salms Skrevet 21. juli 2010 Del Skrevet 21. juli 2010 Jeg må ha meg nytt objektiv til mitt D40x, og lurer litt på disse to alternativene. Dette objektivet som har vanlig afs. Og denne kit-linsa som har afs II. Hva er forskjellen på afs og afs II? Eller er det ikke afs som har versjon II på dette objektivet? Jeg har selvfølgelig mest lyst på 18-105 objektivet, men om det er crappy kvalitet i forhold til den kit-linsa så vil jeg vurdere det. Lenke til kommentar
arela Skrevet 21. juli 2010 Del Skrevet 21. juli 2010 Kjært barn har mange navn - dette er nok samme objekktiv. Lenke til kommentar
JohnMerrick Skrevet 21. juli 2010 Del Skrevet 21. juli 2010 Så vidt jeg et er det ingenting som heter AF-S II, her er det vel snakk om mk2 av 18-55mm objektivet? Lenke til kommentar
salms Skrevet 21. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2010 (endret) Kjært barn har mange navn - dette er nok samme objekktiv. Samme objektiv er det nok ikke, siden det ene er 18-55 og det andre er 18-105.. Så vidt jeg et er det ingenting som heter AF-S II, her er det vel snakk om mk2 av 18-55mm objektivet? Ah, ja det kan være så enkelt som det ja.. Men da blir det nok 18-105 på meg da Endret 21. juli 2010 av salms Lenke til kommentar
arela Skrevet 21. juli 2010 Del Skrevet 21. juli 2010 Det går kanskje an å skrive hva det dreier seg om også! Å klikke masse linker for å komme fram til spørsmålet er noe dritt. Lenke til kommentar
salms Skrevet 24. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2010 Det går kanskje an å skrive hva det dreier seg om også! Å klikke masse linker for å komme fram til spørsmålet er noe dritt. Om du sliter med å klikke på to linker for å kunne gi meg tips til forskjellen på to produkter så bør du vel heller bare la være å prøve å hjelpe. Det er lettere med en link til de to objektivene så de som har lyst til å hjelpe kan trykke på de og på 2sek vite hvilke to linser eksakt det er snakk om, mot at jeg skal kopiere inn det jeg TROR er relevant info om objektivene men så viser det seg som i dette tilfellet at jeg misforsto versjonbetegnelsene på objektivene totalt. JohnMerrick svarte perfekt på mitt spørsmål, og som du ser av første post så la jeg jo inn det jeg trodde var relevant forskjell på de to objektivene, noe jeg tok skikkelig skivebom på.. Anyway så har jeg fått det 18-105 objektivet, tatt noen bilder og er kjempefornøyd med objektivet. Så igjen, takk til JohnMerrick for avklarende og avvæpnende svar på mine undringer. Lenke til kommentar
arela Skrevet 25. juli 2010 Del Skrevet 25. juli 2010 Nikon (og brukerne) har endel sære navn på saker og ting, så det er lett og missforstå. Bl.a Nikkor 70-300 VR og VR II er samme objektiv, men laget i to forskjellige batcher. Andre objektiv hvor betegnelsen AF-S I og AF-S II blir brukt, er på noen teleobjkektiv. I og II betyr i de tilfellene versjon av objektivet, og de er da forskjellige konstruksjoner, men med samme AF motor. Jeg mener nå fremdeles at du bør skrive navn på objektiv + evt link, da det er mange som ikke gidder å klikke linker for å se om det er noe de vet noe om. Jeg er vanligvis en av de! Lenke til kommentar
salms Skrevet 25. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2010 Jaja, nå viste det seg anyway at det ikke var noe som het af-s I og II i dette tilfellet, men at II-betegnelsen kom fra versjonen av kit-linse eller noe. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå