Oriuss Skrevet 20. juli 2010 Del Skrevet 20. juli 2010 Har en ekstern disk som broren min bikket da den var i bruk å nå vil den ikke starte. Er den ødelagt? Den lager bare en kort summe lyd opp igjen hele tiden. Virker som harddisken ikke starter opp, eller ikke får spunnet seg selv i gang. Har en del ting på den harddisken, så skulle gjerne hatt en måte og få det ut på. Har veldig liten tvil på at det går, men kansje dere her inne har noen tips og komme med. Lenke til kommentar
okasin Skrevet 21. juli 2010 Del Skrevet 21. juli 2010 Det er flere muligheter her.. IBAS er en ting, men veldig dyrt.. Men du kan ta ut disken fra sitt kabinett for så å identifisere hva slags disk det er snakk om.. så kan du sette den inn i en annen pc og se om den starter opp der.. gjør den ikke det, så er neste mulighet å gå på ebay og finne nøyaktig samme disk.. dvs en disk av samme størrelse og samme firmware .. kjøp denne for så å bytte over kretskort.. virker det ikke da, javel da må du krype til Ibas Norge.. og be om hjelp Om du syns alt dette blir vanskelig eller komplisert.. så kan du sende den til meg, så prøver jeg ut alle muligheter for deg Drev eget firma for dette tidligere.. men det gikk ikke i lengden med fulle jobb (6 skift) og 2 nyfødte barn + krevende samboer.. Det ble for mye.. men tar noen oppdrag i ny og ne når jeg føler for det og har tid.. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 21. juli 2010 Del Skrevet 21. juli 2010 Når en disk tipper over skjer det en mekanisk feil, ikke en elektrisk. At det er kretskortet er da lite sannsynlig? Lenke til kommentar
Oriuss Skrevet 21. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2010 hadde planer om og sette harddisken i pcen, men har ikke liten nok skrutrekker. Skruene er faen meg så små. Hvor får jeg tak i en slik trekker. Vanlig jernvarehandel ell? Lenke til kommentar
pus736 Skrevet 21. juli 2010 Del Skrevet 21. juli 2010 (endret) du får jo tak i det verktøyet du vil ha i en verktøy butikk ja:) det beste tipset eg kan gi er å ha backup av tinga sine, er jo ingen bekymringer om hd'en går t helvete da.. Endret 21. juli 2010 av LiNwin Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå