Gå til innhold

Den offisielle 6xxx tråden, med link til drivere og prisguide

Goodall

Anbefalte innlegg

Manglet bare å låse opp rom-brikka for å få lov til å flashe :p

Men nå er maks klokk på GPU i CCC 1780 MHz og 2750 MHz på minnet :D

Fulgte denne oppskriften her XS forum

Om noen trenger hjelp til dette så PM-meg :)

Din luring!

Du må alltid komme med teasere, men ingen resultater på hvor langt du klarer å klokke med høyere volt :(

Nå sitter jeg her med svigers maskin, så får jeg ikkje se noen quadfire resultater eller volt 6970 resultater engang :cry:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Og til alle som lurer på det med volten så er det få som har fått det til, men dere kan prøve dette:

http://www.xtremesystems.org/forums/showpost.php?p=4685385&postcount=68

ELLER lese denne så ser man det er ikke så mange som har fått det til ennå:

http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=264107&page=3

Men det med quad-testing så blir det på lørdag eller søndag...håper jeg så lenge jeg ikke blir dårligere.

Endret av Amanita Muscaria
Lenke til kommentar

Kult Theo :thumbup:

Bare for opplysning så bør man IKKE ha vifta på auto når man klokker, sett den så høyt som man orker.

Blir kortet varmt så throttler det virker det som, for scoren øker betraktlig når man får kjølt ned kortet:)

Ja, er rare greiene det der, hender noenganger med mitt kort at jeg må restarte maskinen fordi kortet stiller seg ned på 500mhz, selv når jeg ikke klokker det... har vel skjedd 5 ganger bare i dag så...

Lenke til kommentar

Du behøver bare og trykke default, hvis den har throttlet foreks.

Men husker du i hvilken settinger det har skjedd i?

Forøvrig last ned nyeste gpu-z og se tempen på de andre komponentene.

Angående at kortet ikke øker i score, throttler er ikke så rart hvis det blir for varmt...er andre komponenter enn kjerne og minne som blir veldig varme. Derfor gleder jeg meg til vannblokkene kommer...vet de er på vei:)

De har bare litt andre sikkerhets-dingser denne gangen:)

Kommer svar til deg nå Maccan :thumbup:

Lenke til kommentar

Det skjedde med 880/1375. Skrudde på maskinen og spillte litt Black ops, alt virket helt fint. Tok en pause, kom tilbake, merket det lagget litt mer enn vanlig og prøvde 3dmark11; fikk vel rundt 3200P. Hjelper ikke å trykke på default, eneste som hjelpe er å restarte maskinen. Installerte 10.12 driverne, og har ikke skjedd etter det ihvertfall. Kan ikke ha vært 10.12a driverene som har gjort det da vel? temperaturene er helt fine de da, så ja.

Lenke til kommentar

Har testet litt med ETT Sapphire HD6970 med ASUS bios, bruker ASUS biosen fordi den åpner for høyere klokking.

HW som er brukt

HK: EVGA Classified SR-2

CPUer: 2 Stk X5690 @4,2 GHZ HT-off

Minne: 2 sett av 3x2GB HyperX 2000 MHz CL9 @1400 MHz

GPU: Sapphire Radeon HD6970 med ASUS sin 6970 bios

Testet med GPU på stock med vifte på auto, 890 MHz på kjerne og 1375 MHz på minne, og med GPU på 970 MHz og minne på 1460 med vifte på 80% UTEN voltøkning.

3DMark11 GPU @stock P5360

post-152551-0-27301200-1293736006_thumb.jpg

GPU @970/1460 P5751

post-152551-0-19991000-1293736035_thumb.jpg

Hwbot Heaven Xtremepreset GPU @stock X1099

post-152551-0-23784500-1293736128_thumb.jpg

Hwbot Heaven Xtremepreset GPU @970/1460

post-152551-0-37435700-1293736226_thumb.jpg

3DMark Vantage GPU @stock P24546 GPUscore 20697

post-152551-0-11629700-1293736268_thumb.jpg

3DMark Vantage GPU @970/1460 P25951 GPUscore 22042

post-152551-0-11062900-1293736351_thumb.jpg

Skal teste nå hvor høyt jeg kommer uten å øke volten på GPU.:ph34r:

Kommer også med de samme testene i CF :cool:

Kommer også med de samme testene i Quadfire så fort soppen får kommet seg hit. :yes:

Endret av minhund
Lenke til kommentar

Ja, prøver og avtale dag med deg nå DIN HUND :!:

Og til alle som venter på o`store soppen og o`store hunden skal benche quad så blir det på lørdag:)

Så får dere bare krysse fingrene for at ting går problem-fritt:)

Kid: Fikk 500\13xx på klokken nå..slo av alle nettsider så datt den ned til vanlig idle-klokk.

Så 500\13xx er medium-klokk..som foreks. den setter seg på når man ser på youtube osv.

Men skal jo ikke skje mens man spiller da så tviler dette har noe med deg og gjøre..men ville si det uansett:)

Lenke til kommentar

Kult Theo :thumbup:

Bare for opplysning så bør man IKKE ha vifta på auto når man klokker, sett den så høyt som man orker.

Blir kortet varmt så throttler det virker det som, for scoren øker betraktlig når man får kjølt ned kortet:)

Mao. gode kandidater for vannkjøling :). Hmm synd man ikke får sånne gode lukkede systemer for vannkjøling til skjermkort som eks. H70 er for CPU. Ikke spesielt bra saker men bra nok om man ikke orker alt styret og har mye penger å bruke. Kunne tenkt meg dedikert vannkjøling bare til skjermkortene siden man ser hvor viktig det har begynt å bli.

Blir gøy å se dere kjøre QuadFire. SR-2 oppsett på minhund ja, kun det beste er godt nok der skjønner jeg ha ha.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

du får jo slike system som du får til cpu..coolit har vel det til noen gpuer, kommer vel til 69xx-serien også eterhvert:)

Som er lukket system.

Blit artig med quad-benching, skal flashe mine 2 til Asus sin bios også.

Satse på at de går like høyt alle sammen:P

Har ihvertfall funnet ut at mine 6970 klokker bedre enn mine 5870...som var SYKT dårlige der:(

Lenke til kommentar

amanita/minhund:

Hvis man skulle gått for konvensjonell vannkjøling kun til GPU og 2 stk HD6950. Hvilke komponenter ville dere anbefalt? Prismessig bør det ikke bli altfor kostbart, men litt vet man at komponenter koster.

Jeg har 2-3x120mm griller i toppen hvor radiator kan festes og 120mm i bunn hvor den kan festes men har desverre lite plass igjen i Coolermaster Cosmos S pga 15 harddisker i brønnene. Derfor må pumpe, reservoar og alt dette ikke være spesielt stort og ikke kreve 5,25" brønner.

Har dere noen gode anbefalninger for å vannkjøle 2-3 HD6950? CPU og annet klarer seg fint på luft. Tanken er å forsøke å få det mer stillegående enn kortene er i referansedesign samt senke temperaturen siden det nå går mer utover ytelse enn før.

Jeg har også en 250mm i sidedøren som vil sørge for ekstra kjøling av de vannkjølte kortene.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Forøvrig flotte bencher Minhund, gleder meg til å se mer av klokkingen din med og uten voltøkning.

Har det forøvrig kommet noen 6970 bioser med riktig ramtiming for 6950? Dette vil gi bedre klokking siden 6950 minnet kjører med 6970 ramtimings i de biosene vi har sett nå. Det kan jo også være feil ramtimings som forårsaker artifakter for enkelte.

EDIT:

Her virker det å være en modifisert Asus HD6950 bios som da gir riktige ramtimings ift. minnebrikkene som brukes på 6950 kortene. Den gir deg også volt kontrol via Asus Smartdoctor. Man kan dog ikke bruke afterburner med denne med klokkerang limit i CCC økes betraktelig.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Jeg har fulgt med litt på techpowerup og det er en kar som har modifisert en 6950 bios for flere, til å låse opp de ekstra kjernene slik at minne timingsen blir ufarandret. Flere av dem som tidligere hadde problemer med å bruke en ren 6970 bios hadde suksess med disse! :w00t: Han og w1zzard har også laget et lite mod tool som skal fungere bra.

Lenke til kommentar

He he ja jeg så det akkurat nå. Har ikke kommet til modtool saken ennå dog. Høres spennende ut.

Men da var det som jeg mistenkte at de som får artifakts var pga. feilaktige ramtimings pga. forskjell på minnebrikkene mellom 6970 og 6950. Hmm dette er ikke mindre enn sensasjonelt.

EDIT:

Men virker som det er litt ymse erfaringer med den moddede 6950 biosen.

I tried the modded asus 6950 bios and smartdoctor, and it boosted the voltage and let me get the core to 1000mhz with 1.3. But I also got alot of stuttering so I just flashed back to the asus6970 bios which didn't have that problem.
Men her var årsaken:

Hmmm, i noticed this too eventually. But guess what it was... smart doctor, yep, i closed it and no more stuttering! FPS is a lot steadier.

Dette virker som en god 24/7 6950@6870 klokk på luft.

Sticking to 950 with 1.15v for 24/7... and 1450 on the memory.
Alt fra 1000+ på kjernen ser ut til å kreve vann til annet enn kort benching.

Ellers greit å vite, som jeg har sagt lenge, at 2GB minne er perfekt for CF med to eller flere kort.

today got 2x HIS 6850 and replaced my 5870 (1 GB) CF setup.

I flashed them and they run great in CF. I think it might be interesting for some of you that they also work in CF.

They run at 880/1375 and + 20 % stable.

Im impressed which boost i got because of the 2 GB especially in BFBC2 (running @ 2560x1600).

That was a very good deal and im very happy.

5870 CF Stock (850/1200): P7840

5870 CF OC (1000/1250): P8746

6950 CF Stock (800/1250): P8390

6950 CF modded (880/1375): P9180

so also in low res a little more performance.

But in Hi res DX11 gaming the new Combo rocks and is faster with higher AA Settings because of 2 GB Memory :-)

Utrolig hvor bra skjermkort man får for 2200,- her. Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...