Gå til innhold

Den offisielle 6xxx tråden, med link til drivere og prisguide

Goodall

Anbefalte innlegg

Joda, florerer av rykter, de siste sidene av denne tråden avslører de siste av dem, er det noe hold i dem, blir dette fest og jubelbrus for AMD..... :new_woot:

Damn... også jeg som hadde greid å få NED forventningene til 69xx. Så kommer du med denne linken og ødelegger alt.. hehe. Dette er ikke bra for helsa rett og slett.. Den 13nde (8nde?..) kan ikke komme fort nok! :D

BTW er jeg for tiden i Taiwan og skal være her til rett over nyttår.. skal nok sjekke pris ja! Har funnet GTX580 til 3100kr.. Intel Core i7-970 ES Sspec: Q4EZ til 4200kr.. i7-980X Sspec: Q4EG, B1 Stepping til 5400kr... Eller hva med i7-875K ES til 1800kr??... Noen som har lyst på? .. hehe ;)

Hmmm... mon tro åssen 6990 blir HVIS 6970 er raskere enn 580..........

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mao. 6970 kan bli alt fra 3.2% til 16% raskere enn 580 utfra all kvalifisert gjetning man har sett til nå.

Jeg har god tro på 10-16% rasker jevnt over alle spill med noen unntakstitler eller situasjoner som stikker seg ut hvor de er jevngode eller 580 tar seieren.

Dermed blir prisnivået rundt jul/nyttår veldig interesant. Mine 2x5870 kjøpte jeg i romjulen i fjor, kanskje det blir et slik kjøp i år også :ph34r:

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Mao. 6970 kan bli alt fra 3.2% til 16% raskere enn 580 utfra all kvalifisert gjetning man har sett til nå.

Eller "kvalifisert håp". :p

GDI Raptor hadde fått indikasjoner at ytelsen var under 580, men dette stammer vel fra før AMD valgte å utsette utgivelsen. En økning i frekvensene kan vel ordne dette. Derfor er jeg spent på overklokkingen av disse kortene.

Endret av Blackey
Lenke til kommentar

Eller "kvalifisert håp". :p

GDI Raptor hadde fått indikasjoner at ytelsen var under 580, men dette stammer vel fra før AMD valgte å utsette utgivelsen. En økning i frekvensene kan vel ordne dette. Derfor er jeg spent på overklokkingen av disse kortene.

GDI jobber for NVidia, han ser jo helst at NVidia har det beste produktet, no offence. Jobber jeg på Rema vil jeg jo helst at Rema er best.

Lenke til kommentar

kvalifiserte gjetninger utfra ytelsen til 6870 vs 580 og hvordan cayman produktene vil yte ift. 6870. Det er en del "håp" og rykter oppimot 25-47% bedre enn 580 men det forstår de fleste at bare er tøv.

5-15% eller 5-20% har jeg dog tro på, men som sagt unntaksvariasjoner vil som alltid forekomme.

Ellers er det vel ingen håndfast informasjon rundt årsaken til den lille utsettelsen.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

GDI jobber for NVidia, han ser jo helst at NVidia har det beste produktet, no offence. Jobber jeg på Rema vil jeg jo helst at Rema er best.

Tror jeg hadde gitt blanke om jeg jobbet på Rema. :D

Selv om det hadde stått ATi på lønnslippen min ville jeg gladelig skaffet med det kortet som var 10% raskere uansett om det var nVidia. Det tror jeg gjelder de fleste her inne.

Lenke til kommentar

Jeg anser ingen av gjettingene hittil som "kvalifiserte". De er neppe langt unna sannheten, siden basert på historien så ligger som regel et nytt produkt i et slikt intervall. Men de er ikke basert på annet enn gjetting basert på historikk... "kvalifisert" impliserer at man på en vitenskapelig måte kan utlede ytelse direkte fra lekkede skryte-slides, noe som pent sagt er bullshit. :tease:

Lenke til kommentar

Tror jeg hadde gitt blanke om jeg jobbet på Rema. :D

Selv om det hadde stått ATi på lønnslippen min ville jeg gladelig skaffet med det kortet som var 10% raskere uansett om det var nVidia. Det tror jeg gjelder de fleste her inne.

For å snu på det, hadde det stått ATi på lønnslippen din så ser jeg ikke bort ifra at du hadde fått rabatter eventuellt tilgang på referanse kort fra ATi selv vil jeg anta som da hadde påvirket din pris til ytelse sammenligning.

Og samme greia om det hadde stått Nvidia på slippen.

Lenke til kommentar
I dont know about performance... But minutes ago i received information about 6970 price and it's going to be lower then today's 580 GTX.

This week there will be plenty of 6950/70 on stores but still under NDA until december 15th.

My source says on stores this week but can't sell because NDA ends on december 15th.

GTX 570 tomorrow launch can change everything, i don't know...

I know that this weekend i will have a 6970 sample to test.. That is certain

95f6cbe4c3570f861a29075986bb9530_2.jpg

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Hvis jeg er betatester for Microsoft Windows har jeg da fått et farget syn? Jeg ser jo mange av feilene og problemene som ingen andre ser eller oppdager (altså mer negativt). Da er man kjøpt og betalt etter logikken her inne.

Hvis jeg er betatester for både Microsoft og Linux, hva da? Kaster dere terning for å finne ut om jeg er MS eller Linux fanboy? Går det ann å ikke være noen av delene?

Men hva hvis lønnsslippen kommer fra en uavhengig forskerinstitusjon, og jobber med helt andre ting enn betatesting av OS til vanlig? Og det er fra denne informasjonen kommer i fra og ikke en utgreiing om ATI sine kort i samme e-post man får fra Nvida med nyeste driver som vedlegg....

Men når det kommer håpefull synsing fra en ATI fanboy på Sweclockers da er informasjonen ren, gyldig og troverdig.

På forumet er alle fanboys. Det har blitt en vedtatt sannhet.

Jeg som alle andre sitter jo med et håp om at det blir lansert bedre og bedre skjermkort oftere og oftere, og det samme gjelder for Cayman, men det betyr slett ikke at jeg kan slenge ut at prisen er lavere og ytelsen er mellom 3,2 og 16% bedre enn 580.

Dette er vel unødvendig pirking i øynene til dere unge, men man mister jobber i det virkelige liv hvis man ikke vet og kun tror og kommer med feilaktige påstander. Det kalles grov uforstand, og er straffbart i mange vanlige yrker.

PS: Jeg er MSI, Corsair, Intel, Nvidia, Noctua, Crucial, WD, Antec, Samsung og Razer fanboy ;)

Endret av Blackey
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nei, alle er ikke fanboys...takke meg til :hrm:

JEg fortrekker visse merker( men det blir i den banen "jeg vil helst ha msi, asus, evga..men får jeg ikke tak i de tar jeg glatt et annet merke" ), men om det er Ati eller Nvidia i pcen min er samme fa..

Dette gjelder også flere jeg kjenner, det og tvi-forsvare hardware bare for og gjøre det er en stygg uvane rett og slett.

Må gå an og se fra flere sider. Skulle tro det viktigste var og få god ytelse til en grei pris..men det er desverre ikke sannheten for alle.

Og at amd kan komme med et kort som er litt bedre enn 580 og samtidig prise lavere...det vet jeg Amd gjør glatt så lenge de ikke taper på det ;)

Endret av Amanita Muscaria
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...