Kurt P Skrevet 21. juli 2010 Del Skrevet 21. juli 2010 Heisann, vet ikke helt hvor jeg skal poste detta så : p Jeg har kjøpt meg en ny leilighet og fiberlinje der. Dette er en 4 mannsbolig og jeg kjenner 2 av de som bor i de andre leilighetene. Vi har blitt enige om å bestille en 25/25 mbit linje fra telenor, og dele den videre trådløst mellom oss 3. Den bærbare pcn er jo ikke noe problem for den har trådløs nettverkskort og den finner jo nettet ( som jeg da får passord til ) Men jeg kunne godt tenkt meg å ha et eget lokalt nettverk i min leilighet også. (altså en router) Er det noen muligheter for at en router kan finne et trådløst internett signal fra den andre leiligheten og videre sende den ut via lokalt nettverk/trådløst? Og når det kommer til TV, så hører jeg at det koster 5000 kr i engangsavgift å koble seg på fiber nettet. Da kan jeg vel like så gjerne velge parabol og spare de penga? Hvis jeg alikvel ikke trenger direkte internett tilkobling til min leilighet. Litt rotete her : p men dere som har peil skjønner vel hva jeg mener : ) Mvh PReben Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 21. juli 2010 Del Skrevet 21. juli 2010 du får tak i enheter som mottar trådløst nett og fordleer det ut til vanlige LAN porter, f.kes har netgear en printserver som gjør det. eller så går det ann å kjøre f.eks dd-wrt på en router som takler det og sette den til å motta nettet vel. ang tv og oppkobling til fiber... du må da være tilkoblet for å kunne få internet så høres rart ut atr du kan være tilkoblet nettet å få vanlig internet og måte betale 5000,- for å få "tilkoblet" fiberen som allerede er tilkoblet(iallefall fysisk). vil anbefale deg å snakke med de som tilbyr tv gjennom fiber der du bor om det du. personlig så har jeg alt gjennom fiber og eneste oppstartsavgiften var linjeregistreringen som kostet meg 900,-(!) Lenke til kommentar
Kurt P Skrevet 21. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2010 okey, takk for svar Så jeg kan altså kjøpe en vanlig trådløs router og få inn (internett) signalet trådløst fra naboens router hvor selve hovedlinja går inn, (25/25mb) som jeg da kan gi videre til mine lokale enheter? Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 21. juli 2010 Del Skrevet 21. juli 2010 vel iallefall vis den kan settes opp med DD-WRT Lenke til kommentar
Kurt P Skrevet 21. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2010 okey, da skal jeg undersøke det når jeg handler meg en router.. Takk skal du ha ; ) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå