Gå til innhold

Den offisielle 6xxx tråden, med link til drivere og prisguide

Goodall

Anbefalte innlegg

Anvendelig tesselation er like bra på HD69xx, physx er en spøk i spill da du må ha ett eget kort dedikert til dette for å ikke knele ytelsesmessig, samt at det er en fysikkmotor eid av nvidia, mao dømt til å misslykkes på sikt... Har ikke hatt behov for å bruke physx til noe som helst siden jeg handlet GTX480 SLI for evigheter siden, møkk hele greia imho..

Alle disse reviewsidene som tar for seg dette med bildekvalitet har stort sett rett når de sier det ikke er forskjell på AMD og nV, selv om jeg foretrekker AMD til film, ikke minst siden nV sliter seriøst med HPET og må disables for ikke å hakke ved krevende avspillinger og interpolarisering, noe AMD ikke gjør og spiller smørglatt...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Anvendelig tesselation er like bra på HD69xx, physx er en spøk i spill da du må ha ett eget kort dedikert til dette for å ikke knele ytelsesmessig, samt at det er en fysikkmotor eid av nvidia, mao dømt til å misslykkes på sikt... Har ikke hatt behov for å bruke physx til noe som helst siden jeg handlet GTX480 SLI for evigheter siden, møkk hele greia imho..

Alle disse reviewsidene som tar for seg dette med bildekvalitet har stort sett rett når de sier det ikke er forskjell på AMD og nV, selv om jeg foretrekker AMD til film, ikke minst siden nV sliter seriøst med HPET og må disables for ikke å hakke ved krevende avspillinger og interpolarisering, noe AMD ikke gjør og spiller smørglatt...

Thanx for clearing that up :thumbup:

så med andre ord har nvidia flere bugs enn AMD og er fremdeles flaky på driversiden om jeg forstår rett.

Trur det blir nytt AMD kort på meg. Det var liksom en av de tingene jeg falt for med ATi i sin tid.... bedre opplevd "overall quality" på kort og drivere. Vil ha minst mulig kødd. Hadde vel 3 forskjellige nvidia kort og alle døde. Har fremdeles Radeon 9700 kortet mitt liggende i hylla :love:

Lenke til kommentar

Det er jo mer eller mindre identisk med CFX HD6970, og furmark saken avslører vel at temps i mer vanlige situasjoner blir helt akseptabelt siden den er lik 580 der med pos. 1 klokks. Støynivå får man vel se nærmere på når anandtech og andre får postet sine reviews..

~ +/- GTX580SLI ytelse på ett kort må vel sies å være helt "ok" :innocent:

Lenke til kommentar

At ikke ATI kan ta seg betalt de også når de har muligheten til det, er dette nok et bevis på, rundt 5500 kr(til alle de de som har trodd at ATI I enkelte tilfelelr har god release pris pga de er "snille"). Men kunne faktisk spandert på meg et slikt kort haddet det ikke vært for hodepinnen jeg haddet med 5970.

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

hmm... tror jeg skal nøye meg med Crossfire istedenfor trifire. Må jo bytte ut PSU, kabinett og evt kjøling hvis trifire skal forsvares.. ivertfall i mitt tilfelle :whistle: Uansett ser det ut som at det er et meget bra kort. Litt skuffet over støy og ytelsen sammenlignet med 6970x2, men men :love:

Lenke til kommentar

hmmm... kan ikke si at jeg er direkte imponert mtp på støy og varmen...

For ikke å glemme at det bare er 20%isj raskere enn 5970@stck speed. Spørs om jeg venter til neste gen med krymp.

Men det kommer vel oc tester md en fullcover vannblokk og final drivere etterhver så det er vel håp for at det kan bli en killer :roll:

Lenke til kommentar

hmm... tror jeg skal nøye meg med Crossfire istedenfor trifire. Må jo bytte ut PSU, kabinett og evt kjøling hvis trifire skal forsvares.. ivertfall i mitt tilfelle :whistle: Uansett ser det ut som at det er et meget bra kort. Litt skuffet over støy og ytelsen sammenlignet med 6970x2, men men :love:

6970kort er elsk, samme hvor mange man har :love: :love:

Endret av Balli
Lenke til kommentar

6970kort er elsk, samme hvor mange man har :love: :love:

ja.. jeg har frem til nå ment/trodd at 2stk hd6990 kom til å bli bedre enn 4stk hd6970 men der har jeg tatt feil både med tanke på pris, ytelse, varme og støy :!:

Lenke til kommentar

1. Thermalright Shaman fra Techbay.no

Definitivt den beste, men tar 4 kortplasser med 25mm vifteprofil. Kan snike seg unna med 3 kortplasser med 12mm vifteprofil.

2. Artic Cooling Accelero Extreme Plus (Plus er for HD69xx) med VR001 fra Dustinhome.no

Denne er også meget god og tar 3 kortplasser.

Man trenger altså god plass for CF uansett her. Jeg vurderer å gå for den sistnevnte til alle mine 3 opplåste HD6950 kort. Hovedsaklig pga. pris og at den er god nok.

NB! Shaman kjøleren er også god nok til å kjøre uten vifter påmontert så lenge man har en stor vifte som blåser mot kortene i døren el. Selv da har man godt og fullstendig støysvakt overklokkingsmonn. (ref. dave hos guru3d som har testet denne utstrakt på vegne av thermalright). Ulempen med Shaman er at Thermalright ikke vil lage noen VRM kjølere til den, men er man litt driftig ordner man det på annet vis.

EDIT:

Rettet opp feilplassering.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...