Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Tiltrekkes jenter/kvinner mer av rike guter/menn enn fattige? Hvor mye har penger å si?

Anbefalte innlegg

Dette er kanskje litt of topic, men Tyler Durden har mange gode poeng, og han forklarer hvordan samfunnet putter oss i forskjellige roller som vi tror vi må leve opp til. Han er veldig flink til å forklare hvordan samfunnet i grunn fungerer, og hvor blinde mange mennesker egentlig er. Men det som har påvirket meg mest er synspunktet om hvordan man skal endre den grunnleggende tankegangen sin. Hvis man føler at man ikke mestrer noe, eller får til noe har jeg tidligere sagt at dette klarer jeg ikke, eller dette er jeg ikke noe god på. Også har det gjerne blitt sånn. Men i stedet kan man fortelle seg selv at dette klarer jeg, også skaffe erfaring som viser at du mestrer det, og at du fokuserer på de tingene du mestrer i stedet for å fokusere på de gangene du ikke klarer noe.

Et eksempel kan være at du stadig sier til deg selv, jeg er en selvsikker person, og jeg har mye å tilby andre. Hvis jeg sier dette til meg selv hver dag, og samtidig skaffer meg referanser på dette, og erfaring så vil dette etter hvert bli min realitet. Før fokuserte jeg alt for mye på det jeg ikke klarte, og sånn sett har jeg fått en mye raskere selvutvikling enn det jeg tidligere har hatt.

Men tilbake til topic; jeg har også mange venner som forteller om hvor rike de skal bli og hvor fin bil de skal få, for da kommer damene i flokk bort til deg. Dette er selfølgelig helt feil. De aller fleste jenter vil ha en mann som har de attraktive egenskapene som det å være selvsikker, og være en ledertype ++. På en annen side så kan det å være rik være en måte på å vise seg frem, som igjen viser at du har høy status og det er denne egenskapen kvinner er ute etter, men den egenskapen kan man ha på så mange andre måter, som f. eks sosial status(ha et stort nettverk, og være en person som folk liker å være rundt).

Endret av Phase
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis vi snur problemstillingen, kan det umulig være en fordel å ikke ha penger. Kvinnfolk er nå engang skrudd i hodet, og går etter penger, fine biler osv. Men det er de selvsagt ikke villige til å innrømme.

Om man skulle være fattig og likevel ha hell med damene, er ingenting bedre enn det. Men det er jo ikke alle som er så heldige at de har en tiltrekkende personlig utstråling. Da blir det bare tåpelig å sitte og fornekte at penger har betydning. Om det skulle bli vanskelig å få seg damer på noen annen måte, måtte det vel være bedre å gå inn for å tjene en drøss med penger.

Ikke glem at prostitusjon er det eldste kjente yrket.

Lenke til kommentar

Interessant denne diskusjonen her.

Jeg kan ikke se hvordan noen oppegående mennesker kan hevde at penger ikke er en faktor i vurderingen av en potesniell partner til de fleste jenter. Selvfølgelig er det det. Men det at det er et vurderingskriterie betyr ikke nødvendigvis at det er det viktigste eller at rikdom er noe krav. Er du rik har du en fordel, men når du overhodet ikke opp på andre områder (f.eks. utseende, personlighet, utstråling, klesstil) er du overhodet ikke automatisk attraktiv. På den annen side er du nok ikke automatisk diskvalifisert fordi du har dårlig lønn/lønnsutsikter heller, hvis du har alt det andre på plass. Antall sifre på konto er selvfølgelig en del av den totale pakken, men det er på grunnlag av den totale pakken man vurderes som partner, ikke utifra en enkelt faktor.

Forøvrig ulogisk med folk som jobber hardt for å med tid og stund bli rik, for så å kunne tiltrekke seg en partner. Det er da langt enklere veier til målet hvis målet er å få damer. Å jobbe med selvtillit, plassere seg selv i situasjoner hvor man møter mange jenter, fikse på utseendet og å bli mer bevisst i klesveien er da langt enklere og mindre tidkrevende enn å gå det lange harde veien for å bli rik etter mange år med studier og enda flere år med å jobbe seg opp i den utvalgte bransjen. Det finnes selvfølgelig andre veier til rikdom også, men de er jo litt på siden av det de fleste ser på som et alternativ.

Jeg tror egentlig at "jeg venter til jeg får tatt utdannelse og er blitt suksessfull" ofte er en rasjonalisering for hvorfor man ikke gjør noe man egentlig vil, men som man oppfatter som skummelt. Å begi seg inn på et forhold er selvfølgelig ikke uten risiko, man risikerer å bli veldig såret og bruke mye tid og energi på et menneske som man ikke passer til overhodet. Da er det enklere å fokusere på noe hvor man føler at man risikerer mindre, som å jobbe hardt med å få gode resultater. Problemet med å utsette ting som man egentlig har lyst til, men som man synes er skumle er at man kan våkne opp en dag som en gammel mann og lure på hvorfor man ikke gjorde det man virkelig hadde lyst til, istedenfor det som var trygt, i størsteparten av livet sitt. I et livsperspektiv vil nok den smerten man kan oppleve ved å bli avvist, bedratt eller forlatt være langt mindre enn den potensielle gleden man kan oppleve ved å ha et langt og lykkelig kjærlighetsforhold med en person som man passer bra med.

