Gå til innhold

Den offisielle 6xxx tråden, med link til drivere og prisguide


Goodall

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hard Reset Update 1 info:

 

Patch 1.01 changes:

 

- Benchmark Mode - You can access the Benchmark mode in the 'Extras' menu.

- Command line benchmark mode - Benchmark is also accessible from the Windows command line - in order to launch it enter hardreset.exe -benchmark.

- Additional Mouse button bindings - You can bind the 4th and 5th mouse buttons.

- All keys button bindings - you can now bind all the buttons on Numerical Keypad (except forn number 5).

- Sprint (shortly) even while still recharging - Sprinting is now possible at any moment - you don't have to wait till the sprint bar fills up.

- Sprint will now charge 20% faster than before.

- Disable Weapon Cool-down period - Weapon cooldowns are disabled now. You can change weapon modes while the weapon is on cooldown.

- Improved the time between switching between N.R.G. Weapon adn CLN Firearm.

- Single Switch-Weapon Button - the F key will now switch between weapons.

- Mid-game difficulty change - You are now able to switch difficulty midgame (the lowest difficulty ever chosen during the whole run determines the achievements unlocked)."

- Disable sprint effects - You are now able to disable Motion Blur and Fov widening while in sprint. Tick the appropriate box in Game options menu.

- In-game Score report - You are now able to check your Mission stats while in-game pressing the Tab key.

- Disable logos - You are now able to disable starting logos in the Game options menu.

- Small healthpacks now regenerate 20 HP instead of 30 HP.

- Audio mode detection - The game will display the current system Audio Mode in Audio Options

- Triple Buffering - Added in Video Options

- MLAA antyaliasing was substituted with FXAA antyaliasing.

- Various improvements with game geometry.

 

 

 

 

Hurra endelig et nytt spill med benchmark i :new_woot:

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

takk for det jeg allerede visste :!: vil ikke ha vannkjøling, er det ingen som kan liste opp noen aftermarketkjølere som ikke tar 3 plasser?

Det finnes ingen. Grunnen er så enkel at ingen har lyst til å kjøpe en tredjepartsløsning som kaaaanskje kjøler 2°C lavere enn stock. ASUS-DirectCU II-kjølerne som tar opp tre spor endrer jo dette, men de er unntaket og jeg tror ikke en tredjepartskjøler som hadde passet til disse hadde solgt bra. Hvor mange ønsker å betale for mer støy og høyere temperaturer?

 

Hvorfor har skjermkort blitt så retarded at det ikke funker med 2x DVI?

De fleste skjermkort med 2xDVI-utganger funger da helt fint med 2x DVI-monitorer?

Endret av arni90
Lenke til kommentar

Hvorfor har skjermkort blitt så retarded at det ikke funker med 2x DVI?

skjermkortet ditt funker med begge dvi, dog når du plugger in en hdmi kabel i hdmi porten deaktiveres den ene dvi porten(da det kun kan være to dvi/hdmi i bruk)

derimot hvis du kjøper et aktivt displayport til hdmi adapter og kjører hdmi via displayport så skal det gå. :thumbup:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

HardReset benchmark

 

980x @ 3300mhz + 6990+6970 trifire = 99,5 fps average @ 1920*1080 + Ultra settings (Max) 4x fsAA (max i spillet)

 

980x @ 4200mhz + 6990+6970 trifire = 114 fps average @ 1920*1080 + Ultra settings (Max) 4x fsAA (max i spillet)

 

Her kan man se tydelig at cpu er litt "flaskehals". Det er tilnærmet 100% gpuload på alle 3 kjernene!

 

Tenk hvis det hadde vært slik i alle spill! Håper det er slik i BF3 :thumbup:

 

 

Lenke til kommentar

takk for det jeg allerede visste :!: vil ikke ha vannkjøling, er det ingen som kan liste opp noen aftermarketkjølere som ikke tar 3 plasser?

Det finnes ingen. Grunnen er så enkel at ingen har lyst til å kjøpe en tredjepartsløsning som kaaaanskje kjøler 2°C lavere enn stock. ASUS-DirectCU II-kjølerne som tar opp tre spor endrer jo dette, men de er unntaket og jeg tror ikke en tredjepartskjøler som hadde passet til disse hadde solgt bra. Hvor mange ønsker å betale for mer støy og høyere temperaturer?

ok, takk... får prøve meg fram med forskjellige løsninger da :yes:

Lenke til kommentar

Iexo, det gjør tydeligvis ikke det, jeg skal kjøre 2 skjermer (2stk vga->DVI) og 1 HDMI (ikke så kritisk skjerm).

 

Prøvd å endre på innstillinger men den finner faen meg ikke skjerm nummer 2!

En av de 3 skjermene må være DP og som flere sier går HDMI og en av DVI utgangene på samme logisk port på skjermkortet. Slik har det vært så lenge jeg kan huske på samtlige skjermkort.

 

Husk også at noen kort har ymse problemer med 3 skjermer. Før var det tilfelle at det ble gitt for lav spenning på DP utgangen så en biosoppgraddering på skjermkortet måtte til. Noen på svakere kort har opplevd div. ting som skjelving i bildet på de oppløsninger over 1920x1080p men stort sett skal det fungere godt.

 

Det som skal fungere er 2xDVI og DP, HDMI+DVI+DP eller 3xDP.

 

Når det gjelder aktive DP adaptere som får strøm fra en ekstern kilde (aktiv) så er det ymse erfaringer med disse og man må finne nøyaktig riktig modell som andre vet virker. De koster også en del penger. Passive DP adaptere fungerer ikke.

 

ok, takk... får prøve meg fram med forskjellige løsninger da :yes:

En mulighet for deg kan være å kjøre 3-slot kjøler på det øverste kortet i kassa og referansekjøler på det nederste kortet siden det øverste kortet har mest bruk for bedre kjøling :). Har planer om å kanskje prøve det selv. For 3-slot kjølere er det vel den nye Articen som er best til rundt 500,-.

 

HardReset benchmark

 

980x @ 3300mhz + 6990+6970 trifire = 99,5 fps average @ 1920*1080 + Ultra settings (Max) 4x fsAA (max i spillet)

 

980x @ 4200mhz + 6990+6970 trifire = 114 fps average @ 1920*1080 + Ultra settings (Max) 4x fsAA (max i spillet)

 

Her kan man se tydelig at cpu er litt "flaskehals". Det er tilnærmet 100% gpuload på alle 3 kjernene!

 

Tenk hvis det hadde vært slik i alle spill! Håper det er slik i BF3 :thumbup:

Hadde vært morro å sett denne benchen og dette oppsettet men heller en høyt klokket 2600K el.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Har testet ved å bytte kabler, skjerm og port, alt fungerer når det bare er snakk om en skjerm.

Men nå legger jeg meg, håper at det er kommet en løsning her når jeg står opp om 6 timer :D

 

 

En av DVI-portene er en DL-DVI port, og dermed må du ha en DL-DVI kabel for denne utgangen på skjermkortet. Tror neppe VGA-DVI adapter vil funke i denne sammenhengen. Dersom du skal ha to skjermer, kan du bruke HDMI+SL-DVI eller SL-DVI+DL-DVI, skal du ha 3 skjermer må du fikse deg et aktivt DP adapter for den 3. skjermen.. Har du 2 skjermer med VGA og må bruke VGA-DVI overganger, kan dette som nevnt over, sette kjepper i hjulene om disse ikke støtter DL-DVI...

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar

Den 3. skjermen MÅ stå på DP eller DP adapter for å få bilde på alle 3 skjermer samtidig, men det er ikke noe problem å koble til HDMI i tilegg til 2xDVI dersom du velger å kun bruke HDMI i kontrollpanelet, for deretter å switche tilbake til 2xDVI når du er ferdig, 3 skjermer eller fler samtidig må som sagt involvere DP..

Lenke til kommentar

HardReset benchmark

 

980x @ 3300mhz + 6990+6970 trifire = 99,5 fps average @ 1920*1080 + Ultra settings (Max) 4x fsAA (max i spillet)

 

980x @ 4200mhz + 6990+6970 trifire = 114 fps average @ 1920*1080 + Ultra settings (Max) 4x fsAA (max i spillet)

 

Her kan man se tydelig at cpu er litt "flaskehals". Det er tilnærmet 100% gpuload på alle 3 kjernene!

 

Tenk hvis det hadde vært slik i alle spill! Håper det er slik i BF3 :thumbup:

 

 

 

 

I spill der programmererne veit forskjell mellom hode og rau, vil denne CPU klokken kun påvirke maxfps i benchen (f.eks. ved stirring inn i vegger og andre enkle GPU oppgaver), og bedre average resultetet i benchen mens minfps forblir det samme.

 

Dette kjenner du selvsagt til uten at jeg minner deg om det, men sånn for trådens skyld kan det jo være greit å minne om det... BF3 vil nok troligen være særdeles GPU begrenset i normale spilloppløsninger, selv om et multiplayerspill som dette med 64 slot servere vil knele CPU'er som er for svake da det skjer så mye samtidig som troligen kan begrenses av en litt slapp CPU.

 

Punkbuster har også en kollosal innvirkning på ytelse, da denne er til tider så bugget at den kan halvere ytelsen helt uavhengig av CPU/GPU, som ofte har vært tilfelle i BC2 med fps dropp og andre symptomer. Evenbalance synes jo å gjøre de samme feilene ved gjevne mellomrom, og bruker like lang tid på å fixe det hver eneste gang, det morsomme her er jo at like mange anklager skjermkortprodusentene og deres drivere hver gang dette skjer......

Endret av Ourasi
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...