Gå til innhold

Programvare til Webside

Anbefalte innlegg

Hei.

Tenker på å opprette min egen nettside, men kan ikke så mye om koding osv, har heller ikke lyst til å ansette noen webdesigner, så lurer på hvilken løsning som er best for meg.

Er ute etter noe som er enkelt og oppdatere og håndere.

Har sett på denne:

www.idiumweb.no

Det er viktig for meg at jeg har mulighet til å sette inn reklameannonser etter eget ønske på hjemmesiden min.

Er dette ett godt alternativ? Eller er det andre som er bedre?

:)

Endret av Sunsi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Wordpress har ferdiglagede themes og plugins for all mulig funskjonalitet du kan tenke deg uten noe behov for manuell redigering av kildefiler.

Hadde også vært fint om du hadde spesifisert litt mer om hva slags innhold du skal ha.. F eks galleri, blog, forum, portfolio etc.

Lenke til kommentar

Hei.

Takk for svar :)

Så såvidt på wordpress akkuratt nå, må man ikke kunne litt koding osv der?

Siden, skal inneholde både bilder og tekst. Er en side som går på valutamarkedet. Så skal oppdatere den ofte med både bilder og tekst. Og ha muligheten til å reklamere for andre firmaer.

Lenke til kommentar

Man behøver ikke kode noe for å bruke WP nei.. Du kan fint sette opp en side med reklame, bilder og tekst med WP hvis du finner rett theme, samt en plugin for reklame.

Alt dette styres gjennom en gui og ikke tekst editor..

Søk på wordpress themes på google.. Og det finnes også premium themes hvor man kan redigere farger, layout etc med gui men disse koster penger.

Du kan da enten laste ned et ferdiglaget gratis theme, eller et premium theme fra f eks www.woothemes.com som koster penger.

Wordpress er lett kontrollert med et admin dashboard, hvor du kan skrive innlegg, legge til bilder og annet media, samt mye annet uten koding.

Edit: hvis du ikke har webhosting så kan du bruke blogger.com som støtter reklame..

Endret av coax
Lenke til kommentar

Takk for gode svar :)

Driver og tester ut wordpress nå, ser bra ut dette!

Men skjønner ikke helt det punktet du sa om at jeg må ha "plugins" for å ha reklame på siden?

Kunne du utdypet det litt ?

Tusen takk for god hjelp! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...