madsc90 Skrevet 20. juli 2010 Del Skrevet 20. juli 2010 (endret) Har noen en anbefaling på hovedkort for AM3. Jeg legger vekt på: -Varighet, herunder USB3, Sata6, nye standarder osv. -Flusst med Sata-tilkoblinger (6-8 stk?) -Stort (les ikke mATX) med mange PCI-porter ol. Mest for fremtidige muligheter -Pris -Ytesle i forhold til prisen. -Raid Budsjettet er rett og slett så billig som mulig, men samtidig er det viktig at jeg ender opp med noe som ikke fort utdateres. Bruksområdet er en kombinert filserver/mediePC/spillPC/stuePC. Spill-delen er jeg ikke så kresen på, men den må kjøre dagens spill med relativt høye instillinger fint. Den skal greie seg med ett skjermkort, da strømbruk skal holdes nede for å unngå støy. Jeg har bestemt meg for Fractal Design Define R2, og Phenom II X4/X6. Jeg har foreløpig sett på: Asus M4A87TD EVO Asus M4A89GTD PRO/USB3 Jeg er ganske grønn hva hovedkort angår, så jeg sliter med å finne gode kjøp i alle kortene som ligger ute i prisguiden. Takk Endret 26. juli 2010 av madsc90 Lenke til kommentar
Svenni212000 Skrevet 21. juli 2010 Del Skrevet 21. juli 2010 Du har jo også Gigabyte GA-890GPA-UD3H Det virker som dette er et lite hakk bedre enn Asus M4A89GTD PRO/USB3, selv om forskjellen her heller mer mot promille enn antall prosent. Til dine krav, vil jeg mene at Gigabyte GA-890GPA-UD3H eller Asus M4A89GTD PRO/USB3 er blandt de beste valgene. Lenke til kommentar
madsc90 Skrevet 21. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2010 Takk for fint svar. Er dette ca det billigste jeg kommer med ønskene mine? Feks. hvorfor ikke Asus M4A87TD EVO? Vil noen av kortene du anbefalte skille seg ut som det bedre valget dersom man tenker på strømsparing/støy når de står på lenge om gangen? I det hele tatt, hva er forskjellen mellom dem. Igjen; takk. Lenke til kommentar
madsc90 Skrevet 24. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2010 Etter å ha funnet denne testen: http://www.neoseeker.com/Articles/Hardware/Reviews/890gx_ga_asus/ , hvor de to anbefalte kortene sammenlignes, er det klart at det beste kortet for mitt bruk er Asus M4A89GTD PRO/USB3. Jeg går for dette kortet. Lenke til kommentar
Løve Skrevet 25. juli 2010 Del Skrevet 25. juli 2010 Asus-kortet er bedre enn Gigabyte-kortet. http://www.neoseeker.com/Articles/Hardware/Reviews/890gx_ga_asus/14.html Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå