metallica_best Skrevet 20. juli 2010 Del Skrevet 20. juli 2010 Hei! Idag skulle jeg formatere min gamle acer aspire. Og etter jeg hadde tatt bacup av alt og restartet maskinen, for og så trykke på alt+f10, så skjedde det ikke noe som helst. Så prøvde jeg å brenne ut en recovery cd ifra acer "empowering tecnology" eller hva det nå heter, men "recovery delen" var borte der også, så jeg har nok klart å fjernet den partisjonen på harddisken der recovery programmet låg. Jeg brente ut en recovery cd når pcen var ny, men den var selfølgelig full med riper så den var ubrukelig. Så spørsmpålet mitt er da, om det finnes en plass hvor jeg kan laste ned en ny recovery cd? Eller få gjennopprettet den "recovery partisjonen" på en eller annen måte? Har hørt at Acer tar 500kr for og sende en ny cd i posten.. På forhånd takk! Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 20. juli 2010 Del Skrevet 20. juli 2010 du klarte å brenne en recovery cd, men recover delen var borte? kan du forklare nærmere. forsøkt: 1 Press <Alt> + <F10> or select Acer eRecovery Management from the Empowering Technology toolbar to start Acer eRecovery Management. 2 Switch to the restore and recovery page by selecting the Restore button. 3 Select the backup point you would like to restore from. You can also choose to recover the system from a factory default image, recover from a previously created CD/DVD or reinstall applications and drivers. 4 Follow the instructions on screen to complete the process Lenke til kommentar
metallica_best Skrevet 20. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2010 Ja, jeg fikk brent ut recovery cder når pc'n var ny. Men nå går det ikke and lengre av en eller annen grunn. Så tyder på at "recovery-partisjonen" er borte Lenke til kommentar
Bakura Skrevet 20. juli 2010 Del Skrevet 20. juli 2010 Jeg anbefaler å laste ned en iso fil av windows versjon du har. Du finner CD key under pc'en. Brenn ut iso filen og sett den inn, følg installasjons anvisningene og når du blir bedt om det bruk CD-key'en som du fant under maskinen. Gratulerer du har formatert og reinstallert OS'et ditt Lenke til kommentar
metallica_best Skrevet 20. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2010 Jeg anbefaler å laste ned en iso fil av windows versjon du har. Du finner CD key under pc'en. Brenn ut iso filen og sett den inn, følg installasjons anvisningene og når du blir bedt om det bruk CD-key'en som du fant under maskinen. Gratulerer du har formatert og reinstallert OS'et ditt Takker for tips! Tenkte faktisk litt på det der, eneste at det var så greit med acer innstillingene jeg hadde før, med tanke på strøminnstillingene osv. Men det kan jeg sikkert laste ned ifra Acer sine hjemmesider.. Lenke til kommentar
Bakura Skrevet 21. juli 2010 Del Skrevet 21. juli 2010 Om du har windows 7 så vil faktisk windows selv laste ned alle nødvendige drivere og software. Om ikke kan du altids gjøre det manuelt her. Velg Notebook -> Aspire -> 5610Z så vil du få alle drivere tilgjengelig for både XP og Vista. La merke til at Acer ikke har offisiel støtte for W7 for maskinen, men det vil ikke si at den ikke kan kjøre det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå