Gå til innhold

Den offisielle 6xxx tråden, med link til drivere og prisguide

Goodall

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjøpte et Sapphire HD 6950 som kom i går. Flashet til HD 6970 uten fuss. Ikke kjørt noe benchmarking, men spilte en time CoD Black OPS 2560x1600 med alt på uten artefakter eller noe tull. CPU-Z viste 1536 shaders, GPU 880 mhz og minne 1375 mhz. Vi får se om det holder, men det virker lovende så langt. Dette var da hyggelig av AMD.

• Liker 1
Lenke til kommentar

I dag fikk jeg nykortet i gang, men jeg synes kjøleren bråker forferdelig mye. Jeg har den på 32% og støynivået er ikke akseptabelt i en stue. Her må ting gjøres...

Mitt 6970 har ganske merkbart mye høyere støynivå i spill enn 5870. Om det er høyere støynivå på idle er jeg usikker på, orker ikke bytte tilbake for å sjekke. Er litt skuffet over det..

Lenke til kommentar

Utfra bilder jeg har sett av den nye kjøleren så virker den mer "resistant" ift. vifta og det er kanskje dette som skaper den noe økte støyen. I tillegg kan man ikke se bort fra at det er en stor økning i transistorer/hw på samme 40nm produksjonsprosess som HD5870 som derved også vil føre til mer støy/varme ift. den. AMD ønsket jo å krympe Cayman til 32nm men det lot seg ikke gjøre hos leverandøren og de venter heller til 28nm produksjonsprosessen er klar og vil brukes til neste generasjon.

For min del kan kortet kjøre varmt så jeg har ikke hatt noe støy å skrive hjem om ennå. Jeg hører dog en svak 2D idlestøy jeg ikke hørte med GTX 480 kortet når jeg kjører 2 skjermer i høy oppløsning.

Vil man ha et noe mer stillegående kort er nok GTX 580 til rundt 4200,- et bedre kjøp ift. high-end gaming. Det blir interessant å sjekke hvordan støyen på 6950 er i et Fractal R2 lydisolert kabinett før og etter mod. Mitt eget kabinett er ikke særlig støyvennlig.

EDIT:

Ellers har MSI allerede vist frem sin Ligtning utgave av HD6970 med annen kjøler om man ønsker noe bedre enn referansedesign.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...