Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Tiltrekkes jenter/kvinner mer av rike guter/menn enn fattige? Hvor mye har penger å si?

Anbefalte innlegg

Sitronsaft:

Ganske utrolig hvordan slike folk er. Gjør jeg det bra på skolen og får meg en bra jobb med mye cash kommer fremtidige damer på døren.

Samfunnet idag er et system, akkurat som magic-pills for everybody. Følger du systemet kommer du til å få lykke. Du går på skole, jobber, slutter å jobbe når du blir 60 år og lever som det suser resten av livet. Systemet har lært oss til å bry oss om hva andre mener om oss, det gjør at du lager deg selv som andre vil være. Du bruker andre sin reality. Du blir helt avhengi av hva andre mener om deg for å føle deg vel og bra, det har samfunnet(symstemt) lært oss å gjøre. Man ser på romantiske filmer og ser fyren inventerer damen ut på middag, hvem er det som har lært oss å gjøre det? TV. Og hvem som blir ansvarlig? Systemet.

Systemet er helt fucked up.

Så har vi også slike som jeg sa, som tror at alt kommer i hendene når de har penger og slikt. Det er jo helt absurd!

Noen som har samme synspunkter som meg?

Jeg har samme synspunkter, selv om jeg tror virkeligheten er litt mer nyansert enn det du beskriver :)

Endret av Bjarnemann
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

gommle, må ta den statistikken med en liten klype salt. Det kan være flere faktorer som gjør at disse faktisk får kontakt med jenter. Tviler at navn og inntekt er eneste informasjonen man legger ut om seg selv.

Har man mye penger, vil det være lettere å selge seg selv. En fattig/normal person med 40-50kvm leilighet og en litt sliten 318i som reiser på en ferie i året vil nok være mindre eye-catcher enn en med stort hus 735 som driver med fallskjermhopping og golf. Det er vel også funnet ut at pene mennesker ofte er mer suksessrike (snakker ikke om de som tjener mest i verden, men folk som ligger over gjennomsnittet).

Lenke til kommentar

Bilde og informasjon om seg selv er alt som blir lagt ut.

Det er altså to muligheter:

* De "fattige" mennene har mindre interessante profiler og/eller mindre pent utseende.

* Damene vil ha rikere menn

Men jeg er enig med at det ikke er penger direkte som er tiltrekkende. Penger kan kobles til makt og autoritet, og en hel rekke andre attraktive egenskaper.

Lenke til kommentar

Sitronsaft:

Ganske utrolig hvordan slike folk er. Gjør jeg det bra på skolen og får meg en bra jobb med mye cash kommer fremtidige damer på døren.

Samfunnet idag er et system, akkurat som magic-pills for everybody. Følger du systemet kommer du til å få lykke. Du går på skole, jobber, slutter å jobbe når du blir 60 år og lever som det suser resten av livet. Systemet har lært oss til å bry oss om hva andre mener om oss, det gjør at du lager deg selv som andre vil være. Du bruker andre sin reality. Du blir helt avhengi av hva andre mener om deg for å føle deg vel og bra, det har samfunnet(symstemt) lært oss å gjøre. Man ser på romantiske filmer og ser fyren inventerer damen ut på middag, hvem er det som har lært oss å gjøre det? TV. Og hvem som blir ansvarlig? Systemet.

Så har vi også slike som jeg sa, som tror at alt kommer i hendene når de har penger og slikt. Det er jo helt absurd!

Du snakker som om du skulle vært Tyler Durden fra RSD jo. Dette kommer jo rett fra en av de PUA klippene som jeg tilfeldigvis selv har sett :p men du snakker som om det er du som har kommet opp med disse synspunktene selv.

Endret av Phase
Lenke til kommentar
Gjest Lars Ulrich

Det er jo for det meste opplagt at en 40-åring som tjener 700.000 i året, i de fleste tilfellene har et mye rikere liv (på alle måter)enn en jevnaldrende som tjener 100.000. Unntaket er kunstnere, artister, forfattere og slikt som ikke har slått igjennom foran et stort publikum.

Hvorfor har ikke den 40-åringen som fortsatt sitter i kassa på Rimi funnet seg noe annet å gjøre? Er han kanskje litt enkel? Mangler han fullstendig ambisjoner?

Den rike 40-åringen derimot, er sikkert (i allefall sett i forholt til den tidligere nevnte mannen) godt utdannet, smart, veltilpasset, bereist og verdensvant. At damer foretrekker han er altså ikke noen direkte konsekvens av pengene hans. Det er heller pengene som er en indirekte konsekvens av hans evner og person.

Og så finnes det golddiggers. Idiotiske jenter som tiltrekkes av rike idiotiske menn. Tenk f.eks Rikingen på VG-tv. Kroneksempel,

• Liker 1
Lenke til kommentar

Penger resulterer bare i kjærester og giftemål.

Tilfeldig sex, ONS og sånt kan hvem som helst ha.

Hvis det vises at man er styrtrik vil ikke dama gi slipp med det første. :p

Neida, men penger har egentlig ingenting å si etter min mening.

Det er dog lite tiltrekkende om man FØLER seg fattig og ikke er fornøyd med det man allerede har. Hvordan kan man forvente at damene blir fornøyd når man ikke er fornøyd selv?

Det handler om å trives med seg selv. Det er første bud for at noen skal trives med deg.

Og ikke alle trenger masse penger for å trives.

Rike folk trives selvfølgelig ofte, og det er kanskje akkurat dette damene tiltrekkes av.

Hvis selve pengene virkelig tiltrekker så tiltrekker det kun overfladiske damer, fordi penger er overfladisk.

Endret av ikkespisgress
Lenke til kommentar

Sitronsaft:

Du snakker som om du skulle vært Tyler Durden fra RSD jo. Dette kommer jo rett fra en av de PUA klippene som jeg tilfeldigvis selv har sett :p men du snakker som om det er du som har kommet opp med disse synspunktene selv.

Ja hehe :p Først så leste jeg det på en random side jeg fant, men seinere så ble jeg interresert og så litt av filmen.

Hvordan skulle jeg skrevet det da? Dette er jo bare takene hans, noe jeg synes var interesange og begynte å tenke slik selv.

Og det viste seg at jeg har mange venner som tenker slik. Penger og fin bolig og baam - framtidige dame på døren.

Endret av Pijus
Lenke til kommentar

Det er mange som sier at penger teller ingen ting. Det er ikke sannt.

Nylig spurte psykologer ved Indiana University en testgruppe om hva de så etter i en potensiell partner. Alle svarte; En som er lik meg selv. Mennene falt likevel for vakre kvinner, og kvinner valgte menn med en god økonomi.

Og jeg har også sett en undersøkelse hvor man først har vist kvinner bilder av menn uten å fortelle noe om deres økonomi og bedt dem rate dem også gav de informasjon om inntekten til mennene og ba kvinnene rate dem på nytt. Guess what. I det andre forssøket ble de mennene som tjente mye også ratet høyere, mens de ikke skillte seg signifikant ut ved den første testen. Jeg har ikke funnet den igjenn (har vel ikke letet så veldig mye heller) så dere får stole på meg. Det samme gjelder forrøverig høyde. Kvinner vil ha menn som er høyere enn seg selv.

Og faktum er at ingen kvinne vil gifte seg med en uteligger eller en sosialklient selv hvor bra han måtte se ut. ta de Ungarske huleboerbrødrenes ord for det:

- Fram til nå har vi bare hatt hverandre. Du får ikke mange damer når du bor i en hule, flirer Geza Peladi.

Han sier brødrene nå håper å kunne leve et normalt liv, stifte familie og skaffe seg et skikkelig sted å bo.

http://www.dagbladet.no/2009/12/02/nyheter/arv/utenriks/milliarder/9314827/

PS

At folk sier de vil vente til de har fått penger til å skaffe hus og bil blir noe helt annet Man er ikke rik hvis man er 30 år med et vanlig hus og en ny bil...

Endret av flesvik
Lenke til kommentar

Sitronsaft:

Ja hehe :p Først så leste jeg det på en random side jeg fant, men seinere så ble jeg interresert og så litt av filmen.

Hvordan skulle jeg skrevet det da? Dette er jo bare takene hans, noe jeg synes var interesange og begynte å tenke slik selv.

Og det viste seg at jeg har mange venner som tenker slik. Penger og fin bolig og baam - framtidige dame på døren.

Har forandra hele livet og tankegangen min takket være Tyler.

Har sett alt han har gjort, men også levd 100% etter det.

Det er det beste som noen gang har hendt i livet mitt.

Har faktisk bare hatt 3 uker med denne tankegangen nå.

Og jeg blir bare flinkere og flinkere.

Føler meg som en mye bedre person, og en mye mindre egoistisk person.

Håper jeg kan fjerne alt det falske og egoistiske som er inni meg.

Penger er blitt så utrolig lite viktig.

Har oppnådd så sykt mye uten det nå.

Faen ta penger egentlig, folk som tror det drar damer ender bare opp med golddiggers fordi de fleste baserer tiltrekningen sin på pengene sine.

Utstråling, selvtillit, empati og andre evner tiltrekker folk med tilsvarende gode kvaliteter.

Penger tiltrekker bare folk som vil ha penger.

Har absolutt ikke noe i mot rike folk som har jobbet hardt for det de har oppnådd.

Mange av de som er rike er jo karismatiske, da dette er noe av det som faktisk gjorde at de kom til topps.

Er bare totalt i mot at penger brukes som tiltrekning.

Rike folk som har jobbet hardt kan selvfølgelig dra mer damer fordi de er content, har jobbet med mennesker, de er self-centered, har utstråling og selvtillit. Fordi, som jeg sa, dette er kvaliteter de har hatt bruk for.

De trenger altså egentlig ikke å bruke pengene.

Og derfor kan hvem som helst oppnå det samme ved å jobbe med seg selv, væremåten og tankegangen sin.

Endret av ikkespisgress
Lenke til kommentar

Nja Sitronsaft.

Det høres nesten ut som du helligjør alle som er rike. Selv om en person er rik, sier det lite om hvilke verdier den personen har. Økonomisk trygghet er en ting, men kjærlighet kommer ikke med penger.

Helliggjør ikke rike på noen måte, tvert imot. Jeg bare forteller at jeg tror at mange kvinner/jenter finner økonomisk kapital tiltrekkende hos gutter/menn. Ellers er jeg enig med innlegget ditt. Kjærlighet er gratis i mine øyne, hva penger angår. (Ikke i praksis ;P)

-mye tekst-

Dette er, som en annen bruker oppfattet, ganske tydelig ikke dine synspunkter, selv om du deler dem. Jeg deler dem også, i den grad jeg synes det høres logisk ut. Alt er relativt, og vi "skapes" på mange måter av samfunnet.

Dette bildet fra OkCupid (datingside) viser hvem jenter sender meldinger til. (Lønn blir oppgitt i profilen).

MaleMessageDistributionByIncomeBright.png

Det viser hvertfall at jenter prøver seg på de med mer penger om de har valget.

Vel, det kan så klart være en tilfeldighet. Men det støtter jo bare min egen teori om at noen(mange?) kvinner liker at menn har penger.

Lenke til kommentar

Det vil jeg si meg enig i. Men tror dere at noen jenter (untatt golddigers) egentlig bryr seg så veldig mye om penger?

La oss sette opp mot hånd. Du er en handyman, normal øknomi, topp selvtilit og har personligverdi og sosialverdi. Så har vi i den andre ennden; Millionæren Tom med giga hus og fet bil, har god selvtilit men egentlig ikke har noe verdi å utstråle.

Hvem hadde vært mest tiltrekkende i et seriøst forhold mellom to personer?

Jenter er programert til å gå etter personer med verdi, uansett hvor rik han fyren ved siden av deg er, og hvis du har en liten smule mer verdi en han og viser det så vil du dra damene i kai.

Det blir ikke spørsmål om man tiltrekkes rike eller fattige.

Lenke til kommentar

Akkurat. Penger har ikke en dritt å si. Et annet spørsmål:

Er det noen av dere som har hatt en venn som tror at damene og alt det der kommer i hendene hans når han har fått seg jobb og hus?. La oss ta et eksempel, kompisen din er 18 år gammel og utdanner seg som en topp lege. Så en dag inventerte du ut kompisen din på fest og sjekke opp damer, men du får som svar. "Først blir jeg ferdig med utdanningen og får meg jobb, også skal jeg få meg kjæreste".

Noen som har/hatt en slik kamerat?

Jo, jeg kjenner meg nok litt igjen i det der. Det tilskriver jeg at det innenfor mitt studiefelt er svært viktig å få gode akademiske resultater for å få den karrièren man ønsker. Det er derfor lett å surfe litt rundt fremfor å skaffe en ordentlig kjæreste, for kjærester - med de forelskelser og skuffelser som følger med - tar mye tid.

Og ja, penger har SÅ VISST en del å si for mange jenter. For det første har man de rene (eller skitne) golddiggers, som stort sett tenker på mote, klær, champagne, smykker. Personlig har jeg null ønske om noensinne å ha det aller minste med slike jenter å gjøre.

For det annet tror jeg lønnsnivået mer eller mindre ubevisst betyr noe for den oppegående, sympatiske gjennomsnittsjenta. Men jeg tror ikke det egentlig er selve pengene som er poenget - snarere at jenter generelt liker vellykkede menn/menn med høy sosial status, og det er dessverre lett å koble dette med lønn.

Men samtidig, det kan være rasjonelt å legge vekt på en fyrs lønnsnivå - det er ikke til å undres over at kvinner gir pluss for menn som utvilsomt klarer å betale regningene, kan dra på restaurant og på romantiske ferier med palmesus og solnedgang... ;)

Lenke til kommentar

Sett at man har en mann. Han er helt gjennomsnittlig, har gjennomsnittlig lønn, utseende, sosial status etc. Hvis man gir denne mannen 100 000 millioner er jeg bombesikker på at han kommer til å å seg penere damer enn før han fikk pengene.

