Gå til innhold

Den offisielle 6xxx tråden, med link til drivere og prisguide


Goodall

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Theo: Gode sier med gode testere etter min mening er Ana, Guru og flere...jeg husker bare navn dårlig.

 

CF-skalering er viktig for meg ihvertfall som går for 2 av det jeg skal ha. Så håper den har like god skalering som 6870.

HELDIGVIS så er ikke posten inni bildet når det gjelder nye kort i år...takk og pris :whistle:

Jul og post..sier ikke mer.

Endret av Amanita Muscaria
Lenke til kommentar

Bare vent til Catalyst 11.12, så vil nok Cayman yte mye bedre  :green:

Ja, greit det, men nVIDIA har enda ikkje kommet med driver som bidrar med ytelsesøkning. Den kommer nok. Den infoen jeg har fått nå, ser det ut til at HD 6970 vil yte omtrent i samme klasse som GTX 570 og koste ca 3500 NOK, noe som blir rundt 600-700 NOK dyrere. Hvis du tror en driver vil rette opp i dette, er du nok i høyeste grad litt for optimistisk. ;) Nå skal det sies at nevnte opplysninger er usikre og ikke offisielt bekreftet.

 

EDIT: Oppdaget nettopp at du mente en 2011 driver, og mistenker at det var et snev av ironi bak innlegget ditt.

 

EDIT 2: Jeg er over hode ingen fanboy (å påstå dette vil være høyst ukorrekt og unødvendig), og har ikke påstått noen ting. Bare litt synsing, basert på lekasjer og rykter.

Endret av StianAarskaug (S10QaN)
Lenke til kommentar

Bare vent til Catalyst 11.12, så vil nok Cayman yte mye bedre   :green:

Ja, greit det, men nVIDIA har enda ikkje kommet med driver som bidrar med ytelsesøkning. Den kommer nok. Den infoen jeg har fått nå, ser det ut til at HD 6970 vil yte omtrent i samme klasse som GTX 570 og koste ca 3500 NOK, noe som blir rundt 600-700 NOK dyrere. Hvis du tror en driver vil rette opp i dette, er du nok i høyeste grad litt for optimistisk. ;) Nå skal det sies at nevnte opplysninger er usikre og ikke offisielt bekreftet.

You fail!

 

 

 

 

 

At du ikkje ser at "11.12" står i både kursiv OG fet skrift er litt snedig. 11.12 betyr driver til neste år  laugh.gif. Men det er det kanskje bare oss nerder som vet  :blush:

 

 

Lenke til kommentar

At du ikkje ser at "11.12" står i både kursiv OG fet skrift er litt snedig. 11.12 betyr driver til neste år  laugh.gif. Men det er det kanskje bare oss nerder som vet  :blush:

Som sagt (EDIT), så skumleste jeg fordi jeg har det travelt for øyeblikket. Så etterpå at det var 2011 driver han mente. Når jeg leste det, la jeg egentlig bare merke til 12-tallet. :p Og jo, jeg viste dette! ;) Var bare altfor kjapp da jeg leste innlegget. Endret av StianAarskaug (S10QaN)
Lenke til kommentar

Bare vent til Catalyst 11.12, så vil nok Cayman yte mye bedre :green:

Ja, greit det, men nVIDIA har enda ikkje kommet med driver som bidrar med ytelsesøkning. Den kommer nok. Den infoen jeg har fått nå, ser det ut til at HD 6970 vil yte omtrent i samme klasse som GTX 570 og koste ca 3500 NOK, noe som blir rundt 600-700 NOK dyrere. Hvis du tror en driver vil rette opp i dette, er du nok i høyeste grad litt for optimistisk. ;) Nå skal det sies at nevnte opplysninger er usikre og ikke offisielt bekreftet.

 

EDIT: Oppdaget nettopp at du mente en 2011 driver, og mistenker at det var et snev av ironi bak innlegget ditt.

 

EDIT 2: Jeg er over hode ingen fanboy (å påstå dette vil være høyst ukorrekt og unødvendig), og har ikke påstått noen ting. Bare litt synsing, basert på lekasjer og rykter.

 

GTX 570=GTX480 pluss minus avhengig av spill, men det er liten tvil om at spill som metro, så er HD6970 langt raskere, 27 fps vs 32 fps og lukter på GTX 580 med 33 fps, så holder de løftet om 15% bedre enn GTX 480, og lander på 3.300,-, så blir det nok mange som handler, meg inkludert...

Lenke til kommentar

GTX 570=GTX480 pluss minus avhengig av spill, men det er liten tvil om at spill som metro, så er HD6970 langt raskere, 27 fps vs 32 fps og lukter på GTX 580 med 33 fps, så holder de løftet om 15% bedre enn GTX 480, og lander på 3.300,-, så blir det nok mange som handler, meg inkludert...

Som sagt, vi vet lite enda. At prisen blir 3300 NOK skal jeg ikke benekte, men jeg tror neppe den blir lavere ihvertfall. Jeg tror dessverre at HD 6970 blir et svakere kort enn konkurenten alt i alt. Som sagt, dette vet ingen sikkert, men ting tyder litt på det. Om kortet når opp til sin grønne konkurrent i spill som Metro, så vil det ikke gjøre opp for andre eventuelle ulemper. Jeg er sikker på at det blir et kjempekort, men tror nVIDIA har trukket det lengste strået denne gangen.
Lenke til kommentar

Noen som vet hva 2x580 scorer i Heaven Benchmark 2.1, tar den scoren med litt salt..men uansett godt med noe positivt blant alt av søppel som er ute nå.

 

Enig i den Ourasi, ligger 6970 konstant i ræva på 580 og med en pris på 3300-3500 så blir det rød jul.

 

Vedkommende klokket ganske lett til 950/5800 uten voltøkning og kjørte Heaven, og beskrev klokken som enkel og med mye igjen, da kan vi vel si at det skulle være rom for 1ghz/6000 klokks her på forumet til Jul :thumbup:

Lenke til kommentar

Blei litt usikker nå.

Får smøre seg med litt mere tolmodighet.

Hadde planer om eyefinity og 2stk 6970.

 

Ytelsesmessig, så virker det dog som det er å kaste bort penger.

 

2 stk 5870 vs 2stk 6970 er ikke akkurat et HAV av forskjell i ytelse om jeg har forstått riktig.

 

Prismessig så er det vel omlag 2500,- i differanse.

 

Sku gjerne gått for gtx580, om ikke det var for at jeg har FRYKTELIG lyst på et Eyefinity oppsett.

Økonomiskt er det ingen hindringer. Men jeg føler ikke for å kaste bort penger.

 

Men ja, som nevnt fra flere. Bør vel smøre meg med litt mer tolmodighet.

 

Har du hørt om Nvidia Surround? Nvidias svar på eyefinity? ulempen er at du må ha SLI oppsett. Mene siden prisen er ingen hindring, så kan du få 3D surroundview :devil:

 

Ikke hørt om "nvidia Surround" nei.

 

Ønsker å spille med 3 skjermer, med høy oppløsning. (Ønsker ikke et skjermbilde strekt over alle skjermene, men har forstått at enkelte spill støttet "eyefinity" slik at man kort og greit får større synsvinkel.)

 

Dersom dette er mulig med SLI oppsett med Nvidia, så er jeg ikke fremmed for 2stk gtx 580 kort.

 

Har det første Asus Rampage Extreme hovedkortet. Meg bekjent, så mener jeg å huske at det kun støtter Crossfire. Så da må det vanke i et nytt hovedkort også. Noe som er greit dersom jeg skal ha noe i7 prosessor også forøvrig. (Noe som er planen innen kort tid)

Lenke til kommentar

Noen som vet hva 2x580 scorer i Heaven Benchmark 2.1, tar den scoren med litt salt..men uansett godt med noe positivt blant alt av søppel som er ute nå.

 

Enig i den Ourasi, ligger 6970 konstant i ræva på 580 og med en pris på 3300-3500 så blir det rød jul.

 

 

 

 

Fikk 2900 poeng nå med default settings. ikkje overklokka gpu.

 

 

 

Lenke til kommentar

Noen som vet hva 2x580 scorer i Heaven Benchmark 2.1, tar den scoren med litt salt..men uansett godt med noe positivt blant alt av søppel som er ute nå.

 

Enig i den Ourasi, ligger 6970 konstant i ræva på 580 og med en pris på 3300-3500 så blir det rød jul.

 

 

 

 

Fikk 2900 poeng nå med default settings. ikkje overklokka gpu.

 

 

 

 

1920x1080 Nizzen? Uansett så er ikke Heaven særlig relevant for spillytelse, men artig å se at de har betydelig bedre tess enn før og slår ganske greit GTX 480... Det er forsåvidt bedre at HD69xx viser mer muskler i spill enn bencher, for de av oss som bruker dem til spill... Jeg tror det blir litt priskrig jeg, og det kan vi jo bare glede oss over, det er jo tross alt desember :new_woot:

Lenke til kommentar

Som sagt, vi vet lite enda. At prisen blir 3300 NOK skal jeg ikke benekte, men jeg tror neppe den blir lavere ihvertfall. Jeg tror dessverre at HD 6970 blir et svakere kort enn konkurenten alt i alt. Som sagt, dette vet ingen sikkert, men ting tyder litt på det. Om kortet når opp til sin grønne konkurrent i spill som Metro, så vil det ikke gjøre opp for andre eventuelle ulemper. Jeg er sikker på at det blir et kjempekort, men tror nVIDIA har trukket det lengste strået denne gangen.

- Hvilke andre ulemper?

- hvordan svakere "alt i alt"?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...