Gå til innhold

Den offisielle 6xxx tråden, med link til drivere og prisguide

Goodall

Anbefalte innlegg

Fikk mitt 6950 Direct CU II 1GB i dag, fy faen å stille og kald denne rakkeren er!

Fikk testet Shogun 2 i dag i DX11 (tesselation og depth of field var det visst), og jeg la ikke merke til noen forskjell, kvalitet messig, men bedre flyt, er det som er DX11?

Prøvde å finne noen dummies guide to DX11 på nettet, men fant ikke allverdens.

Skal teste BF3 beta når jeg kan :)

Edit: 45-55 FPS average med 11.10 preview driveren. (ULTRA, men motion blur og AA er slått av)

Veldig fornøyd, i grunn, selvom jeg får mange CTD.

Er det på stock clocks? Ligger på 70-90 FPS inne i tunnelen her, skal sjekke straks hvor mye jeg ligger på ute. Har du power control på +20%? Ligger den på 0% hos meg får jeg CTD.

Har ikke rørt power control ennå.

Jeg fikk også 70-90 fps inni i tunnelen :)

Stock clocks ja, dog Asus har økt det med 10MHz, tviler det har SÅ mye å si :p

Vurderer å klokke høyere, så mange som har skrytet av OC muligheten med dette kortet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For de pleier å spille Bad company 2, så er bf3 driveren helt konge til BC2 ! Faktisk den beste jeg har testet!

Fps flyr i taket :thumbup:

+ cap'n den i posten under

FY FAEN! :dribble:

de to 6970 skjermkortene ligger hakket under det de fire jeg hadde før gjorde! :eek:

Lenke til kommentar

Hmm jeg ser et rødt lys på skjermkortet mitt (6950 direct cu 2) men kun når jeg ikke har maskinen på. (lyset er der selvsagt ikke hvis jeg slår av strømbryteren).

Med engang jeg slår på maskinen forsvinner den.

Er dette unormalt? Fant kun tilfelle om dette på Google hvor man får svart skjerm, noe som ikke er tilfelle for meg.

Edit: forsatt ingen som vet det?

Jeg er snart nødt til å ta en beslutning på hvilket skjermkort jeg skal gå for, ønsker en bekreftelse på at dette er ikke noe farlig :o

Endret av amir90 waits for alice
Lenke til kommentar

Nå har jeg bestilt en "ASUS Radeon HD 6950 2GB GDDR5 PCI-Express 2.0, "DirectCU II", gleder meg å få testet den, ekstra minne kommer sikkert til å hjelpe i Shogun 2, selv "bare" på 1920x1200.

Kjøpte den forresten av Amentio, men slapp å betale frakt, og de reduserte prisen til 2k.

Noen her som har relevant erfaring med kortet? (Ytelse, klokking, strømbruk, powertune).

Fant et par anmeldelser av kortet, men de fleste ga så forskjellige resultater.

Det er vel også ikke mulig å "unlocke" denne til en 6970? Er vel kun med referanse kortene dette funker?

Lenke til kommentar

med den kjøleren som følger med så kan du jo bare klokke kortet da ;)

Leste at man kunne klokke helt opp til 950 uten å måtte leke med voltage og etc?

Med mindre du har et ekstremt bra kort tror jeg ikke det.

Om du klarer 950 Core på 1175mV skal du si deg veldig fornøyd.

Ok.

Et lite spørsmål til, de fleste nettsider anbefaler jeg bruker Asus Smartdoctor for dette kortet spesifikt når jeg skal klokke, jeg har bare erfaring med Catalyst control center.

Hva vil du anbefale, innenfor rimelig grenser, er ikke interessert å leke med voltage og etc :)

Lenke til kommentar

Hmm, er noe jeg lurer på nå.

Litt det med 1GB vs 2GB vs Crossfire, slik jeg forsto det:

Når jeg sammenligner Asus 6950 1GB mot 2GB i spill med 1080P og lite til ingen AA så er det nesten ingen forskjell i ytelse. Med veldig høy AA i 1080P er det en liten forskjell, men da er ikke ytelsen bra nok at det er verdt det (lav bildefrekvens).

Med tanke på hvor kortet ligger i ytelse, er da 2GB kun vits for høyere oppløsning enn 1080P, og med flere enn en skjerm?

Må da være noen spill som kan utnytte dette? Tenkte på total war spill og sånn, hvor det er mye texture memory.

Jeg hadde tidligere enn 4870x2 2GB, hvorfor hjalp det ekstra minnet da, men ikke så mye idag?

Er det vits for folk å gå sli/crossfire hvis man ikke spiller på høyere enn 1080P?

Ingen spenning: CCC

Ok, takk.

Lenke til kommentar

Takk igjen for svar.

Så snille og smarte folk er på nettet :new_woot:

Fant en liten liste som noen har laget, listen går utpå at brukere må bevise at et spill bruker under 1024mb video minne. Det står et par detaljer også om at kun i enkelte situasjoner forekommer det behov for mer minne.

Leste også at i enkelte tilfeller vil spillet cache litt mer minne slik at det ikke forekommer lag spikes, men det er sjeldent det fører til mer bildefrekvens.

Noen påstår det er få tilfeller hvor ekstra minnet hjelper et kort i en situasjon å få 30+ fps hvor 1gb versjon får under 30 fps. Interessant i grunn.

Endret av amir90 waits for alice
Lenke til kommentar

Har et Asus 6970 på vei i posten fra Netshop. Får se om det blir et til i senere anledning.

Skal brukes på et Asus Crosshair IV med 4 pci-e, men får vel ikke plass til mer enn 2 av disse kortene pga størrelsen. Ikke at jeg tror kort #3 noen gang blir kjøpt inn. Er vel kommet noe nyere og bedre innen det blir et alternativ. :innocent:

Er det noe magi som må til for å klokke til mer enn 950mhz?

Endret av PantZman
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hmm, fikk endelig skjermkortet mitt fra Amentio, åpnet den, var klar for å installere den, men så viste det seg at de har sendt feil skjermkort..

Fikk en Gigabyte 6950 OC 1GB, skulle ha Asus sin 2GB versjon (direct CU II).

Prøvde på meg at jeg kunne behold det kortet de sendte hvis de reduserte prisen, men det ville de ikke :whistle:

Satser på at de har på lager, nettsiden sier noe annet nå...

Lenke til kommentar

For de pleier å spille Bad company 2, så er bf3 driveren helt konge til BC2 ! Faktisk den beste jeg har testet!

Fps flyr i taket :thumbup:

+ cap'n den i posten under

FY FAEN! :dribble:

de to 6970 skjermkortene ligger hakket under det de fire jeg hadde før gjorde! :eek:

Merket meg det! ikke at det på noen som helst måte gikk dårlig før, men ekstra fps er alltid velkommen! :tease:

Lenke til kommentar

Noen som kan si noe om hvilken temperatur deres 6970-kort har mens det er idle med stock-kjøler? Mulig å sjekke vifte-rpm med feks MSI afterburner? Gikk fra et 6950 til 6970-kort og synes det er mye mere støy på det med stock kjøler. Har prøvd å endre vifteprofilen med MSI afterburner, men opplever at kortet kan gå over 50 grader på idle om viften bare går på 25%. Ser meg nesten nødt til å gå for en 3dje-parts kjøleløsning. Noen som har forslag?

Lenke til kommentar

Nye cap 4 drivere komm i går :)

http://sites.amd.com/us/game/downloads/Pages/radeon_win7-64.aspx

New profiles added to this release:

- Battlefield 3 – Provides great CrossFire scaling and resolves stuttering issues when running in CrossFire mode

- Deus Ex Missing Link: Improves CrossFire performance

- F1 2011: Improves CrossFire performance

- Dead Island: Improves CrossFire performance

- Batman Arkham City (DX9 version): Improves CrossFire performance

- NBA 2012: Disables CrossFire

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...