Gå til innhold

Den offisielle 6xxx tråden, med link til drivere og prisguide

Goodall

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jupp, så sant høyden ikke skaper noe problem. Ville ikke anbefale noe konkret her siden jeg ikke har sjekket det ut selv.

I utgangspunktet passer også mange andre VRM kjølere til Shaman kjøleren men poenget er at man ønsket bedre VRM kjølere som står i stil med ytelsen Shaman leverer og utnytter høydepotensialet og plassen den gir. Ellers kan man benytte omtrent hva som helst (derav "driftig").

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Jeg er mest interesert om AMD har klart å løse microstuttering ved eyefinity i cfx oppsett. Akkurat nå så er det uspillbart i bc2 og mer krevende titler.

turning on V-Sync takes that away along with Triple Buffering. I guess that Microstuttering is an issue related directly to AFR
drivers and gamepatches can help... but because they have not come up with a better way than AFR... of course it will have some micro stutter... but the frame rates should be more than high enough for it to be smooth anyways.
You only have to factor it in when looking purely at FPS numbers.

Så på samme måte som man kan oppleve dårlig ytelse i titler som krever mer enn kortene levere kan man sikkert også oppleve andre ting. Ellers er mine håp for å fikse det meste skikkelig på neste versjon som skal inkludere en del ting de måtte vrake ift. R700 og videre, som bla. vil ha betydning for CF.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

http://www.youtube.com/watch?v=KTzFGqa9Fd0&feature=feedu

OC3D har også ett sigel 6990 video review ute.:)

Herlig hvordan fyren kjører en metro bench, og i det benchen hakker ved diskaktivitet, som de fleste 3D bencher gjør teit som det er, så sier han at "microstuttering is pretty bad".... Ikke alle synes å ha evnen til å forstå dette ser det ut til, skikkelig tulling som rører så mye at det er verdiløst hele greia.......

Lenke til kommentar

Poenget mitt var at det var en vanlig lugging i sammenheng med diskaktivitet på starten av metro benchen som du ser på fpscounteren og kort lugging, og ingenting som har med microstuttering å gjøre, mao at duden ikke har snøre på hva dette fenomenet er og hvorfor det skjer.

Lenke til kommentar

Ourasi:

Du fikk samme inntrykket som meg. Lurte på i alle dager hva dette var for en fyr. Men det er jo veldi pop med videoreviews. Noen ganger ble jeg også usikker på om jeg så på en review/presentasjon eller en random fyr sitte å spille og "vise skilza" greie.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Er herved dritt lei det helvetes 5970 kortet mitt som bare har gitt meg trøbbel siden dag 1 i et år nå. Har dermed bestemt meg for å bytte det ut, da det allikevel er på randen av tilintetgjørelse (artifacts i aero..., og alt av 3d krasjer i hytt og pine).

Skal aldri ha et dual-GPU kort igjen.

Derfor tenkte jeg at jeg skulle oppgradere til 2x6970 i stedet. Uinteressert i 6990.

Hva tror dere om det? Så vidt jeg vet scaler disse ganske bra i CrossFire. Har også hørt at disse samarbeider langt bedre enn de interne kjernene i 5970 - stemmer dette?

Har også tenkt til å putte vannkjølingsblokker på dem. Blir disse kortene like varme som 5970?

Lenke til kommentar

Tørr jeg spørre hva som fikk deg til å bytte ut 5970?

I crysis f. eks, så flikret det i himmelen. Er vel artifacts det heter. Ble utrolig irriterende etterhvert. Syns kortet bråkte noe så sinnsykt under full load. Opplevde og problemer med å installere nye drivere, med noen BSOD og ellers bare problemer, føler meg igjen i det du sier og.

Endret av kidio007
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...