Gå til innhold

Lenovo ideapad S10-3 N450 og dual screen?

Anbefalte innlegg

Dette gjelder innkjøp av ny PC, men spørsmålet er såpass relatert til GNU/Linux at jeg poster det her.

Lenovo ideapad S10-3 N450 leveres med Windows Starter og ser at denne Windows-versjonen er temmelig begrenset i forhold til å vise intern og ekstern skjerm SAMTIDIG.

Planen min er å installere f.eks. Ubuntu eller annen Linux-distro på denne PC-en og lurer derfor på om noen har testet at denne maskinen er kapabel til å vise to skjermer samtidig (med samme bilde / speiling).

Link til modell: Lenovo Ideapad S10-3 hos Komplett

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal fungere fint det, om det er enkelt (GUI klikk'n play) eller vanskelig (redigere tekstfiler) er noe annet.

Jeg tok sjansen i dag og bestilte. Grublingen min resulterte i at prisen ble reduserte med kr 400,-. Skal komme med tilbakemelding om saken etterhvert. Og Olear: mulig det kan bli noe knoting, men har heldigvis blitt litt vant til det etterhvert. Det positive er vel at når systemet er opp og går så blir det iallfall stabilt. Og denne PC-en skal jo bare stå og servere presentasjoner gang etter gang – dagen lang :-)

Men jeg er litt usikker på om jeg skal installere Ubuntu eller f.eks. Debian?

Stabilitet er høyt beskattet.

Går i tenkeboksen...

Lenke til kommentar

Fikk Lenovo-en i hus i dag. Gikk lei av å avinstallere medfølgende prøveversjoner av ditt og datt i Windows Starter og installerte Ubuntu Netbook(s) (remix) på PC-en. Positivt overrasket. Dual-screen virket med en gang jeg bootet maskinenen og lyden var helt grei. Altså fungerte dette perfekt for tiltenkt bruksområde. Systemet booter til login screen på 18 sekunder. Videre oppstart deretter tar 10 sekunder. Bra nok for en Intel Atom-prosessor og hardware i den laveste klassen.

Blåtann, trådløsts nettverk og lokalnett mot Mac fungerte uten problemer etter at jeg fant ut at MAC-en var satt i dvalemodus :-) Innebygget videocam virket ut av boksen, så her er bare velstand!

En ting står igjen: jeg får ikke justert LCD-baklyset på skjermen. Skal sjekke litt på nettet, men hvis noen har erfaring med dette, kom igjen!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...