Gå til innhold

Den offisielle 6xxx tråden, med link til drivere og prisguide

Goodall

Anbefalte innlegg

Jeg er glad jeg tok tilbake kontrollen (fra den andre halvdelen) over lønnskontoen min for en del år siden hehe. Nå er vi begge på "need to know" basis og felles regningskonto, husholdningsbudsjett og den slags. Utover det gjør vi nesten som vi vil bare vi sørger for å ha litt til dårlige dager.

EDIT:

Hadde faktisk en kollega for noen år siden som var der at alle lønningene gikk til henne og han fikk utdelt lommepenger. Stakkars mann :p

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser ut som om de fleste tidlige reviews kommer til å bruke 10.11 driverne dessverre, merkelig at AMD ikke satte 10.12 som krav e.l....

Dette gjelder i allefall de som slipper reviews før NDA, men men, disse er også sider man aldri har hørt om...

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar

Er vist 10.11 som blir sendt ut med kortet, 6970 støttes ikke i 10.12 heller.

Men viktig som ourasi sier, vent til testene på de sikkelige sidene som gjør det seriøst og den pakka:)

They used the drivers that came with the cards (8.79.6.0 or 8.79.6.2, both are 10.11, I believe the latter comes with the cards). This is what most people are going to do, aren't they?

10.12 came only yesterday, clearly not nearly enough time to re-bench everything. And AFAIK 10.12 does not support 69xx without mods...

Liker den nye delen med at du kan stille på hvor mye strøm den skal bruke og får mer ytelse jo mer strøm du tilater:)

En tidlig test:

http://translate.google.com/translate?u=http%3A%2F%2Fwww.ixbt.com%2Fvideo3%2Fcayman-part1.shtml&sl=ru&tl=en&hl=&ie=UTF-8

Endret av Amanita Muscaria
Lenke til kommentar

Dette er jo litt å tenke på i enkelte spill som makser ut kortets typical gaming power, sette opp 20% på powerslideren uten å røre clocks gir nesten 25% bedre ytelse, merk at eksempelet gjelder Furmark, og sikkert ikke like effektiv i spill, men noe å tenke på..... Dette er altså ikke klokking, men at man tillater kortet å yte maksimalt opp til den defaulte klokken på 880/1375....

6970 @ 880/1375 @3.8 = 7484, 125fps avg

6970 @ 880/1375 +20% power @3.8 = 9831, 164fps avg

6970 @ 940/1375 +20% power @3.8 = 10460, 175fps avg

Denne slideren vil vel ikke mange her inne la stå urørt vil jeg tro... Og definitivt rom for AMD til å forbedre den slik at den ikke forringer eventuell ytelse i ett og annet spill... Vi får teste det bedre ut i praksis selv tror jeg...

Når det gjelder prisene, så holder de ~£280 på denne nettbutikken, og til tross for at de har solgt flere HD69xx kort på noen timer inatt enn GTX570 siden launch for en stund siden, så synes de ikke å gå tomme... Er det tomt i nettbutikkene her til lands imorra, så har noen sovet i timen tror jeg....

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar

Det at man ikke har skikkelige drivere gjør at man får vente på bedre testgrunnlag. Elles synd at det ikke sies noe om støy ift. andre kort (hvis jeg ikke misset det i noe av skummingen).

At den er varm gjør meg ingenting da mitt 480 kort ligger på 90C med vifta på 68% og 100% GPGPU load as we speak. (750/1500).

Jeg venter på tester med en bedre driver+cap før jeg bestemmer meg for noe. Powertune virker spennende, EQAA virker interesant og de støtter triCF etc.

Dustinhome.no har sin pris for Gigabyte HD6970 til 3539,- og de pleier å ligge noe over gjennomsnittet så jeg tipper vi ser priser fra 3395,- til 3595,- utenom de dyreste.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...