Gå til innhold

Den offisielle 6xxx tråden, med link til drivere og prisguide

Goodall

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har nok plasser til kortene men det blir lite plass til raid kontrolleren og lydkortet om jeg bruker 6 slotter til 2 skjermkort. Riktignok kan jeg plassere ene kortet helt nederst men da bulker det fort i PSUen som er bånnmontert i et 60cm høyt tower kabinett.

Har 6 slotter hvorav 3 er 16x og 3 er 8x.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Skjønner... Benytter selv kun det interne lydkortet og raid-kontrolleren, og da er det heldigvis kun et trådløst PCI-E nettverkskort jeg trenger plass til. Hvilket HK sitter du på forresten? Selv har jeg et Gigabyte GA-89FXA-UD5, og er ganske fornøyd med layout der. Fremstår hvertfall som fleksibelt med hvor man plasserer ting...så lenge man holder seg til PCI-E that is ;)

Ift. plassproblemer var det lengden på GPU som ble problematisk for min del. Måtte røske ut en HDD/vifte-modul jeg hadde montert og erstatte den med perforerte brønndeksel og en vifte jeg stripset fast. Surt mtp. hva slike ting koster når Lian Li har skrevet navnet sitt på det... :ermm:

Lenke til kommentar

Testa Crysis 2 beta.

Core i5 760

4GB 1600mhz DDR3

HD6870 stock

Jevnt over lå jeg på ~40fps, dumpa enkelte ganger ned til ~35, men som regel mellom ~40-50fps.

Grafikken er jo overlegen, men jeg registrerer at det sto DX9 mode 32bit osv... Trodde det jeg så var DX11 på sitt beste.

Skjønner jeg kanskje burde hatt ett 6970/6990, men føler denne riggen yter ganske godt.

Lenke til kommentar

Tror jeg har funnet gaming innstillingene mine på BC2@fullt:

[email protected] (sliten q6600) :!:

HD6970@960gpu-1450mem 1.200v

vifte låst på 50%

Det bråker endel men med headsett eller høyt volum går det greit :D

Temp er max 70grader under flere timers spilling.

avg fps ligger på rundt 70. (har ikke tatt en skikkelig måling :innocent: )

Endret av Kent -amdme-
Lenke til kommentar

hvis du synes det er ille burde du hørt fire stykk på 100% :confused:

hehe.. det må høres helt sinnsykt ut :!:

er ikke heeeelt fornøyd med ytelsen til hd6970@stock, under klokk er det bra. Skulle bare ønske at autovifte funksjonen hadde virket slik den skulle :( Min erfaring er at hvis man skal klokke så MÅ man låse vifta på feks 60%, det er for dårlig... skal ikke se bortifra at jeg kjøper ett til bare for å kjøre Crossfire med god ytelse @ stock :yes:

Lenke til kommentar

Har du forsøkt MSI AF 2.1.0 Beta7 til å styre viftene? Der kan du jo lage vifteprofiler akkurat slik du ønsker å ha dem.

Jeg har ikke heller sett noen problemer med AF og HD69xx kortene slik det var av og til med HD58xx. Selv default vifteprofilen i AF fungerer en god del bedre enn kortene sine ved at den ikke lar kortene bli altfor varme under spilling. HD69xx er ekstremt varmesensitiv og ymse ting skjer når det blir for varmt.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Hvilke kort i HD6xxx er etterfølgere til HD5xxx serien? :) Noen som kan ramse opp? Linker til nettsider osv?

5770-6850

5830-6870

5850-6950

5870-6970

5970-6990

Er vel ca. sånn :-) Er vel ikke akkurat noe direkte etterfølgere noen, men plassert rundt det samme prisjiktet som 5000-serien hadde ved lansering.

Lenke til kommentar

Hvilke kort i HD6xxx er etterfølgere til HD5xxx serien? :) Noen som kan ramse opp? Linker til nettsider osv?

5770-6850

5830-6870

5850-6950

5870-6970

5970-6990

Er vel ca. sånn :-) Er vel ikke akkurat noe direkte etterfølgere noen, men plassert rundt det samme prisjiktet som 5000-serien hadde ved lansering.

Har selv et 6870 og må få si at det overrasker meg at det blir nevnt i samme åndedrag som 5830. Riktignok tregere på papiret enn 5870, men visstnok raskere. Eller er jeg helt på bærtur? :)

Sikkert dumt spørsmål; men er DX11 aktivert som standard om man har slike nye skjermkort? Prøvde meg på CRYSIS 2 beta og det surret rundt på ganske ålreite FPS, men jeg legger merke til at det sto DX9 profile 32bit Windows.. på linje 2.

Noen som kan fortelle meg hva jeg evnt skal gjøre for at spill skal kjøre på DX11 og ikke DX9, eller er jeg igjen på kraftig bærtur?

Takk for tålmodige svar :)

Endret av andylove
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Som sagt ingen er noe direkte etterfølger, men de er lansert i samme prissjikt.

Crysis Beta'en har bare DX9 støtte.

Som regel blir spillet automatisk satt til dx11 vist du har et skjermkort som støtter det.

eneste spillet som jeg vett at ikke gjør dette automatisk er WoW Cataclysm.

Vist du vil overstyre de automatiske innstillingene, finner du som regel svar på google om hvordan gjøre det for det enkelte spillet.

F.eks. BF BC2: http://forums.gametrailers.com/thread/enable-dx11-in-bad-company-2/1045899

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...