Gå til innhold

Videokamera til web-bruk helst innenfor 1800,- kr maks

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Et videokamera til under 2000 kr er ikke mye og ha.

Da tror jeg faktisk du kommer bedre ut av det med og kjøpe et kompaktkamera som også tar opp video. Der får du kamera som MINST tar 640x480, men skulle ikke forundre meg om du fikk 720p oppløsning også.

Sjekk på prisguiden på kompaktkamera til under 2000 og les opp om video spesifikasjonene de har.

AKIRA

Lenke til kommentar

For et videokamera er et spesialisert produkt. Og når det vannes ut i noe møl til under 2000 kr så får du noe som tar ræva video og ikke kan brukes til noe annet.

Kompaktkamerane har hatt en rivende utvikling både på optik og bildestabilisering.

Kamera der er sikkert greit, men legg deg nå så tett opp til 1800 kr du kan så du får maksimert potensialet i kvaliteten på kamera. Men ser det greit ut for deg..kjøp i vei! Husk tripod om du skal filme sport over lengre tid. Håndholdt video kan bli veldig slitsomt og se på.

AKIRA

Lenke til kommentar

Hmm. Innspillingstid i tillegg til kvaliteten på videoene er det jeg ser etter. Når det gjelder innspillingstid er spesialiserte kameraer bedre enn kompakt. F.eks. er innspillingstiden til Casio Exilim EX-H5 på 29 minutter, noe som er for lite til det jeg skal bruke den til

Endret av Flaav
Lenke til kommentar

Den bruker ikke disk, men lagrer på SDHC minnekort. Putter du et 32 GB kort i kameraet burde den klare ca. 3 timer. De fleste stillbildekameraer med videofunksjon har en øvre begrensning på 30 minutter på ett klipp. Det kan være fordi maks filstørrelse på FAT32 som brukes i SDHC-kort er 4 GB. Og de fleste kameraer har en bitrate som gjør at ca. 30 minutter blir 4 GB. Videokameraer har ikke denne begrensingen. Så snart fila blir 4 GB starter den på en ny fil og opptaket blir ikke avbrutt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...