Gjest Gjest Skrevet 21. juli 2010 Del Skrevet 21. juli 2010 Hei. Jeg er en gutt på 14 år som spekulerer på veldig mye rart. Når jeg snakker med en person spekulerer jeg gjerne mer på hvordan vedkommende beveger munnen sin enn å høre på hva han har å si. Når jeg passerer folk på gaten spekulerer jeg på hvordan gåstilen deres er. Også spekulerer jeg ofte på hvorfor alle folk er bygget opp likt, og om andre tenker det samme om mennesket som jeg gjør. Hvorfor er vi her? Hva er meningen med livet? Hvorfor er kneet hardere enn resten av foten? Hvorfor puster vi? Merkelig fenomen må jeg si.. Lenke til kommentar
BeeGee Skrevet 21. juli 2010 Del Skrevet 21. juli 2010 (endret) Absolutt ingenting galt med å være en filosof Edit: Les mer her. Endret 21. juli 2010 av BeeGee Lenke til kommentar
cuadro Skrevet 21. juli 2010 Del Skrevet 21. juli 2010 Jeg spekulerer i hvorfor du poster som en "gjest". Når det er sagt, så er de aller fleste av oss "fjern" på denne måten. Jeg spekulerer i alt og ingenting, akkurat som deg. Lenke til kommentar
Gjest merkverdig Skrevet 7. august 2010 Del Skrevet 7. august 2010 Når vi er inne på merkverdige spekulasjoner, så har jeg et sentralt filosofisk spørsmål. Et spørsmål jeg i lang tid har spekulert på. Hvorfor ser mennesker, og dyr for den sags skyld, automatisk i øynene til den som snakker? La oss ta et eksempel. Hvis en kommer og kvepper en annen person, så ser automatisk personen som kvapp opp i øynene til han andre. Hvorfor akkurat i øynene? Hvorfor ikke på munnen eller håret? Gjør man det for å vurdere personens troverdighet? Kan øynene fortelle alt om en person? Lenke til kommentar
Sink Skrevet 7. august 2010 Del Skrevet 7. august 2010 Antar det er en plass der en lett kan se "følelser", et truende blikk er ikke til å ta feil av f.eks Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå