Gå til innhold

Den offisielle 6xxx tråden, med link til drivere og prisguide

Goodall

Anbefalte innlegg

Enig med deg AM, men jeg synes ikke noe om at noen personer her sier at GDI Raptor kommer med løgner og har private motiver for å snakke opp Nvidia og ned konkurrentene. Og det uten grunnlag.

Tror du kanskje misforstod "På forumet er alle fanboys. Det har blitt en vedtatt sannhet.". Sannhet og vedtatt sannhet er to forskjellige ting.

Beklager Off topic ovenfor de andre leserne.

Nå gjenstår det bare å se første review av 6970 :w00t:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Enig med deg AM, men jeg synes ikke noe om at noen personer her sier at GDI Raptor kommer med løgner og har private motiver for å snakke opp Nvidia og ned konkurrentene. Og det uten grunnlag.

Tror du kanskje misforstod "På forumet er alle fanboys. Det har blitt en vedtatt sannhet.". Sannhet og vedtatt sannhet er to forskjellige ting.

Beklager Off topic ovenfor de andre leserne.

Nå gjenstår det bare å se første review av 6970 :w00t:

jeg har aldri sagt at han lyver, men private motiver har han, da han jobber for NVidia. Klart han foretrekker dem selv. Han godsnakker om NVidia, ikke ATI av den grunn igjen :)

Lenke til kommentar

Blackey:skal ikke være rakettforsker for å skjønne hvem som slikker hvem sin rygg her inne osv osv.,les og studer litt nøye hva som kommer fra hvor så kanskje det går et lys selv om du ikke har doktorgrad og må være i 70års alderen siden du refererer til "unge" :D

Endret av Dudeson
Lenke til kommentar

Håper AMD har tenkt på støy denne gangen,er faktigst det jeg er mest spent på denne gangen,eller alternativt en god stillegående tredjepartskjøler som blir raskt tilgjengelig som med 6850.

Tror nok AMD som vanlig vil ha en god pris i forhold til NVIDIA men klart om kortet Feks. yter 20% over 580 så tviler jeg litt på 3300 som leifeinar "håper" på,men blir spennende å se.

Noen som har peil på hvor langt 6970 blir?har et 5870 og det går på millimetern i mitt Antec P182(som jeg er rimelig lei av da det er jekla trangt).noen forslag til et bra kabiss med bra kjøling og er stillegående til rundt 1500?

Endret av Dudeson
Lenke til kommentar

noen forslag til et bra kabiss med bra kjøling og er stillegående til rundt 1500?

Corsair 700D?

Ellers, hvis det blir trangt i P182 er det jo bare å fjerne de øverste harddiskbrønnene, med mindre du mer enn fire harddisker.

Ja et godt forslag og vært sugen på det kabinettet lenge så tror jeg kjøper det i løpet av dagen,har sett det hos en kompis og var utrolig deilig å se hvor mye plass han hadde å jobbe i,pent er det og, å kvaliteten så meget lovende ut.har 7 disker nå så P182 ser ut som en slagmark innvendig og kvaliteten er så der.trur jeg selger det råbillig så bare send en pm om noen ønsker..
Lenke til kommentar

Jeg som alle andre sitter jo med et håp om at det blir lansert bedre og bedre skjermkort oftere og oftere, og det samme gjelder for Cayman, men det betyr slett ikke at jeg kan slenge ut at prisen er lavere og ytelsen er mellom 3,2 og 16% bedre enn 580.

Dette er vel unødvendig pirking i øynene til dere unge, men man mister jobber i det virkelige liv hvis man ikke vet og kun tror og kommer med feilaktige påstander. Det kalles grov uforstand, og er straffbart i mange vanlige yrker.

Sikter du i en eller annen grad til meg nå? Da kan denne diskusjonen bli meget interesant :).

Ingen slenger noe som helst. Et direkte latterlig innlegg.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
herregud for en sammenligning enkelte kommer med her

Jeg ser en haug overdrivelser her men ikke sammenligninger,kan du være litt mer spesifikk?. Sitter å lurer på hva du sikter til.

ok.. var noen som skrev en litt dårlig sammenligning:

"Dette er vel unødvendig pirking i øynene til dere unge, men man mister jobber i det virkelige liv hvis man ikke vet og kun tror og kommer med feilaktige påstander. Det kalles grov uforstand, og er straffbart i mange vanlige yrker."

å sammenligne synsing og spekulasjoner på et forum kan vel egentlig ikke relateres til yrkeslivet...?? :innocent:

Lenke til kommentar

Jeg som alle andre sitter jo med et håp om at det blir lansert bedre og bedre skjermkort oftere og oftere, og det samme gjelder for Cayman, men det betyr slett ikke at jeg kan slenge ut at prisen er lavere og ytelsen er mellom 3,2 og 16% bedre enn 580.

Dette er vel unødvendig pirking i øynene til dere unge, men man mister jobber i det virkelige liv hvis man ikke vet og kun tror og kommer med feilaktige påstander. Det kalles grov uforstand, og er straffbart i mange vanlige yrker.

Sikter du i en eller annen grad til meg nå? Da kan denne diskusjonen bli meget interesant :).

Ingen slenger noe som helst. Er direkte latterlig innlegg.

Ja når det kommer til de prosentene så stemmer det. Om du er blant de unge jeg sikter til vet jeg ikke, men skrivefeilene antyder at du ikke er lærer. ;)

Dersom det ikke er dokumentert og kan etterprøves, anser jeg det som "slengt ut". Unntaket er hvis uttalelsen er basert på udokumenterte tester du selv har gjort, hvis du har tilgang på innsideinformasjon eller kan henvise til en kilde som har dette. Da skal jeg ta ordet ditt for god fisk inntil endelig dokumentasjon foreligger fra primærkilder.

Jeg skal ta selvkritikk for at kverulanten i meg måtte kommentere utspillet ditt på en slik måte i denne tråden.

Dette er min mening, og mitt siste bidrag til denne "interessante" diskusjonen.

å sammenligne synsing og spekulasjoner på et forum kan vel egentlig ikke relateres til yrkeslivet...?? :innocent:

Spissformuleringer blir gjort for å tydeliggjøre poenget og ikke det direkte innholdet. ;)

Ettersom denne tråden er den beste norske kilden om Cayman ovenfor norske forbrukere, har den en markedsfunksjon utover det å være en "chat". Det får den når opplysninger på denne tråden blir brukt i konsumentenes beslutningsprosess for anskaffelse av maskinvare. Å slå fast at ytelsen ligger mellom 3,2 og 16% mhp GTX 580 blir derfor feilinformasjon og ikke spekulasjon. Det åpnes imidlertid for spekulasjon innenfor disse grensene på 3,2 og 16%, men grensene er ikke en gang sannsynliggjort eller dokumentert.

Endret av Blackey
Lenke til kommentar

vil ikke akkurat tro at den "vanlige konsument" er fast bruker av forumet for å skaffe seg informasjon om hardware... den "vanlige konsument" lar seg lure av elkjøp reklamen :yes:

sitat: "enorm spillmaskin med kraftig grafikk" (elkjøp reklame)

grafikken i dette tilfelle var HD5570 :(

Nå ble det aldri referert til den vanlige konsument. Men tar de et vanlig nettsøk "cayman 6870" så er det denne tråden som står øverst på søkelisten. De kikker innom og tilegner seg informasjon om dette skjermkortet og resten av 6xxx-serien før de evt. kjøper en ny PC/forhåndsbestiller 6870. Da trenger man ikke opprette en bruker.

Endret av Blackey
Lenke til kommentar

Ro ned Hersketeknikken litt Blakey, tråkke på andre (ved å feks peke på en skrivefeil) og avlyse diskusjonen fordi den ikke passer deg lenger er rett å slett smålig.

Hersketeknikker funker som regel dårlig på forum, og for å gi deg et førjuls tips fungerer også dette svært dårlig på kone og unger selv om de trolig ikke tør si ifra, god jul.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...