Gå til innhold

[løst]Anbefaling HK: AM3 USB3 Sata6 fremtidsrettet ytelse/pris?

madsc90

Anbefalte innlegg

Har noen en anbefaling på hovedkort for AM3.

Jeg legger vekt på:

-Varighet, herunder USB3, Sata6, nye standarder osv.

-Flusst med Sata-tilkoblinger (6-8 stk?)

-Stort (les ikke mATX) med mange PCI-porter ol. Mest for fremtidige muligheter

-Pris

-Ytesle i forhold til prisen.

-Raid

Budsjettet er rett og slett så billig som mulig, men samtidig er det viktig at jeg ender opp med noe som ikke fort utdateres.

Bruksområdet er en kombinert filserver/mediePC/spillPC/stuePC. Spill-delen er jeg ikke så kresen på, men den må kjøre dagens spill med relativt høye instillinger fint. Den skal greie seg med ett skjermkort, da strømbruk skal holdes nede for å unngå støy. Jeg har bestemt meg for Fractal Design Define R2, og Phenom II X4/X6.

Jeg har foreløpig sett på:

Asus M4A87TD EVO

Asus M4A89GTD PRO/USB3

Jeg er ganske grønn hva hovedkort angår, så jeg sliter med å finne gode kjøp i alle kortene som ligger ute i prisguiden.

Takk

Endret av madsc90
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har jo også Gigabyte GA-890GPA-UD3H

Det virker som dette er et lite hakk bedre enn Asus M4A89GTD PRO/USB3, selv om forskjellen her heller mer mot promille enn antall prosent. Til dine krav, vil jeg mene at Gigabyte GA-890GPA-UD3H eller Asus M4A89GTD PRO/USB3 er blandt de beste valgene.

Lenke til kommentar

Takk for fint svar. Er dette ca det billigste jeg kommer med ønskene mine? Feks. hvorfor ikke Asus M4A87TD EVO?

Vil noen av kortene du anbefalte skille seg ut som det bedre valget dersom man tenker på strømsparing/støy når de står på lenge om gangen?

I det hele tatt, hva er forskjellen mellom dem.

Igjen; takk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...