Gå til innhold

Stiger RAM prisene?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg la nettopp merke til at TwinMos 512mb PC3200 m/Winbond ram koster plutselig 909kr på komplett. (http://komplett.no/k/ki.asp?action=info&p=...17&GrpID=9&s=pl)

Er det bare meg, eller kostet disse brikkene nærmere 800,- for 2 dager siden, og rundt 1 måned siden kostet de nesten nede i 650kr?

Kan godt hende jeg er helt på jordet nå... Men om jeg husker rett med mine påstander over, så, har ram prisene på ihvertfall denne twinmos brikken steget noe enormt.

Noen som kan bekrefte/avbekrefte?

Takk i forveien!

Mvh,

Joachim F.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette har man jo visst i flere måneder at prisen kom til og stige til sommeren. Men siden jeg har 1.7gig med ram fordelt på 2maskiner så har man jo sikret seg. (Alt er PC3200 Twinmoswinbond)

En av brikken betalte jeg faktisk 1500kr for, men da var 3200 helt nytt.

Lenke til kommentar
Insane!

Spart 900 på å kjøpa brikkene for to uker siden :woot:

Huh? hvor mange gb med ram har du kjøpt? prisene har ikke steget så mye...? er vel bare snakk om en 100lapp eller noe i nærheten.

Woops, såg på ene prisen før mva og den andre etter :D

Lenke til kommentar
noen som har hørt noen rykter om evt. når prisene faller igjen??

Prisene pleier og være lave på våren. De er ikke så ille om høsten heller, men jeg liker og kjøpe om våren. Husker den tiden jeg fikk 256 PC133 ram for under 400kr jeg. Hadde kjøpt en 128mb brikke for 1600året før..

Det var tider det.

Lenke til kommentar

De har steget endel ja, det er snakk om 250,- kr prisøkning på eks. Twinmos PC3200 Winbond 512MB og Corsair Value 512 MB, fra 650,- til 900+ ... Det er bare to uker siden Komplett hadde sistnevnte som ukens tilbud til 650,-

Dette er noe dritt. Men det har jo som dere vet skjedd før. Høsten 2001 steg 256 MB PC2100 fra 400,- til 1200,- på noen måneder... Våren 2001 var det omtrent like ille, eller det vil si tvert imot kjempeflott, da PC133 256 MB sank fra 1100,- til 400,- på ca. ÈN måned... Husker dette fordi jeg handlet på nevnte tider. Med SD-RAMen var jeg uheldig, med DDR-RAMen hadde jeg hell. Prisen KAN stige MYE fortsatt, vil råde de som trenger minne til å handle nå, mens prisen fortsatt er "overlevelig", ikke vente og se om prisen synker igjen...[/b]

Lenke til kommentar

Jeg opdragerte min kjære gamle PC med 512MB DDR 2100 fra TwinMOS.

Det var bestilt hoss komplett.no og betalte jeg 550-580 nok med porto.

Og no ? skal vi se ... bla bla ...

Ja samme minne koster 701 nok + porto.

Hvorfor priser stiger ?

Lenke til kommentar
Jeg opdragerte min kjære gamle PC med 512MB DDR 2100 fra TwinMOS.

Det var bestilt hoss komplett.no og betalte jeg 550-580 nok med porto.

Og no ? skal vi se ... bla bla ...

Ja samme minne koster 701 nok + porto.

wow! Jeg betalte 550kr for Twinmos 512MB DDR333 ram for 2 måneder siden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...