Knife Skrevet 20. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 20. juli 2010 Er kanskje ikke "spennende" nok, men er vanskelig som fattig student. Gi meg to år så skal vi snakke andre boller Kødder du ell? Student er jo det ideelle når det gjelder å skaffe seg kjæreste (kansje untatt det å være veldig rik da). I Trondheim har de vel til og med kjærestegaranti for studentene sine. http://www.studiebyen.no/no/kjaerestegaranti Hva faen har penger og jenter å gjøre da? Betyr det noe om du er fattig eller rik? Lenke til kommentar
Populært innlegg StormEagle Skrevet 20. juli 2010 Populært innlegg Rapporter Del Skrevet 20. juli 2010 (endret) Er kanskje ikke "spennende" nok, men er vanskelig som fattig student. Gi meg to år så skal vi snakke andre boller Kødder du ell? Student er jo det ideelle når det gjelder å skaffe seg kjæreste (kansje untatt det å være veldig rik da). I Trondheim har de vel til og med kjærestegaranti for studentene sine. http://www.studiebyen.no/no/kjaerestegaranti Hva faen har penger og jenter å gjøre da? Betyr det noe om du er fattig eller rik? Sikkert ingen ting Det er nokk bare tillfeldigheter som gjør at rike folk blir sammen med mye yngre modeller ja.... Golddiggers har vi ikke hørt om Endret 20. juli 2010 av flesvik 12 Lenke til kommentar
Knife Skrevet 20. juli 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 20. juli 2010 (endret) Wow.. Så jævla hjernevasket du har blitt av samfunnet da. Dette er virkeligheten, ikke Hollywood. Om du hadde like mye penger som de folka over så hadde du ikke hatt like stor sjanse for å få tak i de damene der, hvorfor? Fordi de folkene har verdi og sukksees, akkurat det jentene sikter etter. Hvem er det du tjener penger for? DEG SELV. Ingen andre. Selfølgelig kan du bli en slik "forsørger" som mange jenter har. Disse lav-verdi "betash" folkene som kjøper middager/ting og tang for jentene for å prøve å få en høyere verdi. Nei, penger spiller inen som helst rolle. Endret 20. juli 2010 av Pijus Lenke til kommentar
StormEagle Skrevet 20. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 20. juli 2010 (endret) Wow.. Så jævla hjernevasket du har blitt av samfunnet da. Dette er virkeligheten, ikke Hollywood. Om du hadde like mye penger som de folka over så hadde du ikke hatt like stor sjanse for å få tak i de damene der, hvorfor? Fordi de folkene har verdi og sukksees, akkurat det jentene sikter etter. Dette er vel ikke Hollywood. De to nederste bildene er jo fra gode gamle Norge med tverrs igjennom norske rikinger. Det er nokk du som er blitt hjernevasket hvis du ikke tror at det finnes golddiggers. Det finnes faktisk rimelig mange av dem der ute. Mange flere enn det er rikinger så rike og berømmte nærmest vasser i tillbud fra disse. Bill Gates hadde ikke hatt den kona han har uten pengene og suksessen han har. For han har ikke akkurat noen vinnende personelighet. Og det her vel ikke hverken Pual Anka, Donald Trump, eller Hugh Hefner heller (den siste ville vel blitt sett på som en gammel gris av de fleste kvinner). Kansje du bør se deg litt rundt å tenke litt over hvor mange unge kvinner med godt utseende det er som gifter seg med menn som er dobbelt så gammel som dem som ikke har noe særlig penger. Så ser du på eldre steinrike folk og ser hvor mange av dem som har unge fine koner. Det er også gjordt vitenskapelige undersøkelser som viser at kvinner er mer opptatt av penger og status hos en partner mens menn er mer optatt av utseende (og begge kjønn seff er opptatt av personlighet). Og det er gjordt spørreundersøkelser som viser at de aller fleste kvinner vil ha en partner som tjener mer enn dem selv og at det er svært få kvinner som vil være "forsørgeren" i forrholdet. Du må ikke tru på allt PUA guruene dine forteller deg (er det kansje disse som har hjernevaket deg?) Endret 20. juli 2010 av flesvik Lenke til kommentar
