Ourasi Skrevet 16. desember 2010 Del Skrevet 16. desember 2010 Jau, det er mange av disse folka som har forpestet Cayman trådene siste døgnet med doom&gloom, snedig da at HD69xxx selger som nybakt brød, og gir GTX580 SLI ytelse i Crossfire... Jeg tror nok det er mange som har en lynrask spillhøytid i vente, og fremdeles ha råd til maten... Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 16. desember 2010 Del Skrevet 16. desember 2010 (endret) Helt klart. Man er bare nødt til å like hva man faktisk får for pengene der. Nå som referansekortene er ute. Hvilke alternative kjølere kan vi glede oss til? Jeg vurdere sterkt å kjøpe kort med annet enn referansekjøling denne gang. Vannkjøling ga jeg meg med for noen år siden så det må bli noen gode alternative luftkjøler alternativer. Har inntrykk av at nesten alle produsenter har noen vasse alternativer? Endret 16. desember 2010 av Theo343 Lenke til kommentar
007CD Skrevet 16. desember 2010 Del Skrevet 16. desember 2010 Antar den designfeilen der kom fra Kina. De operer jo med Kinamål der nede, om du ber om å få noe på 25 cm så skal du ikke bli overrasket om de leverer noe med enten 24.7 cm eller 25,3 cm noe som er greit om man ikke har trange marginer. Lenke til kommentar
Ourasi Skrevet 16. desember 2010 Del Skrevet 16. desember 2010 (endret) Brukbar review med mye detaljer og gammel driver: Link Det er ikke mye driverforbedringer vi skal se før dette blir veldig bra for AMD, ganske phett å få en slik ytelse i 2560x1600 og 8xAA til en slik pris.. Endret 16. desember 2010 av Ourasi Lenke til kommentar
smy Skrevet 16. desember 2010 Del Skrevet 16. desember 2010 3800kr for 6950 cf hm kanskje noen bytt 5970 men tror vent til 6990 å ser Lenke til kommentar
Dudeson Skrevet 16. desember 2010 Del Skrevet 16. desember 2010 Hmm skal vi pines til våren 2012 ifølge raptor så begynte 2 6970 friste igjen Lenke til kommentar
ThePainx Skrevet 16. desember 2010 Del Skrevet 16. desember 2010 Må si det er hyggelige priser på 6950 og 6970 Lenke til kommentar
Lunalotic Skrevet 16. desember 2010 Del Skrevet 16. desember 2010 Hyggelige priser .. men.. ingen stor oppgradering iforhold til 5870. Får vente til neste år Lenke til kommentar
Goodall Skrevet 16. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2010 6970 til 2750,- Nesten litt fristende.. Lenke til kommentar
Ivantacus Skrevet 16. desember 2010 Del Skrevet 16. desember 2010 De får vel ikke inn før over nyåret uansett. Blir vel og en del nytt og artig når ces 11 starter den 6. Januar. Når tror dere vi kan vente oss den neste bølgen av monster grafikkort, jul neste år? Lenke til kommentar
mad_arab Skrevet 16. desember 2010 Del Skrevet 16. desember 2010 Blir spennende å se hvem som først får inn kortet på fysisk lagerstatus. Det er fullstendig uaktuelt å bestille uten dette, uansett hvor mye noen "lover" å ha det "snart". Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 16. desember 2010 Del Skrevet 16. desember 2010 Komplett har bekreftet dato i morgen på disse kortene. http://www.komplett.no/k/search.aspx?mfr=&bn=&sortBy=p&q=6970& Selv ville jeg nok ventet til det største trykket har lagt seg, og sett om prisene faller litt. Lenke til kommentar
Phyx Skrevet 16. desember 2010 Del Skrevet 16. desember 2010 Det er vel ikke normalt at prisene synker på disse kortene? Lenke til kommentar
mad_arab Skrevet 16. desember 2010 Del Skrevet 16. desember 2010 4870 og 5870 hadde ingen særlig prisnedgang, så er nok bare å slå til. Men jeg gir blanke om det står lagerdato i morgen, jeg bestiller ikke før det faktisk er på lager. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 16. desember 2010 Del Skrevet 16. desember 2010 (endret) Kortene til ATi/AMD har som regel lavest pris ved lansering og øker litt noen uker etter lansering. Så kan det ta lang tid før de er nede i lanseringspris igjen. Jeg ville bestilt nå fra de som har bekreftet lagerstatus og er til å stole på. Som sagt så er det vel omtrent kun Norge som ikke hadde overfylte lagre av disse kortene før lansering siden det har vært et sterkt fokus denne gangen. Til 2743,- er HD6970 et røverkjøp. Spesielt hvis man ønsker å kjøpe 2 og kjøre i CF. Da sparer man rundt 2000,- (noe mer) og får ytelse rundt 2x580 pga. den ekstra gode CF skaleringen de har i så og si alle spill denne gangen. Endret 16. desember 2010 av Theo343 Lenke til kommentar
mad_arab Skrevet 16. desember 2010 Del Skrevet 16. desember 2010 (endret) Risikerer man å vente over 1 mnd så er det definitivt ikke verdt å bestille det for 100-200kr billigere enn noe man kan få iløpet av dager. At lagerdatoer blir utsatt er veldig vanlig, selv hos de man "kan stole på". I tillegg kan man risikere at selv om det kommer inn kort, så er de alle bestilt slik at det faktisk ikke kommer noe på lager. Jeg tar ingen sjanser, bare håper at det dukker opp noen på fysisk lager iløpet av morgendagen. Endret 16. desember 2010 av mad_arab Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 16. desember 2010 Del Skrevet 16. desember 2010 (endret) Risikere å vente en måned på butikker som komplett.no med bekreftet status? Neppe. Greit å forholde seg litt realistisk på tidsestimatene kanskje. Min erfaring er at jo lenger man venter ved slike storlanseringer jo lenger må man vente. Har man ikke dårlig tid og MÅ ha dette før jul er det bare å vente å se. Endret 16. desember 2010 av Theo343 Lenke til kommentar
mad_arab Skrevet 16. desember 2010 Del Skrevet 16. desember 2010 Billigste på komplett er 2995 såvidt jeg kan se, jeg gikk utifra at det var snakk om de som selger det for under 2800. Jeg kjøper det gjerne for under 2800, men hvis jeg kan få det nå istedenfor i januar eller til og med februar, så foretrekker jeg å betale 200kr mer. Dette er tross alt en vare som synker i verdi for hver måned som går. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 16. desember 2010 Del Skrevet 16. desember 2010 (endret) Vi vet vel også at de som ligger bittelitt høyere i pris som eks. komplett.no har bedre tilgjengelighet på kortene. Så dette er jo ikke noe hokus pokus, men kjente forhold og man får velge utfra det. Om jeg må betale 2743 eller 29xx er omtrent likegyldig for min del. Det er kun i underkant av 200 kort som er bekreftet i morgen hos komplett og det er flere enn komplett som vil tygge av den lagerstatusen. Den som venter for mye her må belage seg på å vente. Endret 16. desember 2010 av Theo343 Lenke til kommentar
mad_arab Skrevet 16. desember 2010 Del Skrevet 16. desember 2010 (endret) Hvis jeg hadde kunnet stole på tallet som sto der, ja. Men jeg har for mange dårlige erfaringer med utsettelser selv fra de store butikkene at jeg ikke tar sjansen. Tallet som er bekreftet kan allerede være reservert for alt jeg vet, eller bare ikke nylig nok oppdatert til å vise at alle kortene er bestilt. Og det er hvis leveringen er 100% sikker for i morgen, hvilket man aldri helt kan vite. Er forøvrig helt enig med deg angående pris, jeg er villig til å betale en differanse som jeg fint kan rettferdiggjøre med å få kortet tidligere. Hvorfor skal jeg bestille kortet med en 90% sikker dato i dag når jeg kanskje kan plukke det opp i en fysisk butikk eller bestille med en sikker lagerstatus i morgen? Endret 16. desember 2010 av mad_arab Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå