RG1 Skrevet 19. juni 2003 Del Skrevet 19. juni 2003 Skulle gjerne hatt noen forslag til valg av kamera. Har lest gjennom en mengde tester, men anbefalingene er noe sprikende. Jeg har tenkt meg et kamera i prisleiet 5-6 tusen, og lurer på om jeg skal gå for Canon. I så fall står valget mellom S50 eller om det er verdt å gå opp noen hundrelapper og kjøpe G3. Det er mest amatør bruk det skal brukes til. Driver ikke med fotografering fra før og er nybegynner. Hovedsakelig blir det å ta en del bilder til en annonseside på internett og mulig litt i feriesammenheng. Spørsmålet er da om jeg vil ha mest igjen for å gå for S50 som er ganske hendig, eller om G3 er bedre med tanke på resultatet/kvalitet på bildene. Lenke til kommentar
Ravis Skrevet 19. juni 2003 Del Skrevet 19. juni 2003 I så fall står valget mellom S50 eller om det er verdt å gå opp noen hundrelapper og kjøpe G3. Spørsmålet er da om jeg vil ha mest igjen for å gå for S50 som er ganske hendig, eller om G3 er bedre med tanke på resultatet/kvalitet på bildene. G3'en min ble ødelagt og jeg har i mellomtiden fått låne broder'n sitt S30(samme størrelse som S50). Kan bare si en ting: Jeg skal aldri kjøpe et kamera _uten_ utvippbar/roterbar LCD-skjerm. Den er _sårt_ savnet. G3'en har også en mer lyssterk linse og nøytralt gråfilter(vet ikke om S50 har det). Jeg kjøper enten G3 eller G5, muligens Nikon Coolpix5400(alle med utvippbar LCD) Eneste fordel jeg kan se i favør S50 er størrelsen. Husk på at den er en rød-øye generator.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå