egkro Skrevet 19. juni 2003 Del Skrevet 19. juni 2003 Noen her som har erfaring med ekstern mikrofon til DV-kameraer. Blir forbedringen i forhold til den innebyggede verdt invisteringen. Har selv et Canon MV 550i. Den eksterne mic'en er rel. dyr. Har hørt at andre mikrofonmerker (Sony) er billigere og at de passer i kameraet ? Lenke til kommentar
Jan Fredrik Skrevet 20. juni 2003 Del Skrevet 20. juni 2003 Hei Jeg har et sony TRV30E og jeg kjøpte en ekstern Audio Technica ATR 25 som forbedret lyden betraktelig. Den var ikke spesielt dyr, ca 600kr. Jan F. Lenke til kommentar
giverny Skrevet 20. juni 2003 Del Skrevet 20. juni 2003 hvor kjøpte du denne Mikrofonen Lenke til kommentar
MagneH Skrevet 20. juni 2003 Del Skrevet 20. juni 2003 Jeg hadde en MV550i og kjøpte en Sony ECM-MS908C mikrofon for å forbedre lyden. Lyden fra drivverket ble omtrent borte, men det kom litt lyd fra zoomen. Jeg synes at lydnivået ble bittelitt lavere med den eksterne mikrofonen. Jeg prøvde først med oppladbart batteri i mikrofonen, men det ga alt for lav lyd. Men hvis du skal ha virkelig god lyd, så må du ha løse mikrofoner i nærheten av lydkilden, og ledning (eventuelt trådløst) til kameraet. Lenke til kommentar
Jan Fredrik Skrevet 21. juni 2003 Del Skrevet 21. juni 2003 Jeg kjøpte den hos :[email protected] Veil. pris Audio-Technica ATR-25 Kr. 450,- eks MVA Jan F. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå