Cortinarius rubellus Skrevet 23. desember 2010 Del Skrevet 23. desember 2010 yupp, har en fin haug selv nå Lenke til kommentar
Dudeson Skrevet 23. desember 2010 Del Skrevet 23. desember 2010 For en snik og sviker ja Lenke til kommentar
Ourasi Skrevet 23. desember 2010 Del Skrevet 23. desember 2010 Det jeg faktisk gleder meg mest til er den herlige flerskjermsstøtten ATI har samt suveren videoavspilling igjen. Disse to tingene savnet jeg spesielt fra HD5870 når jeg gikk over til 480. Nå skal miniHDMI overgangen vekk, 50"eren kobles til og film nytes uten å måtte fikle med 50 og 60Hz og div. dill EDIT: Var bare å koble i HDMI (fullsize) slå på skjermen og den smalt rett opp med alt korrekt satt opp. Overscan holder seg og alt er helt nydelig. Ourasi: Var det (limited RGB) som var best pixelformat for film på ny HDTV? Litt avhengig av din HDTV, så er det Full RGB og Ycbcr 4:4:4 som gjelder, men det må du bare teste selv.. Full RGB må man manuellt sette Low HDMI Black på min Samsung, som da setter 0-255 mens normal er 16-235, mao tullete å kalle det dette... For å unngå covertering av signalet sies det at Ycbcr 4:4:4 er best, da dette er det orginale signalet ->16-235, noe lik Limited RGB men ikke helt allikevel. Bruk helsort og helhvit bakgrunn, så får du det perfekt... Gudbedre hvor mye bedre flerskjerm brukervennligheten er på HD6970, og jeg som allerede hadde lagd HDTV/Monitor profilene... Heldivis var det en lang miniHDMI->HDMI overgang med Evga kortet, overgangspluggene er jo tragiske med dyr stiv kabel... Men raskt er kortet da, spesiellt i BC2..... Lenke til kommentar
oOF Skrevet 23. desember 2010 Del Skrevet 23. desember 2010 For å være helt sikker på at PSUn ikke er det som føkker opp for meg, bestilte jeg denne. Nå håper jeg at det ikke er noe annet med kortet enn at det er nettopp strømforsyningen som er synderen. Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 24. desember 2010 Del Skrevet 24. desember 2010 knall valg, bruker selv AX1200 og er den beste jeg har testet hittil...som har blitt noen nå Lenke til kommentar
PyrionZ Skrevet 24. desember 2010 Del Skrevet 24. desember 2010 Fått satt i 6970 og testa litt med viftehastigheter og sånt, da jeg ikke har noe spill jeg kan teste det med enda. Og fy for et støy når den vifta drar i vegen!: p Overdøver Antec 900 lett! Hadde et 3870 toxic, og når det gikk på fullt så overdøvet det ikke kabinettet. Skjermkortet har nesten samme støyen som en hårføner på full fræs, (dette er kun da kortet kjører 100% på vifta) Men, blir vel noen tester i 3dmark for å sjekke etter eventuelle feil med kortet, før det blir eldre. Ellers storfornøyd! Lenke til kommentar
christhenoob Skrevet 24. desember 2010 Del Skrevet 24. desember 2010 Litt usikker på om dette er riktig tråd å spørre/undre seg i, men what the hey. Lastet ned 10.12 driveren for et par dager siden, med håpet om at den skulle fikse flimringen jeg har hatt på 2 av 3 skjermer. Det klarte den, enkelt nok bare ved å skru av *AMD overdrive* (who knew). Jeg overklokker ikke det nåværende kortet mitt engang, så hvorfor hadde jeg det på i det hele tatt? Jo! for å kjøre opp viftehastigheten under gaming. Spiller for tiden litt Black Ops, og vil ha kortet relativt kjølig under de lengre gaming-sessions. Jeg kan ikke bruke den manuelle viftekontrollen når amd overdrive er slått av. Slår jeg den på for å endre på viftehastigheten opp til f.eks 50%, så går den rett ned til 25% igjen når jeg slår amd overdrive av. Noen som har forslag til hva jeg kan gjøre for å fikse dette lille problemet? Har forresten et 5850, derfor jeg var usikker på om dette var riktig tråd å spørre i. Lenke til kommentar
Dr.Satan Skrevet 24. desember 2010 Del Skrevet 24. desember 2010 (endret) I MSI Afterburner har du ett veldig fint verktøy for viftekontroll Endret 24. desember 2010 av Dr.Satan Lenke til kommentar
Ivantacus Skrevet 24. desember 2010 Del Skrevet 24. desember 2010 (endret) 750w strømforsyning skal vel være nok til det meste vil jeg tro. Noen som vet om 750w er nok til i7 920 @ 4.3ghz og 6970 crossfire OC, 2000mhz RAM + 2-3 HDD's og en SSD? Endret 24. desember 2010 av kidio007 Lenke til kommentar
hans2k Skrevet 24. desember 2010 Del Skrevet 24. desember 2010 750w strømforsyning skal vel være nok til det meste vil jeg tro. Noen som vet om 750w er nok til i7 920 @ 4.3ghz og 6970 crossfire OC, 2000mhz RAM + 2-3 HDD's og en SSD? Går greit det. Lenke til kommentar
Goodall Skrevet 25. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2010 Kommet en update til 3damrk11 v.101 Fikk ca. 200 poeng mer jeg nå P4814 Med 11.1 driverne om 1 måned så krysser jeg fingra for P5000 Lenke til kommentar
Kent -amdme- Skrevet 25. desember 2010 Del Skrevet 25. desember 2010 (endret) God kveld folkens og God Jul. Har bare et lite spørsmål... er det bare Asus som har Voltage Tweak funksjon på sine HD6970 kort eller har andre produsenter det også?? Fikk bla et gavekort på 3500kr hos komplett fra min kjære i kveld og vil gjerne bruke dem snart :!: Skal ha et HD6970 men vil gjerne ha muligheten til å "tweake" volten litt edit: Har Asus lagt til en ekstra funksjon eller er det noe man kan gjøre på alle kort? Endret 25. desember 2010 av Kent -amdme- Lenke til kommentar
hans2k Skrevet 25. desember 2010 Del Skrevet 25. desember 2010 God kveld folkens og God Jul. Har bare et lite spørsmål... er det bare Asus som har Voltage Tweak funksjon på sine HD6970 kort eller har andre produsenter det også?? Fikk bla et gavekort på 3500kr hos komplett fra min kjære i kveld og vil gjerne bruke dem snart :!: Skal ha et HD6970 men vil gjerne ha muligheten til å "tweake" volten litt edit: Har Asus lagt til en ekstra funksjon eller er det noe man kan gjøre på alle kort? Flash til Asus biosen så kan du bruke Voltage tweaken, kommer vel voltage control til msi afterburner straks å regner jeg med så da blir det voltage control på alle kort. Og så er det vel rimeligt failsafe å flashe nå siden dem har ordnet backup bios på kortene. Lenke til kommentar
Kent -amdme- Skrevet 25. desember 2010 Del Skrevet 25. desember 2010 ja det er sant... man kan jo alltids flashe bios Men kommer sikkert til å gå for ett annet merke og vente på "tweak tool" i afterburner. Aldri i verden at jeg greier å vente på Asus hos komplett som har ubekreftet 1 februar 2011 Lenke til kommentar
Ivantacus Skrevet 25. desember 2010 Del Skrevet 25. desember 2010 (endret) Kjørte gjennom 3dmark 11 Performance med i7 @ 4.15Ghz og 6970 OC 950/1450 og fikk P5801. Skal nok klare og komme meg over 6000 ganske snart med 11.1 og 980/1500. Men er rimelig fornøyd med slik det ble nå. Edit: Får voldsomt forskjellige resultater når jeg overklokker nå :S Prøvde Trixx sin nye beta på noe høyere enn 950/1450 og endte opp med mindre i 3dmark 11 enn tidligere. Når jeg nå går tilbake til CCC og prøver 950/1450 igjen får jeg bare 5600... Edit2: Re-installerte 10.12a driveren og fikk tilbake P5800. TriXX må ha gjort noe rart siden jeg fikk så dårlige resultater med det. Endret 25. desember 2010 av kidio007 Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 25. desember 2010 Del Skrevet 25. desember 2010 (endret) Ken: INGEN produsenter tilbyr volt-kontroll ennå Det er noe vi alle som klokker venter på. MEN det jeg har sett er at 69xx-serien skalerer bra når man klokker...ser det ut som. Kid: Hvor fikk du Trixx ifra, hvism an prøver og laste ned fra Sapphire så får man "registrer 68xx kort blabla":S Pyrion: Sett vifta på noe fast istedenfor og la den styre seg selv for da blir den veldig varm og skrur seg høyt. JEg syns kortet ikke er verre enn 5870, men jeg bruker aldri stock-hastighet heller:) Endret 25. desember 2010 av Amanita Muscaria Lenke til kommentar
Ivantacus Skrevet 25. desember 2010 Del Skrevet 25. desember 2010 Den nye 3.0.2 betaen til TriXX funker til 69xx korta. Det du gjør er at du lager deg en bruker på sidene deres, registrerer kortet ditt ved å skrive in serie nummeret til kortet. Denne står utenpå pakken du fikk kortet i. Da får du et gull medlemskap og dette tillater at du kan laste ned TriXX V3.0.2. Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 25. desember 2010 Del Skrevet 25. desember 2010 Gjorde det første dagen:) Men den hadde ikke kommet da;) Men du har vel bare tilgang på oc( maks som i CCC) og vifta vel? Lenke til kommentar
Ivantacus Skrevet 25. desember 2010 Del Skrevet 25. desember 2010 Gjorde det første dagen:) Men den hadde ikke kommet da;) Men du har vel bare tilgang på oc( maks som i CCC) og vifta vel? Maks i CCC er 950/1450 på 6970. TriXX har mye mer enn det. Var vel 1450/2200 man kunne stille det på, ikke at man burde gjøre det hehe. Jeg fikk ihvertfall ikke det helt til, men håper noen andre kan prøve 980/1500 og se om de greier mer enn det og. Ser ut til at kortet har problemer med overklokking når det går over 70 grader. Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 25. desember 2010 Del Skrevet 25. desember 2010 Fant den med engang nå Kult med høyere maks, vannblokkene burde hjelpe da Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå