Mr. President™ Skrevet 22. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2010 (endret) Jeg bare kopierte det øverste. Visste ikke at det var noe foskjell. Takk for feilene. Hvis jeg ikke skal bruke <center> hva skal jeg bruke da? EDIT: Linken funka ikke Endret 22. juli 2010 av xDestiny10x Lenke til kommentar
Mr. President™ Skrevet 22. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2010 (endret) Hvordan skal jeg få ting plassert på riktig sted med <table> ? Må jeg skrive inn all info om et lag i en og samme tag? Og hvordan kan jeg farge <table> elementer? Endret 22. juli 2010 av xDestiny10x Lenke til kommentar
MikkelRev Skrevet 22. juli 2010 Del Skrevet 22. juli 2010 http://www.w3schools.com/html/html_tables.asp Fargelegging gjør du med css. <table style="blabla"> eller <td style="blabla"> på cellenivå. Istedetfor center kan du legge koden som skal sentreres i en div, også style den med <div style="blabla"> Lenke til kommentar
Runar Skrevet 22. juli 2010 Del Skrevet 22. juli 2010 Istedetfor center kan du legge koden som skal sentreres i en div, også style den med Da er det vel bedre å angi text-align: center, margin: 0 auto eller lignende i klassen/iden til elementet som skal sentreres, og ikke bruke en ekstra div kun for dette? Lenke til kommentar
Mr. President™ Skrevet 22. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2010 Forstår ikke. Hvordan kan man centre den med <div style="...">? Og hvordan fargelegger jeg med å skrive <table style="..."> Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 22. juli 2010 Del Skrevet 22. juli 2010 Jeg sentrerer div-elementer med å gi dem en bredde, og så angi automatiske margins på sidene: <div class="senter noeannet">Innhold</div> .senter { margin-left: auto; margin-right: auto; } .noeannet { width: 300px; } Lenke til kommentar
Mr. President™ Skrevet 22. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2010 Jeg sentrerer div-elementer med å gi dem en bredde, og så angi automatiske margins på sidene: <div class="senter noeannet">Innhold</div> .senter { margin-left: auto; margin-right: auto; } .noeannet { width: 300px; } Er det samma med table? Men hvorfor har du skrevet: senter noeannet"? Kan du ikke bare ha et ord og gjøre slik heller: .senter { margin-left: auto; margin-right: auto; } .senter { width: 300px; } Det funka for meg Lenke til kommentar
MikkelRev Skrevet 22. juli 2010 Del Skrevet 22. juli 2010 Det er jo bare å prøve for å finne ut om det er det samme med table. Prøv gjerne før du spør. <table style="margin-left:auto; margin-right:auto; width:300px;"> bla bla </table> Lenke til kommentar
Mr. President™ Skrevet 22. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2010 Men er det like greit å bruke .senter på begge? Det funka så det er vel ikke noe forskjell, men har sett andre som også bruker forskjellig, så jeg lurer bare på om hvorfor. .senter { margin-left: auto; margin-right: auto; } .senter { width: 300px; } Lenke til kommentar
MikkelRev Skrevet 22. juli 2010 Del Skrevet 22. juli 2010 Da kan du like godt putte alt i en klasse. Lenke til kommentar
Bjonski Skrevet 22. juli 2010 Del Skrevet 22. juli 2010 Men er det like greit å bruke .senter på begge? Det funka så det er vel ikke noe forskjell, men har sett andre som også bruker forskjellig, så jeg lurer bare på om hvorfor. Grunnen til dette er f.eks hvis man vil ha to elementer sentrert men med forskjellig bredde. Da kan man gjøre det slik: .senter { margin-left: auto; margin-right: auto; } .noeannet { width: 300px; } .noeannet2 { width: 400px; } <div class='senter noeannet'>Noe annet</div> <div class='senter noeannet2'>Noe annet 2</div> Lenke til kommentar
Mr. President™ Skrevet 22. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2010 (endret) Men er det like greit å bruke .senter på begge? Det funka så det er vel ikke noe forskjell, men har sett andre som også bruker forskjellig, så jeg lurer bare på om hvorfor. Grunnen til dette er f.eks hvis man vil ha to elementer sentrert men med forskjellig bredde. Da kan man gjøre det slik: .senter { margin-left: auto; margin-right: auto; } .noeannet { width: 300px; } .noeannet2 { width: 400px; } <div class='senter noeannet'>Noe annet</div> <div class='senter noeannet2'>Noe annet 2</div> Oja. Altså slik at ikke alle class elemenetene med det samme navnet får lik bredde. Forstår. Endret 22. juli 2010 av xDestiny10x Lenke til kommentar
Mr. President™ Skrevet 23. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2010 Har blitt forvirret nå. Du sa at hvis man vil at to elementer i en class skal ha forskjellig bredde f.eks. Så kan man gjøre det slik som du viste. Men da har du jo gitt dem forskjellig class navn også. Hva er meningen da? Lenke til kommentar
Thomas. Skrevet 23. juli 2010 Del Skrevet 23. juli 2010 Har blitt forvirret nå. Du sa at hvis man vil at to elementer i en class skal ha forskjellig bredde f.eks. Så kan man gjøre det slik som du viste. Men da har du jo gitt dem forskjellig class navn også. Hva er meningen da? Sånn kan du kjøre det: <!DOCTYPE HTML> <html> <head> <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1"> <title>Untitled Document</title> <style type="text/css"> .boks { width:400px; border:1px solid #000; color:#FFF; } .boks div#a { background-color:#F00; height:20px; width:200px; } .boks div#b { background-color:#00F; height:20px; width:350px; } </style> </head> <body> <div class="boks"> <div id="a">div #a</div> <div id="b">div #b</div> </div> </body> </html> Lenke til kommentar
Mr. President™ Skrevet 23. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2010 Har blitt forvirret nå. Du sa at hvis man vil at to elementer i en class skal ha forskjellig bredde f.eks. Så kan man gjøre det slik som du viste. Men da har du jo gitt dem forskjellig class navn også. Hva er meningen da? Sånn kan du kjøre det: <!DOCTYPE HTML> <html> <head> <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1"> <title>Untitled Document</title> <style type="text/css"> .boks { width:400px; border:1px solid #000; color:#FFF; } .boks div#a { background-color:#F00; height:20px; width:200px; } .boks div#b { background-color:#00F; height:20px; width:350px; } </style> </head> <body> <div class="boks"> <div id="a">div #a</div> <div id="b">div #b</div> </div> </body> </html> Oja altså, nå har du gitt hvert element i classen boks en egen id slik at du kan gi dem forskjellig bredde og farge, eller hva? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå