Raging_Bull Skrevet 21. juli 2010 Del Skrevet 21. juli 2010 Installerte nylig Ubuntu, og jeg får til stadighet opp en notification om at "Disk failure is imminent". Hvis jeg trykker på får jeg opp en beskjed om at rellocated sector count har noe problemer. Se vedlagt bilde. Har en Dell XPS m1330 med en 500gb Samsung disk. Skulle også innstalere Vista her en dag, og da fikk jeg opp at disken var nær ved å file og den anbefalte å innstalere på en annen disk. Har ikke peilig på hva dette betyr, men ville vært litt kjedelig hvis disken plutselig ryker! Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 21. juli 2010 Del Skrevet 21. juli 2010 Det første du gjør er i alle fall å sikre at du har backup på en annen disk/enhet av alle filer du vil beholde. Lenke til kommentar
danielch Skrevet 21. juli 2010 Del Skrevet 21. juli 2010 Du finner ikke en bedre forklaring enn den Ubuntu gav. Du må nok kjøpe deg en ny disk. Lenke til kommentar
Raging_Bull Skrevet 21. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2010 Ok. Har slik utvidet garanti fra Dell, så fårhåpentligvis fikser de det! Tok back up av alt før jeg formaterte, så ikke noe problem Takk for hjelpen! Lenke til kommentar
johome Skrevet 21. juli 2010 Del Skrevet 21. juli 2010 Samsung har et eget program for diagnose av harddisker. Last ned Hutil Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå