roffenn Skrevet 12. desember 2010 Del Skrevet 12. desember 2010 Noen som har en formening om hvordan de støyer og slipper ut varme ? Lenke til kommentar
Dr.Satan Skrevet 12. desember 2010 Del Skrevet 12. desember 2010 Strømforbruket skal være steget til 200-250W elns. Er ikke helt sikker på om det er bekreftet noe enda. Oppdatert CPU-Z gjenkjenner 6970 korrekt: Lenke til kommentar
ThePainx Skrevet 12. desember 2010 Del Skrevet 12. desember 2010 Her driver noen forumbrukere å sammenligner, men gtx580 er som dere ser ikke med. (ser vel ut til at det blir en grønn jul på noen ja...) Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 12. desember 2010 Del Skrevet 12. desember 2010 Bare vent til Catalyst 11.12, så vil nok Cayman yte mye bedre Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 12. desember 2010 Del Skrevet 12. desember 2010 Har ikke noe tro på at driverne skal gjøre slik at 6970 plutselig er på 580 nivå Det gruser ikke 480 akkuratt. Blir nok grønn jul på meg ja. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 12. desember 2010 Del Skrevet 12. desember 2010 AMD sine Radeon er dårligere enn ATi sine Radeon ja Lenke til kommentar
ThePainx Skrevet 12. desember 2010 Del Skrevet 12. desember 2010 Bare vent til Catalyst 11.12, så vil nok Cayman yte mye bedre Skulle jeg venta på den tror jeg gtx680 kommer først gitt... Lenke til kommentar
Mydog Skrevet 12. desember 2010 Del Skrevet 12. desember 2010 virker som om manglen på "lekasjer" fra AMD kommer av at 6970 ikke yter nok i forhold til 580 Lenke til kommentar
Dudeson Skrevet 12. desember 2010 Del Skrevet 12. desember 2010 Kanskje vente til kortet blir lansert Men tror jeg venter til neste runde og sparer enda litt til,til et kongeoppsett til høsten,for lite power og hente på begge sidene denne gangen ser det ut Lenke til kommentar
Dr.Satan Skrevet 12. desember 2010 Del Skrevet 12. desember 2010 (endret) Kan jo hende at 12 driveren vil ha en del å si siden den vist nok skal være så "huge" og at de tallene vi ser nå kun er et resultat av at båndbredden er økt en del? Endret 12. desember 2010 av Dr.Satan Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 12. desember 2010 Del Skrevet 12. desember 2010 Etter min mening er 6850 CF en uslåelig kombinasjon men blir greit med noen reviews. men ny arkitektur og ATI har vel alltid vært en dårlig kombinasjon med drivere i starten. men de er gode med å øke ytelse etterhvert. Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 12. desember 2010 Del Skrevet 12. desember 2010 (endret) Er bare en ting for meg som skurrer med den lekasjen, hvis man ser på Guru3d sine 580 sli review og 570 sli review så ligger ikke 6870 i CF så mye bak. Så jeg venter på offisielle tester, men som blir "best" betyr lite for meg siden jeg liker begge sidene. Men jeg liker og se hva som kommer:) Og 6970 skal da være bedre enn 6870. Endret 12. desember 2010 av Amanita Muscaria Lenke til kommentar
Jakke Skrevet 12. desember 2010 Del Skrevet 12. desember 2010 Hadde jeg hatt et SLI-kompatibelt hovedkort hadde jeg helt mer mot NVidia, men jeg tror 6970 er bedre enn hva disse testene viser. Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 12. desember 2010 Del Skrevet 12. desember 2010 Ja, det er noe som skurrer ihvertfall. Lenke til kommentar
Goodall Skrevet 12. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2010 Hvis prisen blir rundt 4 lapper som abbo.no har på sin side...da er det jo billigere å kjøpe 2 stk 6870 Jaja til onsdag så slippes det vel en HAUG av tester og forhåpentligvis vil vi se hva den generelle prisen blir i nettbutikkene + at 10.12 driverne kommer, som man også kan håpe på at gjør underverker for 6xxx serien Tror jeg venter til romjulen med å kjøpe nytt skjermkort...da har det kansjke blitt lettere å velge Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 12. desember 2010 Del Skrevet 12. desember 2010 virker som om manglen på "lekasjer" fra AMD kommer av at 6970 ikke yter nok i forhold til 580 Første setningen jeg tenkte å skrev på hw.no når jeg hørte om utsettelsen og satt og fiklet med et 580gtx som var over all forventing på mange måter (ytelse-strømforbruk-støy) Ikke så trist nVidia trenger å presse AMD litt igjen nå ) Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 12. desember 2010 Del Skrevet 12. desember 2010 (endret) når du ser 6870 i CF ligger såpass an : http://www.guru3d.com/article/geforce-gtx-580-sli-review/7 Så burde sprette meg 6970 være over, tenker på i cf nå. Så man kan ikke konkludere med noe fast før onsdag. Endret 12. desember 2010 av Amanita Muscaria Lenke til kommentar
Ourasi Skrevet 12. desember 2010 Del Skrevet 12. desember 2010 (endret) Ja, det er noe som skurrer ihvertfall. Det er nok noe som disse folka med Cayman ikke helt har kontroll over, Powertune: ROFL. I suggest you put some faith in your own thought process and learn to sift the wheat from the chaff of information flowing. That said, either Charlie's wife tied him up again or he's out shoveling snow like the rest of us here in MN. As for the benchmarks, think about it guys. Reviewers that _have_ cards aren't posting that type of stuff, ones that aren't fully briefed or have the full kits are the ones posting that type of stuff. So think about it just a bit before you go running off with more speculation based upon "early" benchmarks. Gah. Det påstås at bildet (selv om jeg tror det er bare enda en fake, så er det uansett greit å poste, siden så mange sier den er ekte), eller slide om du vil, er ekte, og at 10.12 vil hjelpe enda litt, stemmer denne sliden, vil det være svært liten forskjell på HD6970 og GTX580. Det er nok lurt å vente på reviews, og la disse to HD6970 eierne seile sin egen sjø enn så lenge, for det er så mye som ikke henger på greip med det de leverer at selv de grønneste øynene ser det... Endret 12. desember 2010 av Ourasi Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 12. desember 2010 Del Skrevet 12. desember 2010 (endret) Yupp, er enig med deg i den Ourasi Prisen abbo har lagt ut har jeg null tro på, tror på de prisene som kommer den 15. Endret 12. desember 2010 av Amanita Muscaria Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 12. desember 2010 Del Skrevet 12. desember 2010 (endret) Her driver noen forumbrukere å sammenligner, men gtx580 er som dere ser ikke med. Hvorfor skulle vi ikke sammenligne tall, gjette på ytelser osv. Det er helt normalt blant oppegående hardwarekjøpere så nær lansering. Ellers blir det jo litt merkverdig å diskutere med ny informasjon mot gammel informasjon . Det vi "vet" vi kan forvente for 6970 nå er alt fra 15% over 5870 til ytelse nær 580. Jeg har mest tro på GDI (selv om han naturlig nok er kjøpt og betalt av nvidia som produkttester mm.), at det vil plassere seg mellom 570 og 580, men det kan like gjerne bety veldig nær 580. Som Ourasi sier er det bare å vente på de første offisielle testene og kanskje også en oppdatert test med litt bedre drivere slik eks. hw.no gjorde med 480. Man skal heller ikke se bort i fra at denne helt nye driversaken fra AMD kan inneholde noen småting som trenger 2-3 måneder for å bli bra. Slik sett ser ikke jeg det som optimalt at vi får en helt ny type driver samtidig med Cayman anseringen og synes det er noe vågalt. Endret 12. desember 2010 av Theo343 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå