Gå til innhold

Den offisielle 6xxx tråden, med link til drivere og prisguide

Goodall

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen som tar å regner ut hvor mange prosent dette dreier seg om? HD5870 vs. HD6970 dette, og forklarer litt hvorfor mange av resultatene virker nokså snodige målt mot samme kort....

Men men, arresterer meg selv litt her, poste bencher av disse folkene jeg selv kritiserer blir jo litt feil, ser de bruker AMD prosessorer også, og da blir naturligvis endel bencher svært lite sammenlignbare da de fleste bruker i7 o.l., spesiellt i Stalker benchen, Metro benchen er jeg usikker på, men der det jo enorm forskjell, med over 2x ytelsen til HD5870..

Personlig roer jeg kjøpelysten frem til den 15. desember, så ser jeg hva som ender i kassa mi, selv om kortet jeg har nå klokker bra uten voltøkning og matcher storebror GTX 580 ganske enkelt, selv om jeg savner et par ATI egenskaper seriøst...

Edit: La altså til Metro, med DOF etc...

post-72177-0-34517100-1292201801_thumb.jpg

post-72177-0-62315500-1292201811_thumb.jpg

post-72177-0-53840600-1292205365_thumb.jpg

post-72177-0-48987900-1292205375_thumb.jpg

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar

Den AMD prosessoren ser ut til å suge litt, og begrenser ytelsen mye. I Dirt 2 er HD5870 10FPS lavere enn på en 3.8ghz i7, og er derfor nesten ikke verd å poste, men ser man på MIN FPS, så poster jeg den allikevel, da denne forteller endel, men sikkert også er CPU begrenset. Men, det er iaff apples vs. apples, selv om det da skjemmer mange tester pga. CPU begrensningen:

Edit: Artig at de to som fikk seg HD6970 før NDA går ut, begge har AMD prosessorer, og derfor skaper denne misstilliten, uflaks....

post-72177-0-27935300-1292206687_thumb.jpg

post-72177-0-05227800-1292206712_thumb.jpg

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar

Var samme fyren som postet den Lost Planet 2 benchen også, og det er tydlig noe som ikke er helt som det skal:P

MEN alle benchmarks er velkommen hos meg :love:

Så jeg ikke virker for negativ her...jeg har vært ganske så overpositiv når det gjelder 6970 hittil..så jeg prøver ikke og være såååå over-optimist :whistle:

Endret av Amanita Muscaria
Lenke til kommentar

Det er tydligvis godt med trykk i HD6970 i noen GPU begrensede bencher, men jeg forbeholder meg retten til å avgi dom den 15., men da en helt annen CPU takk, og med 10.12 og opplæring av reviewer ang. powertune........

Endret av Ourasi
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Her er Metro med DOF avslått, og etter hva jeg har kunnet google meg til, så er vel dette temmelig nøyaktig det ett GTX 580 får +/- 1 fps:

Edit: Jau, Amanita, er vel snart på tide med litt søvn, selv for oss over 18 :thumbup:

post-72177-0-25554400-1292208450_thumb.jpg

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar

Blei litt usikker nå.

Får smøre seg med litt mere tolmodighet.

Hadde planer om eyefinity og 2stk 6970.

Ytelsesmessig, så virker det dog som det er å kaste bort penger.

2 stk 5870 vs 2stk 6970 er ikke akkurat et HAV av forskjell i ytelse om jeg har forstått riktig.

Prismessig så er det vel omlag 2500,- i differanse.

Sku gjerne gått for gtx580, om ikke det var for at jeg har FRYKTELIG lyst på et Eyefinity oppsett.

Økonomiskt er det ingen hindringer. Men jeg føler ikke for å kaste bort penger.

Men ja, som nevnt fra flere. Bør vel smøre meg med litt mer tolmodighet.

Lenke til kommentar

Lurer litt på om jeg skal kjøpe 6870 crossfire, Gtx 580 sli, 6970 crossfire eller vente til 6990. Solgte mitt 5970 for 3500 på finn.no og vil ha noe bedre enn dette da. Men syns benchmarkene i de forskjellie spilla og korta er så forskjellige.

Endret av kidio007
Lenke til kommentar

Blei litt usikker nå.

Får smøre seg med litt mere tolmodighet.

Hadde planer om eyefinity og 2stk 6970.

Ytelsesmessig, så virker det dog som det er å kaste bort penger.

2 stk 5870 vs 2stk 6970 er ikke akkurat et HAV av forskjell i ytelse om jeg har forstått riktig.

Prismessig så er det vel omlag 2500,- i differanse.

Sku gjerne gått for gtx580, om ikke det var for at jeg har FRYKTELIG lyst på et Eyefinity oppsett.

Økonomiskt er det ingen hindringer. Men jeg føler ikke for å kaste bort penger.

Men ja, som nevnt fra flere. Bør vel smøre meg med litt mer tolmodighet.

Har du hørt om Nvidia Surround? Nvidias svar på eyefinity? ulempen er at du må ha SLI oppsett. Mene siden prisen er ingen hindring, så kan du få 3D surroundview :devil:

Lenke til kommentar

Om ikke annet så ble det nå hakket mer spennende igjen.

Men selv reviews etter lansering kan gi et fullstendig skjevt bilde da dårlige reviews har en tendens til å dukke opp her og der. Selv venter jeg på at Ourasi, MistaPi og de andre i det kaliberet vil peke meg til de beste der ute :).

En ting er sikkert, det blir nok et svare strev for nettbutikkene og posten når tallene jevner seg ut så nære jul hehe. Er nok mange som vil ha div. kort i hus før julaften og juleferien da gitt.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Ser ut til at Crossfireskaleringen har beholdt/videreutviklet "Bart" HD6870 skaleringen, dette ser jo bra ut mtp. de som har råd til to:

(Merk: dette er skalerings sammenligning, IKKE en ytelses sammenligning, og må taes med en *R*elativ stor klype salt, da det er mange som blir seksuellt opphissede av å lage fake slides...)

post-72177-0-96378400-1292257905_thumb.jpg

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...