Gå til innhold

Den offisielle 6xxx tråden, med link til drivere og prisguide

Goodall

Anbefalte innlegg

Jau, det er mange av disse folka som har forpestet Cayman trådene siste døgnet med doom&gloom, snedig da at HD69xxx selger som nybakt brød, og gir GTX580 SLI ytelse i Crossfire... Jeg tror nok det er mange som har en lynrask spillhøytid i vente, og fremdeles ha råd til maten...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Helt klart. Man er bare nødt til å like hva man faktisk får for pengene der.

Nå som referansekortene er ute. Hvilke alternative kjølere kan vi glede oss til? Jeg vurdere sterkt å kjøpe kort med annet enn referansekjøling denne gang. Vannkjøling ga jeg meg med for noen år siden så det må bli noen gode alternative luftkjøler alternativer. Har inntrykk av at nesten alle produsenter har noen vasse alternativer?

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Kortene til ATi/AMD har som regel lavest pris ved lansering og øker litt noen uker etter lansering. Så kan det ta lang tid før de er nede i lanseringspris igjen. Jeg ville bestilt nå fra de som har bekreftet lagerstatus og er til å stole på.

Som sagt så er det vel omtrent kun Norge som ikke hadde overfylte lagre av disse kortene før lansering siden det har vært et sterkt fokus denne gangen.

Til 2743,- er HD6970 et røverkjøp. Spesielt hvis man ønsker å kjøpe 2 og kjøre i CF. Da sparer man rundt 2000,- (noe mer) og får ytelse rundt 2x580 pga. den ekstra gode CF skaleringen de har i så og si alle spill denne gangen.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Risikerer man å vente over 1 mnd så er det definitivt ikke verdt å bestille det for 100-200kr billigere enn noe man kan få iløpet av dager. At lagerdatoer blir utsatt er veldig vanlig, selv hos de man "kan stole på". I tillegg kan man risikere at selv om det kommer inn kort, så er de alle bestilt slik at det faktisk ikke kommer noe på lager.

Jeg tar ingen sjanser, bare håper at det dukker opp noen på fysisk lager iløpet av morgendagen.

Endret av mad_arab
Lenke til kommentar

Risikere å vente en måned på butikker som komplett.no med bekreftet status? Neppe. Greit å forholde seg litt realistisk på tidsestimatene kanskje. Min erfaring er at jo lenger man venter ved slike storlanseringer jo lenger må man vente.

Har man ikke dårlig tid og MÅ ha dette før jul er det bare å vente å se.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Billigste på komplett er 2995 såvidt jeg kan se, jeg gikk utifra at det var snakk om de som selger det for under 2800. Jeg kjøper det gjerne for under 2800, men hvis jeg kan få det nå istedenfor i januar eller til og med februar, så foretrekker jeg å betale 200kr mer. Dette er tross alt en vare som synker i verdi for hver måned som går.

Lenke til kommentar

Vi vet vel også at de som ligger bittelitt høyere i pris som eks. komplett.no har bedre tilgjengelighet på kortene. Så dette er jo ikke noe hokus pokus, men kjente forhold og man får velge utfra det. Om jeg må betale 2743 eller 29xx er omtrent likegyldig for min del.

Det er kun i underkant av 200 kort som er bekreftet i morgen hos komplett og det er flere enn komplett som vil tygge av den lagerstatusen. Den som venter for mye her må belage seg på å vente.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Hvis jeg hadde kunnet stole på tallet som sto der, ja. Men jeg har for mange dårlige erfaringer med utsettelser selv fra de store butikkene at jeg ikke tar sjansen. Tallet som er bekreftet kan allerede være reservert for alt jeg vet, eller bare ikke nylig nok oppdatert til å vise at alle kortene er bestilt. Og det er hvis leveringen er 100% sikker for i morgen, hvilket man aldri helt kan vite. Er forøvrig helt enig med deg angående pris, jeg er villig til å betale en differanse som jeg fint kan rettferdiggjøre med å få kortet tidligere. Hvorfor skal jeg bestille kortet med en 90% sikker dato i dag når jeg kanskje kan plukke det opp i en fysisk butikk eller bestille med en sikker lagerstatus i morgen?

Endret av mad_arab
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...