Gå til innhold

Den offisielle 6xxx tråden, med link til drivere og prisguide

Goodall

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Selv om NV kommer med fulle klokks og 480w TDP (typisk gameplay, reell TDP er betydelig høyere), vil de ikke slå noen som helst ned i støvlene.... Tar du en titt på tallenes tale på 2xHD6970 så er de helt på høyde med GTX580@SLI, og HD6990 kommer med fulle coreklokks på bios 2, nvidia kommer garantert ikke med fulle klokks......

Slutt med dette røret at nv kommer med et knusende dualgpu kort, og noen fordeler mtp drivere blir det garantert ikke, noe man enkelt finner ut ved å lese litt opp om deres tidligere dualkort...

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar

hadde ikke gjort noe med 4 slotter for et slikt kort, men det er jo ikke helt sikkert at den trenger mer en 3 slotter siden kortet i hovedsak kun er lengre. Tror de kan lage gode DCUII versjoner av 590/6990 med kun 3 slotter :).

Da hadde jeg muligens vurdert ett.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Eyeinfinity (nV's kopi er flau), 2gb minne (finnes 1gb 6950, og er av mindre betydning), har de fleste 3djepartskjølerne tilgjengelig som 5xx har som TwinFrozr o.l., massivt bedre flerskjerms brukergrensesnitt, fullsize HDMI (HD6950 og 6970)... Egendefinerte brukerprofiler der man kan ha forskjellig klokk, 3D instillinger, skjermer, fargekalibrering med mere, som valser over nvidia...

Noen fordeler som satt på tungespissen, fler dukker sikkert opp senere :whistle:

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar

Eyeinfinity (nV's kopi er flau), 2gb minne (finnes 1gb 6950, og er av mindre betydning), har de fleste 3djepartskjølerne tilgjengelig som 5xx har som TwinFrozr o.l., massivt bedre flerskjerms brukergrensesnitt, fullsize HDMI (HD6950 og 6970)... Egendefinerte brukerprofiler der man kan ha forskjellig klokk, 3D instillinger, skjermer, fargekalibrering med mere, som valser over nvidia...

Noen fordeler som satt på tungespissen, fler dukker sikkert opp senere :whistle:

Så hvorfor har du selv et GTX580? :-P

Har ikke hatt nvidia selv siden øøøh... GeForce2 GTS var det vel...

Hva med drivere? Stabilitet/bugs?

Lenke til kommentar

Kjøpte HD6970 22.12, men det var dessverre defekt, var null andre på lager og var uten skjermkort, så da var det eneste alternativet et EVGA GTX580 som det var 1. på lager av..... Sånn kan det gå, men når man ser bort fra at det er masse bakdeler ved at jeg ikke fikk det jeg ville ha, så yter det knallgodt.

Hadde personlig lite bøll med AMD driverne, både singel og CFX, og de bugsa som dukket opp avogtil, var ganske raskt fixet, noe nV ikke gjør like bra ved enkelte anledninger...

Litt avhengig av prisen, så ser det vel ut til at jeg kommer tilbake til AMD når HD6990 kommer...

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar

Kjøpte HD6970 22.12, men det var dessverre defekt, var null andre på lager og var uten skjermkort, så da var det eneste alternativet et EVGA GTX580 som det var 1. på lager av..... Sånn kan det gå, men når man ser bort fra at det er masse bakdeler ved at jeg ikke fikk det jeg ville ha, så yter det knallgodt.

Hadde personlig lite bøll med AMD driverne, både singel og CFX, og de bugsa som dukket opp avogtil, var ganske raskt fixet, noe nV ikke gjør like bra ved enkelte anledninger...

Litt avhengig av prisen, så ser det vel ut til at jeg kommer tilbake til AMD når HD6990 kommer...

Takker for svar :)

Hvordan er bildekvaliteten synes du? Mange diskusjoner på det området...

Og hva med PhysX og Tesselation?

Endret av Buzz76
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...