Greddi Skrevet 12. januar 2011 Del Skrevet 12. januar 2011 At du må ha (aktiv) displayport for og få eyefinity osv. er gammelt nytt, har vært slik i evigheter nå. Nope. Passive adaptere er støttet. Vel å merke så lenge man ikke trenger mer enn 1920x1200 per monitor. http://support.amd.com/us/eyefinity/Pages/eyefinity-dongles.aspx Nei, du tar feil • A maximum of 2 legacy monitors (VGA, DVI or HDMI) can be enabled simultaneously, provided that each monitor is connected either directly or via a “passive” DisplayPort™ adapter/dongle. “Passive” adapters/dongles will NOT support more than 2 legacy monitors.• To enable support for more than 2 monitors, “active” DisplayPort™ adapters/dongles are required (or monitors with direct DisplayPort™ connectivity must be used). • Approved “active” adapters have no general connectivity restrictions with AMD Eyefinity technology. Må fortsatt ha aktive adaptere. Riktignok DP til Singel link DVI som kun støtter maks 1920x1200 Lenke til kommentar
qwert Skrevet 12. januar 2011 Del Skrevet 12. januar 2011 (endret) Ah, ja. Det er bare jeg som leser for fort sent på kvelden, beklager. Siden HD 5/6xx0-kortene alltid har kunnet bruke maks to DVI/HDMI samtidig tenkte jeg at minst én DP var inneforstått, men det var jo ikke det du svarte på. Og, som du nevnte, er jo ikke prisen på et aktivt adapter (i alle fall disse "selvdrevne" single-link overgangene) direkte avskrekkende lenger uansett. Ellers var det jo et par 5xx0-kort med eksterne TMDS-sendere integrert på kretskortet, men med lavere pris og bedre tilgjengelighet på adapterne har det kanskje ikke dukket opp noen slike i 6xx0-serien? Endret 12. januar 2011 av qwert Lenke til kommentar
Dr.Satan Skrevet 12. januar 2011 Del Skrevet 12. januar 2011 Da er det kommet støtte for volt justering i RBE. http://www.techpowerup.com/downloads/1924/TechPowerUp_Radeon_Bios_Editor_v1.27.html * Added volt modding capability for CHL8214 voltage controller (reference design 6870 and 6850 cards). * Added volt modding capability for VT1556M voltage controller (reference design 6970 and 6950 cards). * Changing DeviceID now changes both locations properly (hopefully) all the time. * Changing VendorID should work in more cases now. * Added some new DeviceIDs (6950/6970). * Updated WinFlash link. * Updated RBE's internal BIOS extraction method to account for "ATI" labelled "AMD" now. * Improved Hex editor interface a little. * Fixed method 1 overdrive hacking signature extraction for 6xx0 cards. Only superficially tested due to no available non-reference signatures yet. Lenke til kommentar
voidDraw() Skrevet 12. januar 2011 Del Skrevet 12. januar 2011 Komplett har tilbud på HD 5850 nå. Burde jeg kjøpe dette, eller kjøpe HD 6850? Heller mer på HD 5850, pga bedre ytelse, men jeg er litt usikker. Lenke til kommentar
HilRam Skrevet 12. januar 2011 Del Skrevet 12. januar 2011 Det toget er nok gått. Komplett har fortsatt 5830 på lager, til samme pris av 6850, men da blir valget enkelt: Kjøp 6850. Selv sto jeg og veide mellom 5850 og 6850 som du, men jeg kjøpte 6850 pga. lavere strømforbruk og lavere støy. (Jeg kjøpte Asus sin 6850.) Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 12. januar 2011 Del Skrevet 12. januar 2011 Toget har nok gått ja, alle versjonen over 5770 i 5000-serien til ATI/AMD er gått ut av produksjon etter nyttår. Mer "fremtidsrettet" å velge 6850, selv om det er en smule dårligere. Lenke til kommentar
Wazu Skrevet 12. januar 2011 Del Skrevet 12. januar 2011 At du må ha (aktiv) displayport for og få eyefinity osv. er gammelt nytt, har vært slik i evigheter nå. Nope. Passive adaptere er støttet. Vel å merke så lenge man ikke trenger mer enn 1920x1200 per monitor. http://support.amd.com/us/eyefinity/Pages/eyefinity-dongles.aspx Nei, du tar feil • A maximum of 2 legacy monitors (VGA, DVI or HDMI) can be enabled simultaneously, provided that each monitor is connected either directly or via a “passive” DisplayPort™ adapter/dongle. “Passive” adapters/dongles will NOT support more than 2 legacy monitors.• To enable support for more than 2 monitors, “active” DisplayPort™ adapters/dongles are required (or monitors with direct DisplayPort™ connectivity must be used). • Approved “active” adapters have no general connectivity restrictions with AMD Eyefinity technology. Må fortsatt ha aktive adaptere. Riktignok DP til Singel link DVI som kun støtter maks 1920x1200 Sikker? broren min kjører eyefinity på et passivt adapter (dvs ingen usb-tilkobling for strøm)... trodde heller ikke det ville fungere, men han bestillte nå det, og virker flott det. 3x 1680x1050 skjermer btw. Lenke til kommentar
Greddi Skrevet 12. januar 2011 Del Skrevet 12. januar 2011 Rimelig sikker. Aktiv adapter er ikke nødvendigvis assosiert med usb-tilkobling for strøm. Slik som denne adapteren er aktiv og har ikke usb tilkobling. Du tenkte vel mer på de dyrere aktive adapter på 1000kr klassen som du må ha hvis du skal kjøre 2560x1600 oppløsning. Dual link dvi adapter Dette er en passive adapter Lenke til kommentar
qwert Skrevet 12. januar 2011 Del Skrevet 12. januar 2011 Sikker? broren min kjører eyefinity på et passivt adapter (dvs ingen usb-tilkobling for strøm)... trodde heller ikke det ville fungere, men han bestillte nå det, og virker flott det. 3x 1680x1050 skjermer btw. Det kan være aktivt selv om det ikke bruker en ekstern strømtilkobling. En av DP-pinnene fører 500mA 3.3V. Lenke til kommentar
mad_arab Skrevet 12. januar 2011 Del Skrevet 12. januar 2011 Har nettopp fått nytt hovedkort og cpu (SB) og nå får jeg ikke installert drivere til mitt 6970. Jeg får kun opp valget for HDMI audio når jeg kjører 10.12 driveren (riktig driver). Noen som har vært borti det samme? Bruker win7 x64, akkurat samme oppsett og driver som før oppgraderingen. Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 12. januar 2011 Del Skrevet 12. januar 2011 (endret) Cursio: Furmark gjør at kortet throttler uansett...er null man kan gjøre med akkuratt det. arab: Prøvd 10.12a hotfix? Endret 12. januar 2011 av Amanita Muscaria Lenke til kommentar
qwert Skrevet 12. januar 2011 Del Skrevet 12. januar 2011 (endret) 10.12 støtter vel ikke 6970. Du trenger driveren fra CD eller 10.12a HotFix. Edit: For sen. Kan slettes. Endret 12. januar 2011 av qwert Lenke til kommentar
mad_arab Skrevet 12. januar 2011 Del Skrevet 12. januar 2011 Aha... Bare jeg som klønet da. Jeg visste jo det var en egen fil for 69xx, men trodde det var den jeg hadde lastet ned, siden det sto preview i beskrivelsen og filnavnet hadde dec7 i seg. AMD har ikke akkurat gjort det lett..... Lenke til kommentar
Kent -amdme- Skrevet 12. januar 2011 Del Skrevet 12. januar 2011 Ah, jeg ser det nå ja, device id 6818 = HD 6970, device id 6819 = HD 6950. Jeg skjønner jo argumentet ditt, og takk for det! Hva har du volten på for å få en klokk på 982 mhz stabil? Hvilken spenning rapporterer Gpu-z under load? Holder kortet denne frekvensen i feks Furmark uten å begynne å throttle? Skulle jo nesten tro at kortet også throttler litt under hwbot-benchmarken også siden scoren din bare er 45 poeng høyere enn min... Tror ikke kortet throttler noe særlig, tror det er mangel på strøm som er problemet.. tror ikke asus smartdoc. setter volten "der den skal". Vi får se når skikkelig strømstyring kommer Kan love deg at de siste 45 poengen sitter langt inne... du kan jo prøve selv Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 12. januar 2011 Del Skrevet 12. januar 2011 Det kent har klart har vært med stock volt...siden smartdoc ikke fungerer. Den setter volten i programmet, men ikke noe mer. Man kan vist flashe høyere volt nå da...noe jeg ikke liker noe særlig Lenke til kommentar
Kent -amdme- Skrevet 12. januar 2011 Del Skrevet 12. januar 2011 Da er det kommet støtte for volt justering i RBE. http://www.techpowerup.com/downloads/1924/TechPowerUp_Radeon_Bios_Editor_v1.27.html * Added volt modding capability for CHL8214 voltage controller (reference design 6870 and 6850 cards). * Added volt modding capability for VT1556M voltage controller (reference design 6970 and 6950 cards). * Changing DeviceID now changes both locations properly (hopefully) all the time. * Changing VendorID should work in more cases now. * Added some new DeviceIDs (6950/6970). * Updated WinFlash link. * Updated RBE's internal BIOS extraction method to account for "ATI" labelled "AMD" now. * Improved Hex editor interface a little. * Fixed method 1 overdrive hacking signature extraction for 6xx0 cards. Only superficially tested due to no available non-reference signatures yet. DAMN Det må prøves Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 12. januar 2011 Del Skrevet 12. januar 2011 Quad-testing i morra Så gleder meg til og se hva jeg og minhund klarer der. 1 Lenke til kommentar
Kent -amdme- Skrevet 12. januar 2011 Del Skrevet 12. januar 2011 Det kent har klart har vært med stock volt...siden smartdoc ikke fungerer. Den setter volten i programmet, men ikke noe mer. Man kan vist flashe høyere volt nå da...noe jeg ikke liker noe særlig Er det det som menes med RBE??? trodde det var programstyrt Quad-testing i morra Så gleder meg til og se hva jeg og minhund klarer der. Jeg gleder meg like mye... til å se hva dere får til Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 12. januar 2011 Del Skrevet 12. januar 2011 (endret) RBE er et bios-program Du kan foreks. forandre asus-biosen så den har høyere stock volt foreks. Håper drivern "liker" quad, skulle gjerne hatt 11.1 foreks. MEN vi kommer med en quad-test når vi har fått blokker til kortene samt sikkelig voltstyring. Endret 12. januar 2011 av Amanita Muscaria Lenke til kommentar
btakvam Skrevet 12. januar 2011 Del Skrevet 12. januar 2011 Hei! Har nettopp fått PowerColor Radeon HD 6950 , men har problemer med at viften på kortet kjører på full guffe hele tiden, allerede fra oppstart/boot. Noen som vet hva det kan skyldes? Dere kan lese om problemet her. Takk for hjelpen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå