Gå til innhold

Den offisielle 6xxx tråden, med link til drivere og prisguide


Goodall

Anbefalte innlegg

Er vel også begrenset hvor mye mer overclock man får med vannblock på 6970 og voltkontroll, da man ikke kan stille minnet på mye mer over 1450 uten at det blir ustabilt. Ser på noen sider her, hvor folk greier 1035/1450, selvsagt ikke helt stabilt heller... Så for min del ser jeg ikke vitsen med vannblokker på GPU, annet enn for å begrense viftestøyen, siden Kent her greier 990/1450 på luft.

Endret av kidio007
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er GOD grunn til blokker på 6970...største er varmen.

Så at blokk poå 6970 kan hjelpe...i høyeste grad.

 

Bare og ha kortet stock og crossfire er god grunn til vannkjøling for de blir varme.

 

Folk glemmer det er andre deler enn kjerne og minne som blir varmt..vrmene blir grisevarme.

 

Både mine og minhund klarer 1000\1500 og litt over.

 

Forøvrig er det mange som klarer 1500 på minnet og 1000 på kjerne..stabilt;)

Endret av Amanita Muscaria
Lenke til kommentar

Er GOD grunn til blokker på 6970...største er varmen.

Så at blokk poå 6970 kan hjelpe...i høyeste grad.

 

Bare og ha kortet stock og crossfire er god grunn til vannkjøling for de blir varme.

 

Folk glemmer det er andre deler enn kjerne og minne som blir varmt..vrmene blir grisevarme.

 

Både mine og minhund klarer 1000\1500 og litt over.

 

Forøvrig er det mange som klarer 1500 på minnet og 1000 på kjerne..stabilt;)

 

Da må de/du være griseheldige med kortene sine hehe, klarer ikke i nærheten av det jeg i hvertfall.

Endret av kidio007
Lenke til kommentar

Ser du rundt omkring på nettet så er det en god del som får det til;)

 

Men du må fortsette og prøve, tok en del kløning til før foreks. Minhund klarte 1000\1500.

Prøv og øk forskjellig osv.

 

Føler meg ikke heldig...føler meg fortjent til det :tease:

Mine 2x5870 klarte såvidt over stock.

 

Men at klokken kan øke på 6970 med vannblokk er jeg ikke i tvil om så varme som de blir:)

Uansett så slipper man viftestøy som kommer når man har på 70% på viftene.

Endret av Amanita Muscaria
Lenke til kommentar

Jeg slåss litt med kortene mine i begynnelsen etter at jeg flashet de til Asus bios men har funnet ut at det er best å bruke smartdoctor når jeg klokker. Glem den powerplay saken den hjelper ikke, sett volt og frekvens på minnet og bruk vifteprofilen i smartdoctor. Det funker i hvertfall best for meg.

Lenke til kommentar

Har allerede bestemt meg for vannkjøling av CPU, men ligger å vipper på om jeg skal ha på GPU og. Syns det blir så dyrt å vannkjøle 2 kort, samtidig som det 2. kortet og skal kjøpes, hehe. Kan tenke meg crossfire vil bråke en del på bad company etc, så kanskje greit å bare tømme kontoen og heller leve på vann og brød resten av mnd. :thumbup:

Lenke til kommentar

Ok, så unlocke shaderne på 6950 og deretter vil også voltkontroll fungere via nyeste AB beta? Har dere noen ca. greie på hvordan 6950 og 6970 gjør det mot hverandre i resultater/spill med de triks som nå er tilgjengelig?

 

Har vært på sykehus og litt sånn småtteri, derfor jeg ikke har fått brukt tid på dette selv.

Lenke til kommentar

Takk for svar amanita. Så det er ikke mange FPS, Støy/varme og den slags ting på å beholde 6970 vs 6950? (stock kjøling).

 

Da er det vel kun opp til hvor mye penger jeg har lyst til å bruke på dette. Ville bare ha en siste vurdering før jeg bestemte meg for hva jeg blir sittende med.

 

Og joda amanita, om en 2-3 uker er jeg tilbake på bena igjen og det samme til deg :).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...