Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Ettermontere cruise control på Peugeot 406

Ursa

Anbefalte innlegg

Halloisen!

Etter å ha hatt mer hell med dette forumet enn med diverse verksteder, håper jeg noen kan hjelpe meg med et enda mer teknisk problem: ettermontering av cruise control på en Peugeot 406 1.8 2000-modell.

1. pris på cruise controllen fra bil1din i Namsos er ca 700 kroner. Hva må følge med for at verkstedet skal slippe å etterbestille ekstradeler? Hva kan prisen på deler være i tilfelle det kun er selve spaken/knappen som bil1din selger?

2. er monteringa noe jeg kan gjøre selv?

3. kan noen anslå en pris dersom verkstedet skal gjøre dette? Det vil jo være totalt forskjellig pris, avhengig om man kan gjøre "data-magi" med noen tastetrykk for å aktivere cruise control på hjernen som er der fra før, eller om vi må bestille en helt ny bil-hjerne og rive og røske i ledninger osv.

På forhånd tusen millioner takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ettersom det jeg forstår er det ikke drive-by-wire på den bilen.

Du vil trenge vakuumpumpe, styreenhet for cruise control, hendel på rattet, brytere til clutch og brems, ledningsnett, omprogrammere motorstyring ++.

Hva er det du betaler 700 for? Hvis det er et ferdig kit og alt er inkludert er jo saken biff, og verkstedet trenger ikke mer utstyr. Hvis det derimot kun er spaken eller kontrollenheten blir det en del ekstra deler som skal til for at det fungerer.

Vil tippe det kanskje tar 3-4 timer og etterinstallere cruise control, gitt at man har alle delene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...