Liloolil Skrevet 21. juli 2010 Del Skrevet 21. juli 2010 Hei. Er det noen som vet hvordan man kan fjerne viruset: 4chan.hta? Er ikke sikker på om det er et virus, men det er et script som kjører i bakgrunnen. Jeg er ikke 100% sikker på hva det gjør, men jeg vet at det ikke er helt ufarlig. Føler meg ganske dum egentlig. Ble lurt til å åpne fila med scriptet Jeg har kjørt "Hijackthis" og loggen ligger som vedlegg. Scriptfila ligger også i vedlegg, men er lagret som en .txt-fil. Jeg har også skannet med AVG og den fjernet dette: "C:\Users\Lilo\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default\Cache\f_00041d";"Virus found JS/Redir";"Moved to Virus Vault" Jeg har også fjernet scriptfila fra oppstarten, ved hjelp av "msconfig" Er det noe mer jeg kan gjøre for å være sikker på at viruset er vekk? Hijackthis og 4chan script.zip Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 23. juli 2010 Del Skrevet 23. juli 2010 Hijackthis loggen er ren. Scripet er skrevet i visual basic. Koipere "4chan.js" til startup,har du fjerner den er det nok greit. Lenke til kommentar
Liloolil Skrevet 25. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2010 Okay. Takker for svar ^__^ Lenke til kommentar
kaffebryggare Skrevet 25. juli 2010 Del Skrevet 25. juli 2010 Ja, da vet du hvertfall at du aldri skal laste ned bilder fra 4chan og rename dem til whatever bildet sier du skal gjøre.. Hørte at disse skriptene bare laster seg selv opp igjen til 4chan og at de ikke er skadelige for maskinen din. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå