Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

HP laptop: Maskinen starter, men ingen bilde

Anbefalte innlegg

Dama sin laptop, en HP dv-9645 har plutselig sånn over natten fått skjermproblemer. Selve "lokket" har det lenge vært litt slark i, men vet ikke om det er sammenheng.

Men når hun i går skulle starte pc'en starter alt opp og det kommer lys i skjermen, men ingen bilde kommer opp. Har prøvd å koble til en ekstern skjerm, men skjermen går rett i "power saving mode". Det står ikke "check signal cable" som det står hvis kabelen ikke står i.

Noen der ute som kanskje kan hjelpe meg? :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, har du prøvd å koble til den eksterne skjermen før du slår på maskinen?

Uansett bør du levere den inn til reparasjon fra det stede du kjøpte den, Du må dessverre betale for backup av filer vist du vil beholde informasjon lagret på maskinen.

Vist du får starte den med ekstern skjermløsningen slik jeg nevner over, bør du ta backup og levere inn maskinen for reparasjon.

Lykke til!

Endret av Tj-nome
Lenke til kommentar

Vet ikke om du har samme problem som jeg og noen tusen andre har hatt, men.

"Pavilion dv2000, dv6000, and dv9000 and Compaq Presario V3000 and V6000 series are listed by HP as being potentially affected. Symptoms include no video on the computer LCD screen, no power and no active LEDs, and "the notebook does not start," according to HP's Web page that cites the problem.

"If you are experiencing one or more symptoms listed below, and your computer meets the product criteria listed below, contact HP to determine whether you are eligible for a free repair," the HP Web page states."

Pc'en min døde etter ca 2 år. Jeg hadde desverre ikke mulghet å få det fikset på garanti/reklamasjon av forskjellige årsaker. Åpnet pc'en og fant at loddetinnet rundt grafikkchip (bl.a.) var sprukket.

Har du fått noen feilmeldinger i det siste eks "nvlddmkm.sys stopped responding" eller blåskjerm og at grafikkdriver har reinstallert seg?

Lenke til kommentar

Hei,

Her er det nok dessverre skjermkortet som sitter fast på hovedkortet som har tatt kvelden.

Løsningen vil nok være å bytte hovedkortet.

Får du en beep series når du skrur på maskinen? Et langt og to korte pip? - Denne koden indikerer at skjermkortet er defekt.

Lenke til kommentar

Hei,

Her er det nok dessverre skjermkortet som sitter fast på hovedkortet som har tatt kvelden.

Løsningen vil nok være å bytte hovedkortet.

Får du en beep series når du skrur på maskinen? Et langt og to korte pip? - Denne koden indikerer at skjermkortet er defekt.

Har ikke hørrt noe til noe pipelyder. Hun husker ikke når hun kjøpte pc'en, men sa søsteren hadde nylig hatt samme problem og da dekket garantien det. Det var visstnok 5 års garanti på skjermkortet. Stemmer dette?

Lenke til kommentar

Det stemmer at noen av disse modellene har et års utvidet garanti, jeg ville ringt til HP for å høre med de om din er en av de som er dekket av dette.

Som du nevner så har du 5års reklamasjonsrett. Kontakt butikken hvor du kjøpte maskinen å si at du vil reklamere.

Garanti og reklamasjon

Håper det ordner seg. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...