Lenke til kommentar
Gjest gjest

Leste litt opp og ned og holdte på og le meg ihjel.

JA penger kan ha noe å si på flere måter.

Nei penger har egentlig ikke en drit og si.

Du har feks golddiggere, jenter som bare må finne en mann som er loaded med penger. Men da går hun etter pengene, og slike kjærester vil man vell ikke ha?

Et annet eksempel er at folk med penger får skyhøy selvtillit for både at de har penger og suksessen de har hatt, de vet de duger til noe. De tror penger betyr noe og de kan ha hele verden, men det er bare psykisk.

Utifra egen erfaring så ser jeg kompiser som ikke er spesielt pen, får de deiligste jentene og høy sosial status uten at de har noe penger i det hele tatt. Grunnen til dette er at de vet hvordan de skal snakke for seg, attituden og kroppspråket. Jenter vil ha en gutt som gjør livet deres spennende.

Faren min tjener rundt 5 mill i året. Jeg kommer ifra en dannet familie med masse eiendommer ol. Utseende ville jeg ha sagt 8/10. Dette er ikke for å skryte, men jeg har prøvd selv å "kjøpe" jenter. Tingen som skjer da er at de vil heller være venner enn kjæreste. Og andre vil ikke ha noe med meg å gjøre fordi jeg er "grei" og "soft".

Men ting går bedre for meg nå som jeg har feilet og lært. Jeg vet hvilke faktorere som fungerer som feks;

Selvtillit:

- Tørre å gå for kysset.

- Ikke være redd i sosiale sammenhenger og tenke: herregud, lurer på hva hun tenker om meg., men heller tenke: folk digger meg, og det vet jeg.

- Ikke være redd for å krangle/diskutere med en jente du liker, men heller vise at du har baller og tørre å gi dem motgang.

- Si ting akuratt som det du mener det er.

- Skal du håndhilse holder du hånden ute helt til den andre personen møter deg.

og mangemange flere eksempler.

- Være seg selv, og ikke prøv å være et sirkus som trenger oppmerksomhet.

- Ikke vær den personen som fisker etter komplimenter; Jeg er så stygg :(.

- Ikke skryt, la heller andre skryte av deg..

Være dominant:

- Vær den personen som tar intiativ og bestem, det er mye mer sexy enn å være en rævadilter som ikke tørr å ta ledingen og holder helt kjeft.

- Feks når man snakker med en jente. Ikke ta den pusetonen og snakk lavt og lyst. Mørk, høy og klar stemme. Mye bedre.

- Vær den som tar intiativ til å gå og snakke med jenter.

Aldri vær desperat.

- Aldri vær redd for å gå ut av et forhold.

- Presse folk til å være med deg/gjøre ting *Flaut*.

- Kjøpe drinker til jenter for at det skal være med deg. *Flaut*. Tenk heller; vet de er glad for å være med meg.

- Aldri vær den som ringer en annen person 21 ganger fordi du er så desp til å være med denne personen.

Være positiv.

- Ikke vær negativ og ha negative tankeganger.

- Ikke si ting som kan opfattest negativt. (skjærte meg saftig på denne)

- Ha det gøyt. Smil mye og vær glaaaaaaaaaad! :D

Vær en chill og laidback person. Ikke stress og ta ting som det kommer. Har du en jente ikke gå rundt og skryt av det. Det er en selvfølge fordi du er er pokalet, tenk på det.

Du skjønner tegningen?

Kunne skrevet så mye mer men årket ikke skal sove, god natt og lykke til :)

Lenke til kommentar
Gjest gjest

Ikke vær sjalu for en jente er med en annen. Jo mer sjalu du blir, jo mer dytter du deg selv vekk ifra personen du liker. Ikke snakk drit om andre. Ros andre sin suksess, og vær glad på andres vegne.

Lenke til kommentar

PUA er geniaaaaaaaaaaalt.

En av de tidligere største pickup folkene; Erik Von Markovik ser nesten ikke ut, får de diggeste jentene. Har sett flere filmer hvor han leker seg. Men etter at han fikk en unge med en dritdeilig dame har han faintet litt.

For min del funker det også ganske bra etter jeg har lært meg deg.

Så nei penger er ikke alt i verden. Med mindre du vil kjøpe luksushorer i las vegas.

Lenke til kommentar

Damer som klarer å tjene til sitt livsopphold tror jeg ikke bryr seg nevneverdig om mannen er rik eller ikke. Der i mot faller det mer naturlig for meg å forstå at damer som sliter økonomisk kanskje heller ønsker seg en velstående mann ved sin side.

Det er i det hele tatt vanskelig å bare sette to streker under et antatt svar i et sådan tilfelle som det diskuteres i denne tråden. Folk har forskjellige verdier på ting. Det er det eneste og mest riktige svaret man kommer frem til.

Endret av SLIguy
Lenke til kommentar

Altså, penger vil jo alltid være en faktor som er med i bildet. Men at det betyr så mye som enkelte her inne påstår er rett og slett feil. Så lenge en person har orden på livet sitt teller det veldig lite om han har 200k eller 4 mill i banken. Vi styrer ikke hvem vi tiltrekkes av. Er forøvrig nok av tilfeller der damer er sammen med mannfolk som overhodet ikke har styr på livet sitt en gang.

Pete Doherty feks.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...