Gå til innhold

Den offisielle 6xxx tråden, med link til drivere og prisguide


Goodall

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Også sett bortifra ytelsen er jeg litt bekymret med temperaturene og støyen... Ifølge

Ser det ikke så bra ut heller. Skulle gjerne gått for et Nvidia oppsett, men der koster det en god del igjen...

:(

Det er vel kun min egen feil for å ha vært overoptimistisk og overentusiastisk i forhold til dette kortet. :ermm:

 

Jeg har klart å gå fra å være OK med en helt forferdelig hjemme PC som uler mer en en brannbil og som driller høl i hode på meg og yter så og si NULL i hva det skule være, til å forvente all slags gudlig performance fra nye kort og ting på markedet jeg ikke engang viste om noen måneder siden, for SÅ å bli litt skuffet. Før man vet ordet av det så tenker man ikke på pris i det hele tatt! :ohmy:

 

Får vel ta å jekke meg ned noe kraftig og ta meg til takke med det som er fornuftig! :yes:

Lenke til kommentar

Med 2 stk. HD6950 får du i 1920x1200 all Eyecandy+4xAA:

 

Crysis Warhead:

+55% avg. fps | +60% min. fps

 

Battlefield BC2:

+50% avg. fps

 

Crysis:

+65%

 

mer ytelse enn GTX580 for 6-700,- høyere pris, med CAP hver uke og ikke et eneste spill med skaleringproblemer så langt... Jeg undres hva som lønner seg.... :whistle:

Lenke til kommentar

@GDI: Nå har vel nvidia hatt noen måneder på å forbedre driverne siden Fermi launch, mens AMD har hatt 12 timer, så potensialet heller vel litt mot de røde her... Det ser vel du også, innerst inne...

 

Uansett, for entusiasten med begrensede midler, så er HD6950 og HD6970 i Crossfire en solid vinner både på pris og ytelse, og det er nok endel på forumet som ender opp med disse kombinasjonene i kassa etterhvert, driverforbedringer kommer nok gjevnt og trutt, greit sånn med AMD...

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar

Er denne siden "legit": http://www.legitrevi...article/1488/7/ ?

 

Det ikke så veldig stor forskjell på 6970 crossfire og 6870 crossfire. Det har problemer med skalering i Metro og ser jeg.

 

Det kan nok tenkes at 10.10 driveren de bruker ikke akkurat hjelper, 10.12 er ute idag.. Selv svenskene får kanonskalering i metro, skulle tro de fleste andre burde få dette til da..... 2xHD6970 krangler rett som det er med GTX580 SLI om ytelsestronen, litt begge veier, for det meste veldig gjevnt...

 

Om du tar deg tid til å lese litt reviews, så finner du nok ut at noen roter det litt til, og at forskjellen er ganske stor mellom HD6870 og HD6970 i crossfire, omtrent like stor som til GTX580 i SLI...

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar

@GDI: Nå har vel nvidia hatt noen måneder på å forbedre driverne siden Fermi launch, mens AMD har hatt 12 timer, så potensialet heller vel litt mot de røde her... Det ser vel du også, innerst inne...

AMD sitt driverteam har hatt tilgang på fysisk sample i ganske mange måneder allerede. Før den tid så har de også kunnet tweake kompilatoren mot simuleringer av brikken. Endringene som er gjort fra 6800 -> 6900 er ikke så store.

Nvidia sine utviklere har hatt mer tid, men de har også mye mer å ta av. Fermi har en helt ny front-end, og den har også et helt nytt cache hirarki, og det er veldig mye spesielt med hensyn på synkroniseringsalgoritmer, cachingalgoritmer som kan forbedres, og eventuelt endres.

Jeg mener at potensialet er ganske likt...

Lenke til kommentar

Med 2 stk. HD6950 får du i 1920x1200 all Eyecandy+4xAA:

 

Crysis Warhead:

+55% avg. fps | +60% min. fps

 

Battlefield BC2:

+50% avg. fps

 

Crysis:

+65%

 

mer ytelse enn GTX580 for 6-700,- høyere pris, med CAP hver uke og ikke et eneste spill med skaleringproblemer så langt... Jeg undres hva som lønner seg.... :whistle:

 

Det er overhode ikke tvil om hva som lønner seg, når strømregniga skal betales :mrgreen:

post-108093-0-76221700-1292418738_thumb.jpg

Lenke til kommentar

ThePainx: Nå vet jeg ikke heeelt hvor du har fått de tallene fra, men jeg sjekket Anandtech, og der ser det betydelig bedre ut for HD 6950 CF kontra GTX 580. At de klarer 2 watt mindre ved idle synes jeg er veldig imponerende, og målingen under Crysis er ikke så avskrekkende den heller. 91 Watt mer er ikke så ille med tanke på all den ekstra ytelsen du får.

Endret av Dauemannen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...