Aetius Skrevet 21. juli 2010 Del Skrevet 21. juli 2010 Fujifilms F-serie har høstet mange lovord, og nå har den fått nytt flaggskip. Les mer Lenke til kommentar
EskeRahn Skrevet 21. juli 2010 Del Skrevet 21. juli 2010 Ja det er jo altid spændende når Fujifilm kommer med nyt F-serie kamera. Men da en grim nyhed at de er gået fra 1/1.6" til 1/2" altså 1.56 gange mindre areal og samtidigt fået dårligere blænde. Det lyder lidt som da de lavede F100 der var en del dårligere end F50/60 i ringe lys. Blot for at få mere zoom... Og der står heller ikke noget om at de er overgået til 'bagbelyst' (der burde hedde back-wired) CMOS sensor type. Det har gjort helt enormt forskel hos Ricoh fra deres CX1 til CX3. Hvor CX1 var nærmest ubrugeligt i dårligt lys, er CX3 bedre end selv F200exr (jævnfør mine mange lovord her) Man skulle ellers tro at Fujifilm, der har været mestre i billeder i elendigt lys (F30/F31/F50/F60/F200), ville være blandt de første til at tænke i de baner. Lenke til kommentar
albe Skrevet 21. juli 2010 Del Skrevet 21. juli 2010 hmmm.. mindre sensor og superzoom var ikke AKKURAT det jeg hadde forventet da jeg bestemte meg for å vente på dette kameraet. men det blir spennende å lese fe første tester på denne. Lenke til kommentar
a_aa Skrevet 21. juli 2010 Del Skrevet 21. juli 2010 Blir interessant å se hvordan dette kameraet gjør det i tester utpå høsten Bildebrikken med fasedeteksjon minner meg om ryktene om at Fujifilm snuste på µ4/3 - dersom AF-en fungerer godt, hadde det vært genialt med en sånn brikke i 4/3-størrelse. Kisten for å gi en verdig begravelse for DSLR som massenes systemkamera-konsept ville i så fall begynt å nærme seg fullførelse Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg