danielwp Skrevet 21. juli 2010 Del Skrevet 21. juli 2010 Hei, Har et problem jeg ikke har klart å finne ut av på egenhånd: Jeg ønsker at en av mine browsere (Firefox eller IE) skal prioritere et trådløst nettverk (ønsker helst å kunne velge hvilket) over mitt LAN. Samtidig vil jeg at min primære browser (Chrome) skal bruke LAN. Noen som har en løsning? Lenke til kommentar
danielwp Skrevet 21. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2010 Fordi arbeidsgiver har blokkert for flash spill fra Lan, mens jeg kan benytte et gjestenettverk WLAN Men ønsker samtidig ikke å måtte slå av LAN hver gang jeg skal logge på... Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 21. juli 2010 Del Skrevet 21. juli 2010 Håper han ikke ser denne tråden.... Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 21. juli 2010 Del Skrevet 21. juli 2010 Interresant problemstilling. Lenke til kommentar
Toad Skrevet 21. juli 2010 Del Skrevet 21. juli 2010 Bare og sette gatewayen til trådløs som proxy server i ønsket nettleser det. Firefox: Verktøy -> Innstillinger -> Avansert -> Nettverk -> Innstillinger Lenke til kommentar
emva Skrevet 21. juli 2010 Del Skrevet 21. juli 2010 (endret) Interresant problemstilling. Problemet er nokså enkelt i seg selv (løsningen også), det som er interessant er hvorfor arbeidsgiver måtte sperre for det i utgangspunktet... Chr1steR: det går ikke hvis de har samme subnett. Nå må resten ikke hjelpe han noe mer, han må jo jobbe litt for gleden ved å spille på arbeidsplassen Endret 21. juli 2010 av emva Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 29. juli 2010 Del Skrevet 29. juli 2010 routing av trafikken tror jeg er løsningen her. Bruk commandoen route for å dirigere trafikken til ønsket nettsted via wlankortet. Hvordan man gjør det har jeg desverre glemt, men et spark i riktig retning har du jo nå fått... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå