Gå til innhold

Anbefalt mus til musarm

Anbefalte innlegg

Jeg har en tråd om å Bruke mus med venstre hånd, men da jeg liker best å bruke høyre så tenkte jeg å forhøre meg om anbefalt mus for sliten musarm.

Jeg har Razer Deathadder i dag, men tror denne er for stor for hendene mine. Hendene mine er typisk "gjennomsnitt" i størrelse. Jeg har begynt å få smerter når jeg trykker på knappene, smerten er på "rista" av hånden, dvs. oversiden(pinlig at jeg ikke vet hva det heter, håndbak?). Har alltid ett lite opprom mellom musa og pekefingerleddet.

Noen som har forslag til mus? Helst noen som har hatt lignende smerter og fått lindret det med en annen type mus ;)

(vennligst ikke skriv masse om andre tiltak, det er dekket andre steder)

Endret av Gorguss
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Hei, jeg hadde lignende problemer til og fra i årevis inntil jeg fant en løsning som fungerte. Etter at jeg tok i bruk en Anir Vertical Mouse Pro har jeg blitt mye, mye bedre. Det tok selvsagt litt tid å venne seg til ny type mus, og det egner seg ikke akkurat til gaming e.l., men trikset (for min del) var å benytte denne på kontoret / til arbeid, mens jeg bruker en tradisjonell, fullt funksjonell (inkl. scrollehjul etc.) trådløs mus hjemme. Siden jeg bruker vidt forskjellig muskler og posisjoner på de to verktøyene blir det som å halvere belastningen over tid. Kan dog hende du er nødt til å kun bruke vertikalmusa en stund, inntil de verste smertene gir seg.

Håper du finner ut av noe lignende som kan fungere for deg.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hei, jeg hadde lignende problemer til og fra i årevis inntil jeg fant en løsning som fungerte. Etter at jeg tok i bruk en Anir Vertical Mouse Pro har jeg blitt mye, mye bedre. Det tok selvsagt litt tid å venne seg til ny type mus, og det egner seg ikke akkurat til gaming e.l., men trikset (for min del) var å benytte denne på kontoret / til arbeid, mens jeg bruker en tradisjonell, fullt funksjonell (inkl. scrollehjul etc.) trådløs mus hjemme. Siden jeg bruker vidt forskjellig muskler og posisjoner på de to verktøyene blir det som å halvere belastningen over tid. Kan dog hende du er nødt til å kun bruke vertikalmusa en stund, inntil de verste smertene gir seg.

Håper du finner ut av noe lignende som kan fungere for deg.

Takk for tipset! Den skal jeg faktisk sjekke. Virker som en mindre drastisk endring enn å gå til en RollerMouseløsning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...