At noen kan være uenig i dette, viser at han/henne lever som en struts...

Lenke til kommentar

Sett at man har en mann. Han er helt gjennomsnittlig, har gjennomsnittlig lønn, utseende, sosial status etc. Hvis man gir denne mannen 100 000 millioner er jeg bombesikker på at han kommer til å å seg penere damer enn før han fikk pengene.

At noen kan være uenig i dette, viser at han/henne lever som en struts...

Såeh...

I fare for å tråkke i salaten - har du noen bevis for denne påstanden, eller er det noe du har dratt ut av ræva basert på egne teorier omkring saken?

Jeg er ikke direkte uenig, men jeg står knallhardt på at penger i seg selv er et særdeles dårlig salgsargument.

Hvis man derimot går bak teppet til vår nyutnevnte Bill Gates jr. vil man antagelig finne at han føler seg jævlig mye bedre, delvis fordi han antagelig ikke vil ha en eneste økonomisk bekymring igjen (dog viser undersøkelser at en heftig andel lottomillionærer er like fattige igjen fem år etterpå) og delvis fordi han er stappet full av ideen om at mye penger = vellykket og dermed tillater seg selv å føle seg jævlig mye bedre, noe som erfaringsmessig vil gjøre ham mye mer attraktiv.

Problemet her er at et par nye sko kan gi samme effekten, noe som ganske effektivt røsker beina vekk under "penger er attraktivt"-teorien. Penger i seg selv er lite tiltrekkende. Handlingene de kan utløse, derimot...

Ellers kan du jo gå hit med strutsemenneskene dine og være uenig der. Jeg tipper du får solid svar på tiltale :)

Endret av Raven_Heart
Lenke til kommentar

La oss sette opp mot hånd. Du er en handyman, normal øknomi, topp selvtilit og har personligverdi og sosialverdi. Så har vi i den andre ennden; Millionæren Tom med giga hus og fet bil, har god selvtilit men egentlig ikke har noe verdi å utstråle.

Synes det alltid skal være en kjekk, empatisk og sjarmerende person med "vanlig" lønn vs en rikperson. Hadde ikke det vært bedre med to helt like personer, en med rikdom og en uten/vanlig inntekt? Det er da man virkelig hadde sett om pengene er avgjørende. Du vil ALLTID finne de som drar damer og de som ikke gjør det innen for alle grupper, ofte pga personlige egenskaper og sjarm.

Tråden handler vel om jenter liker gutter pga de har penger.. Hvis du ser på bildene på denne siden, så vil det for de fleste være ganske tydelig at damene går etter penger og hadde disse ikke hatt penger, hadde de heller ikke hatt de damene.

Men hva med en vanlig person når det gjelder det fysiske? En som er omtenksom, snill, dedikert. H*n har vanlig jobb, vanlig hus, vanlig bil. Vil han ha bedre sjanse med damene hvis han har 5 mil på bok?

Problemet her, er vel hvordan folk skal finne ut at han er rik. Går han på byen og spanderer på kjente og ukjente, bestiller den dyreste champisen. Så vil han fremtones som ganske hoven og "mye". Står han lent inntil en vegg, sipper på ølen sin og ser på jentene som danser. Vil han vær tilbaketrukket og "lite".

Sitter han der i mot med venner og har det gøy som de fleste på byen, vil det være vanskelig å se forskjellen på om han er den rike eller "normale" versjonen. (Tar utgangspunkt i at han ikke går i veldig jeg-er-rik-klær..) Derfor vil begge ha like stor sjanse på at dama kommer bort.

Så lang vil vel alle konkludere med at penger ikke er et isse (snakker nå om vanlig inntekt 300-400k mot millionær.) Og jeg vil påstå at denne personen vil få dama uansett om han har millionen på bok eller ikke.

Men hvis vi tar scenarioet hvor personen ikke er noe spesielt pen, litt lubben. Merkelig humor og interesser og rar latter. Da tror jeg penger vil hjelpe på, eller i det minste gjør det enklere for personen å komme i kontakt med jentene (snakker ikke om golddiggers her!)

Lenke til kommentar
Gjest Gjest

Status er viktigere for vanlige jenter. :tease:

Rik advokat > fattig advokat > rik lastebilsjåfør > fattig lastebilsjåfør.

Men er man forelska spiller det ingen rolle. Problemet er at det er lettere å bli forelska, og fortsette å være det, om man underbevisst forestiller seg en fremtid med gutten. :tease:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...