Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Windows slutter og fungere etter 3-4 dager (har prøvd og formatere)

Anbefalte innlegg

Har hatt pc'en i 6 måneder, fungerte fint den første månden, men så starta helvete. Hadde først xp på pc'en, då fikk eg opp at det var filer som manglet, husker ikkje navnet på dei men det hadde nokke ram'en å gjøre. Men, eg har prøvd med 3 forskjellige ram brikker fra høy til lav frekvens. No for noen daga side instalerte eg win7, det virka jo fint heilt til tredje dagen, da fikk eg BOD og når eg starta opp igjen så får eg varierende resultat. Det har stått en enhet har ikkje blitt instalert skikkelig, lesefeil på disk E, ingen sjermbilde eller bios load fail. No har eg begynt og virkelig hate pc'en og tror at det er ein reinkarnasjon av djevelen sjøl. Er det nokken som har ein ide om ka det kan vere please hjelp, eg er desperat.

Har og prøvd og instalere på 2 forskjellige disker, i tilfelle den eine er dårlig.

Asus Striker II hovedkort

Ocz flexx ddr2 1016Mhz

Corsair xms2 dd2 800Mhz

2*xfx 260 gforce black editon 856mb sli

Intel E8500 3,16Ghz

Endret av Zonin89
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel i og med at det er alle mulige feilbesjeder mellom himmel og jord så er RAM alltid det første jeg vil mistenke, spesiellt når du allerede har mer eller mindre utelukket software feil ved at problemet kommer også ved en helt ny OS installasjon.

Greit nok at du har testet forskjellige RAMslots, men har du først og fremst testet om du faktisk HAR et minnekorrupsjonsproblem før du begynnte å "fikse" det? ...

Kjør memtest eller tilsvarende program grundig så får du fort svar på om dette er feilkilden eller om du kan slå den muligheten helt fra deg og se andre steder.

Det er bare en måte å løse slike problemer på: Vær systematisk. Om du bare går på anntagelser hele veien for å prøve å hoppe raskest mulig frem til løsningen uten å bekrefte/avkrefte det du tester underveis så går det fort bare i ball alt sammen.

Som sagt - begynn med å først av alt bekrefte/avkrefte om problemet ligger i RAM du. Da er du et godt stykke på vei i riktig retning.

-Stigma

Lenke til kommentar

Vel i og med at det er alle mulige feilbesjeder mellom himmel og jord så er RAM alltid det første jeg vil mistenke, spesiellt når du allerede har mer eller mindre utelukket software feil ved at problemet kommer også ved en helt ny OS installasjon.

Greit nok at du har testet forskjellige RAMslots, men har du først og fremst testet om du faktisk HAR et minnekorrupsjonsproblem før du begynnte å "fikse" det? ...

Kjør memtest eller tilsvarende program grundig så får du fort svar på om dette er feilkilden eller om du kan slå den muligheten helt fra deg og se andre steder.

Det er bare en måte å løse slike problemer på: Vær systematisk. Om du bare går på anntagelser hele veien for å prøve å hoppe raskest mulig frem til løsningen uten å bekrefte/avkrefte det du tester underveis så går det fort bare i ball alt sammen.

Som sagt - begynn med å først av alt bekrefte/avkrefte om problemet ligger i RAM du. Da er du et godt stykke på vei i riktig retning.

-Stigma

Men, eg har prøvd med tre forkjellige typer ram brikker og det samme har sjedd kver gang

Lenke til kommentar

-Stigma

Men, eg har prøvd med tre forkjellige typer ram brikker og det samme har sjedd kver gang

Ja, og pga. du ikke bekreftet feilen før du prøvde å rette den så har du nå gjort mye arbeid for ingenting. Det kan være at feilen ikke ligger i RAM, eller det kan være at problemet ligger i RAM men i en av de faktorene du ikke testet (eksempelvis socketen på hovedkortet, anvendt spenning, andre bios instillinger osv.). Nå må du enten velge å begynne feilsøkingen på nytt igjen grundigere eller gå videre å håpe inderlig at ikke du du da går rett forbi problemet (for da kan du søke deg grønn senere uten å komme deg noen vei).

Jeg forteller deg bare hvordan jeg ville gått frem med feilsøkingen om det var min maskin. Det trenger ikke å være RAM, det kan være noe helt annet, men det er det første jeg ville fått utelukket fullstendig før jeg testet videre på andre ting.

-Stigma

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...