Gå til innhold

Den offisielle 6xxx tråden, med link til drivere og prisguide

Goodall

Anbefalte innlegg

Tror ikke det går for minnet. AMD hadde et verktøy du kunne justere volt på minnet før men dem trakk det tilbake, sikkert fordi mange svidde kortene sine. Dette prøvde jeg litt på 5870 men kom ikke så langt i eksperimenteringa. Følte aldri noe behov for å øke ytelsen der å da.

Trenger vel uansett ikke det på 6970 hvis det har 6GHz minne :dribble:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Utrolig enkel voltmod det der.. :) Men er det ikke enklere/tryggere å få tak i et voltage tweak-kort fra Asus og stille vcore fra programvare?

Det er snakk om "volt" til minnet ikkje "volt" til gpu :) Til minnet kan man ikkje stille på med software.

Morro å se at det er lett å modde nyere skjermkort også. Har enda mitt 7900gt som er modda med såkaldt pencil mod :D Dog gikk over til å lodde 1 cm ledning i stedetfor å bruke sølvtusj :p

Lenke til kommentar

AMD Antilles Radeon HD 6990 Not Far Away

What's more, the Antilles Radeon HD 6990 is going to replace Radeon HD 5970 to be the fastest graphics card all over the world. Some specifications leaked:

•GPU Model: Antilles

•Release Date: Q1 2011

•Interface: PCI-E 2.1 x16

•Core Clock: 2 x 850 MHz

•Memory Clock: 2 x 1200 MHz

•Memory Bandwidth: 307 GB/sec

•Pixel Fill Rate: 54.4 GPixels/sec

•Max Power Draw: ~275 W

•Memory Size: 4096 MB

•Memory Type: GDDR5

•Memory Bus Type: 64 x 8 (512 bit)

•DirectX: 11.0

•OpenGL: 4.0

•Texture Units: 128

Endret av Goodall
  • Liker 1
Lenke til kommentar

HIS Radeon HD 6870 selges for 240 dollar på Amazon.com, så regn med om et par uker så får man det kortet for mellom 1500-1600 kr i Norge. Da er det bare å få tak i 2 kort så har man price/performance som overgår de kommende toppkortene. Jeg tror nemlig det ikke blir en "priskrig" på toppkortene slik som det er på middelklasse-kortene, da de vil produsere langt flere kort i middelklasse-segmentet.

Lenke til kommentar

Uansett blir det spennende å se prisene mot slutten av november og ut desember, da vil nok butikker ha fylt opp lagrene og prisene stabilisere seg. + at det kommer jo 580 fra Nvidia om 1 ukes tid som også muligens vil gjøre noe med prisene til AMD kanskje...

Kanskje vi t.o.m er så heldige å få et bra kupp på hw.no sin julekalender :whistle: Eller en av nettbutikkene mener jeg siden HW.no sin kan man jo vinne kanskje :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...