

Husk bare på å restarte laptop og starte fra dvd når du innstallerer.

Hvis du har recoverypartisjon, må du også huske på å fjerne denne før du legger inn win 7 da den kan være vanskelig å fjerne i etterkant.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...