Gå til innhold

Den offisielle 6xxx tråden, med link til drivere og prisguide

Goodall

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Takk skal dere ha! :)

Har testet et par spill nå, jeg har ikke sett noen tegn på ustabilitet enda! Får ikke mer enn 75-80 grader på GPU under spilling (Black Ops), viften holder seg rundt 32-34% på auto som jeg vil si er relativt stillegående! Det er altså noe å gå på her mtp. støy ved å sette opp en custom viftekurve i MSI afterburner.

Jeg har for øvrig holdt øye med klokkefrekvensene når jeg kjører Furmark, og ser at core-klokk ofte faller ned noen hakk til 598, 634, 738 mhz osv. Minnefrekvensen er konstant 1375 mhz. Under spilling holder core-klokken seg alltid på 880 mhz stabilt. Hva skjer her? Throttler kortet for en grunn? Coretemp er ~90 grader etter Furmark har kjørt en stund.

Lenke til kommentar

Jeg har fått testet litt nå med det ene Sapphire kortet og alt fungerer strålende på 900/1375 med ASUS 6950 mod bios!

Har testet 30min med Crysis, 1 time + med BC2, noen runder i Dirt 2, Heaven benchmark og alt fungerer bra uten noen artifacts så langt :new_woot:

Jeg la også merke til at kortet throttlet i Furmark, men for å unngå det satte jeg Powertune på 12% først og da throttlet det enda noe, men rett over på 20% så holder det seg stabilt på 900MHz Core.

Lenke til kommentar

Da ligger du litt under 6970 stock ser jeg, har du satt på Powertune på maks(20% + ) og vifta hellst på 60% så du unngår throttling..prøv da og se om scoren øker.

For scoren din er lav hvis du har unlocket den til 6970 pluss klokket den.

JEg kjører med 1920x1080 oppløsning, men du skal ha bedre score enn det du fikk.

Pluss hvis du skal kjøre vanlig bench så ikke still på noe:)

Endret av Amanita Muscaria
Lenke til kommentar

Nei, yter ikke bedre enn 6970 da :tease:

De skal yte likt stock( det varierer også på hw), angående klokking så fikk han 1300 med klokket kort.

Unlocket 6950 blir som et 6970...umulig at det blir bedre..sier seg selv.

Eneste forskjellen kan være hvor høyt man kan få klokket...som hittil virker som 6970 gjør.

Fikk du 1300 med stock? ( han over hadde klokket )

Får hvis du får 1300 i Heaven uklokket så vil jeg vite hele oppsettet og ha screen;)

Endret av Amanita Muscaria
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...