Knife Skrevet 20. juli 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 20. juli 2010 (endret) Greit, la oss gå deep in. Noen, ja, noen prosent av kvinnebefolkningen må BARE ha en fyr som er steinrik. Akkurat som noen kvinner BARE må ha en fyr som Ronnie Coleman eller for all del Jay Cutler. Hvorfor? Fordi det er bare slik. Du kan ha så jævlia bra personglighet og verdi som du bare vil, men flytter du til Las Vegas og finner deg en dame vil hun nok komme til å dumpe deg hvis du ikke har penger.Du gir jo utrykk for at nesten alle vil ha en steinrikk fyr. Hvor mange er egentlig millionærer og hvor mange av dem som ikke er millionærer har damer? Og hvordan vet du om hvilken personlighet de folksa har? Du nevnte folk som er verdenskjente for et eller annent. Hva forventer du? Selfølgelig vil alle jentene være over de, de har jo suksess noe som igjen symboleserer for verdi. Tror du virkelig du jentene du møter på gata kommer til å bry seg om du nettopp har kjøpt deg en klokke for xxxx kr? De vil le av deg. Be real. Kvinnfolka klarer å tjenne pengene sine selv, dette er ikke 1900. Men for all del, du kan tro at penger betyr mye i livet. Men det gjør det ikke. Lykke kan ikke kjøpes av penger, heller ikke sukksess eller indreverdi. Endret 20. juli 2010 av Pijus Lenke til kommentar
StormEagle Skrevet 20. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 20. juli 2010 (endret) Du gir jo utrykk for at nesten alle vil ha en steinrikk fyr. Hvor? Jeg påpeker bare at er man steinrik så har man ingen problem med å få seg en fin ung dame. Det er ikke akkurat mange som er steinrike så det er ikke akkurat store anndelen av kvinner som behøver å være golddiggere for at de rike skal ha mer enn nokk å velge i. Og her har du forresten litt fakta forankret i emperi og statistikk: http://e24.no/eksklusiv/livsstil/article2926426.ece Endret 20. juli 2010 av flesvik Lenke til kommentar
LucarioX Skrevet 20. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 20. juli 2010 (endret) Denne tråden består av poster splittet ut fra diskusjonen "Vanskelig å finne gode gutter, hvor er dem?". Fremfor å ødelegge den med off topic-poster, fortsetter vi heller diskusjonen her. Reaksjoner på veiledning taes som vanlig på PM og ikke her i tråden. Kjør debatt! Endret 20. juli 2010 av LucarioX Lenke til kommentar
Bonna86 Skrevet 21. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 21. juli 2010 (endret) Vel, som menn har også kvinner ulike preferanser - og ja, noen kvinner liker menn med mye penger. Selv har det aldri spilt noen rolle for meg, men det er meg. Jeg er den som tjener mest i forholdet, er den som betaler de fleste regninger og hvis det skulle forbli slik at jeg tjener mer enn kjæresten min så betyr det strengt tatt ikke så veldig mye. Er forøvrig vokst opp med en mor som tjener mer enn min far, og for meg er ikke det unaturlig i det hele tatt. For meg er det viktigere ting enn penger, selv om det er en fordel at man har orden i økonomien. Med det mener jeg ikke i form av å være rik og ha mye penger, men at man har papirene i orden, ikke sliter med inkassosaker og at man ikke lever på lånte penger. Jeg vil heller være sammen med en som er student og har lite penger enn en som lever livets glade dager og tror f.eks han er rik. Grøss og gru. Endret 21. juli 2010 av yvonne2 Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 21. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 21. juli 2010 Penger er en indikator på suksess, og suksess er et verdifullt aspekt for en kvinne som vil videreføre genene sine med en verdig kandidat. Er jo ikke så vanskelig å tenke seg. 3 Lenke til kommentar
Bjarnemann Skrevet 21. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 21. juli 2010 Penger har ikke en dritt å si. Men folk med mye penger har gjerne kvaliteter ved personligheten som kvinner finner attraktive. Selvtillit/visjoner/fremtidsplaner/lederegenskaper/sosiale egenskaper. Og selvfølgelig finnes det golddiggers, men disse er vel ikke noe å samle på? Lenke til kommentar
Gjest Gjest Skrevet 21. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 21. juli 2010 Nja, akademiskhet er viktigere for meg. Heller en fattig student av noe vanskelig, enn en rik fyr med fagbrev. 2 Lenke til kommentar
Turtlefence Skrevet 21. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 21. juli 2010 http://nomarriage.com/perfectguy.html Må advare om at overstående link er litt i overkant, og at jeg ikke nødvendigvis er enig med det som står der, men føler at siden kan være av en viss interesse. Lenke til kommentar
Yavel Skrevet 21. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 21. juli 2010 siterer bare en venninne, "han er en idiot, men han har fin bil da" Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 21. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 21. juli 2010 Nei. Man blir tiltrukket av personen, ikke hans eiendeler. Lenke til kommentar
Knife Skrevet 21. juli 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 21. juli 2010 Akkurat. Penger har ikke en dritt å si. Et annet spørsmål: Er det noen av dere som har hatt en venn som tror at damene og alt det der kommer i hendene hans når han har fått seg jobb og hus?. La oss ta et eksempel, kompisen din er 18 år gammel og utdanner seg som en topp lege. Så en dag inventerte du ut kompisen din på fest og sjekke opp damer, men du får som svar. "Først blir jeg ferdig med utdanningen og får meg jobb, også skal jeg få meg kjæreste". Noen som har/hatt en slik kamerat? Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 21. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 21. juli 2010 Jeg har flere slike kamerater Jeg tror det er rett at man blir tiltrukket en person og ikke hans/hennes eiendeler. Men penger på konto gir jo en indikasjon for suksess, personens evne til å tilpasse seg og til å mestre systemet. Som igjen kan være noe man enten bevisst eller underbevisst ser etter i han/henne. Det kan være akkurat denne egenskapen som får deg til å legge merke til personen, eller få deg til å bli tiltrukket. "Man blir tiltrukket personen, ikke av hans eiendeler". Det høres fint ut, men hva er egentlig "en person"? Er det kun måten han ser ut på og oppfører seg? Hans tanker, hans tro og hans meninger? Handlingene? Det er jo handlingene og tankene hans som har ført til at han har penger (om ikke vi snakker om arv osv), så igjen kan vi danne oss et bilde av denne personen gjennom lommeboken. Man tenker ofte "Har jeg en fremtid med han/henne?". Det er jo svært relevant. Er det ingen fremtid er det jo ingen vits i å starte et forhold, kan man tenke. En person med mye penger vil jo tilby økonomisk stabilitet og et godt liv mtp skole, mat og husly for eventuelle barn som måtte komme. Og til syvende og sist er jo det vårt ultimate mål, å lage barn, føre genene videre. Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 21. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 21. juli 2010 Nja Sitronsaft. Det høres nesten ut som du helligjør alle som er rike. Selv om en person er rik, sier det lite om hvilke verdier den personen har. Økonomisk trygghet er en ting, men kjærlighet kommer ikke med penger. Lenke til kommentar
Knife Skrevet 21. juli 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 21. juli 2010 Sitronsaft: Ganske utrolig hvordan slike folk er. Gjør jeg det bra på skolen og får meg en bra jobb med mye cash kommer fremtidige damer på døren. Samfunnet idag er et system, akkurat som magic-pills for everybody. Følger du systemet kommer du til å få lykke. Du går på skole, jobber, slutter å jobbe når du blir 60 år og lever som det suser resten av livet. Systemet har lært oss til å bry oss om hva andre mener om oss, det gjør at du lager deg selv som andre vil være. Du bruker andre sin reality. Du blir helt avhengi av hva andre mener om deg for å føle deg vel og bra, det har samfunnet(symstemt) lært oss å gjøre. Man ser på romantiske filmer og ser fyren inventerer damen ut på middag, hvem er det som har lært oss å gjøre det? TV. Og hvem som blir ansvarlig? Systemet. Systemet er helt fucked up. Så har vi også slike som jeg sa, som tror at alt kommer i hendene når de har penger og slikt. Det er jo helt absurd! Noen som har samme synspunkter som meg? Lenke til kommentar
gommle Skrevet 21. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 21. juli 2010 (endret) Dette bildet fra OkCupid (datingside) viser hvem jenter sender meldinger til. (Lønn blir oppgitt i profilen). Det viser hvertfall at jenter prøver seg på de med mer penger om de har valget. Endret 21. juli 2010 av gommle Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå