tkorsvold Skrevet 7. september 2011 Del Skrevet 7. september 2011 Heisann! Noen her som har erfaring med Sapphire 6950 Toxic? Ser fra bla. hardocp og xbitlabs at det faktisk slår GTX 580 og HD 6970 fordi det kan overklokkes veldig mye, og unlockes til flere shadere. Koster 2200kr, usikker om Deus EX human revolution og Dirt 3 er inkludert i Norge, men i USA er disse spillene også med. Må vel være en bra pakke? Lenke til kommentar
007CD Skrevet 8. september 2011 Del Skrevet 8. september 2011 007CD: Uansett har jeg vanskelig for å tro at all denne datakraften kun brukes til å cranke ut en bitcoin av og til. Ser Arctic cooling har kommet med kjøler som passer rett på kortet ut av esken nå. Trykk! Fortsatt litt stiv pris synes jeg og veldig synd at kortet da vil ta 3 kortplasser, men kan være jeg bestiller meg 2-3 av dem :S Har mer lyst på en annen (Thermalright Shaman) men kortet vil da ta 4 kortplasser. Blir uansett ikke enkelt om man skal kjøre 2-3 kort i samme maskin + raidkontroller + lydkort. Vell etter hvordan det er lagt opp så var det valgt ut x antall hashes som representerer en fast mengde BitCoins. I starten var det CPUer som ble brukt mens nå er det GPUer hvor de prøver å brute force seg frem til en som matcher. Tviler på at regnekraften her utnyttes til noe "Fornuftig" eller noe annet enn tom luft grunnet måten klient og server opplegget er lagt opp. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 8. september 2011 Del Skrevet 8. september 2011 Men BitCoin forhindrer en god del andre valuta problemer slik som double spending blant annet. Kort og greit, litt mer står det om her: https://en.bitcoin.it/wiki/How_bitcoin_works Med andre ord, en valuta for de som er litt paranoide og vil være anonyme. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 8. september 2011 Del Skrevet 8. september 2011 (endret) Interesant konsept forsåvidt og begrenset/kontrollert av at man må "jobbe for pengene" som jeg antok tidligere at må være hensikten med at kraften ikke benyttes til bi-produkter. Titter vel kanskje litt mer på det. Endret 8. september 2011 av Theo343 Lenke til kommentar
007CD Skrevet 8. september 2011 Del Skrevet 8. september 2011 Selve bakenden er Open Source så du kan se hva om kraften ble brukt til noe. Personlig har jeg ikke drevet med BitCoining men har fått med meg en del mens jeg har tittet på TechSnap. Årsaken til at jeg ikke kan drive med det er at jeg ikke har OpenCL eller en driver som støtter dette (Bruker en hacket Catalyst driver som gir meg Bezel compensation ) Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 8. september 2011 Del Skrevet 8. september 2011 Jeg kommer nok ikke til å kjøre det selv men se litt mer på konseptet. Lenke til kommentar
evenandreas Skrevet 13. september 2011 Del Skrevet 13. september 2011 Har nettopp sotte inn et ASUS hd 6970 driectcu II i maskinen min, og rett før jeg skulle starte maskinen min merket jeg at det er litt bøyd.. Er dette pga vekten og er det et dårlig tegn? Kortet er jo tross alt j'********* stort! Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 13. september 2011 Del Skrevet 13. september 2011 Har nettopp sotte inn et ASUS hd 6970 driectcu II i maskinen min, og rett før jeg skulle starte maskinen min merket jeg at det er litt bøyd.. Er dette pga vekten og er det et dårlig tegn? Kortet er jo tross alt j'********* stort! Det er ikke et problem, og det er fordi det er stort og tungt ja. Catalyst 11.9 RC er ute nå. Lenke til kommentar
Lunalotic Skrevet 15. september 2011 Del Skrevet 15. september 2011 http://www.tomshardware.com/news/amd-HD-7900-XDR2-Rambus-Memory,13408.html#xtor=999 Rambus er tilbake Disse korta kan kanskje få meg konvertert tilbake til AMD. 7990 Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 15. september 2011 Del Skrevet 15. september 2011 http://www.tomshardware.com/news/amd-HD-7900-XDR2-Rambus-Memory,13408.html#xtor=999 Rambus er tilbake Disse korta kan kanskje få meg konvertert tilbake til AMD. 7990 Toms sin kilde er NordicHardware som igjen har tatt det ifra Expreview og som til slutt bunner i et forum innlegg fra noen måneder tilbake. Mao bare rykter og er sannsynligvis falske. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 15. september 2011 Del Skrevet 15. september 2011 Uansett blir det langt mer spennende å se hva GCN vil gjøre for ytelsen, forhåpentligvis har GCN-shaderne litt høyere IPC enn nåværende VLIW4-shadere. 64 ROPs er heller ikke usannsynlig, og det vil hjelpe en god del. Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 15. september 2011 Del Skrevet 15. september 2011 (endret) Uansett blir det langt mer spennende å se hva GCN vil gjøre for ytelsen, forhåpentligvis har GCN-shaderne litt høyere IPC enn nåværende VLIW4-shadere. 64 ROPs er heller ikke usannsynlig, og det vil hjelpe en god del. Hvordan vet du at 64 ROPs vil hjelpe en god del? AMD/ATi brukte 16 ROPs fom Radeon X800 i 2004 og tok ikke hoppet til 32 ROPs før med 5870. Men selvfølgelig, vil "7970" være ROP begrenset med 32 ROPs vil de nok øke antallet. Endret 15. september 2011 av MistaPi 1 Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 15. september 2011 Del Skrevet 15. september 2011 Ekstra ROPs vil hjelpe med AA og høye oppløsninger. Det er her man gjør vektorgrafikken om til piksler. Dette er også ekstreme båndbreddekrav. Det er også mulig at R400 hadde mindre effektive ROPs enn R600-arkitekturen. Eller at spillindustrien beveget seg til å bli mer shaderbasert og geometriytelsen var "god nok" . Ser du på og Nvidia-grafikkort over tid ser du at det eneste kortet de hadde mer enn 16 ROPs på var 8800 GTX/Ultra, og dette ble erstattet av 9800GTX og G92 med 16 ROPs og lik god ytelse. Dagens grafikkort får et stadig større forhold mellom ROP- og teksturytelse mot shaderytelse. Med tanke på at AMD pusher eyefinity (og de gjør dette veldig bra, for å være helt ærlig), er det ikke rart om de dobler antall ROPs slik at kortene kan takle enda større oppløsninger. Kanskje de ønsker å utvide displaystøtten til åtte display Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 15. september 2011 Del Skrevet 15. september 2011 (endret) ROP'ene har blitt kraftigere, bl.a kan dagens generasjon utføre 4 Z operasjoner per ROP per klokke mot 1 på R420. Shader arbeidsmengden har dog definitvit økt mye raskere enn ROP og texture og dette forholdet vil også gjelde i veldig høye oppløsninger. AA vil gå mer og mer over fra å være ROP-basert til å være shader-basert, slik som MLAA, FXAA (Deus Ex: HR, NFS:Hot Pursuit) eller skreddersydde shader AA løsninger som man finner i f.eks Crysis 2. Dette gir bedre kontroll og gjerne bedre ytelse og kvalitet (AA som tar alt istedet for MSAA som kun tar kantene på polygonene). Så om AMD vil lage en stor og kraftig nok GPU (ROPs er ganske dyrt mtp transistorer) med høy nok minnebåndbredde til å ha bruk for 64 ROPs tviler jeg nå på, men tiden vil vise. Endret 16. september 2011 av MistaPi 3 Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 19. september 2011 Del Skrevet 19. september 2011 Noen som har et forslag, erfaringer med driver til trifire med 69 serien? Har 6990 + 6970 men får elendig gpu skalering i BC2. ca 40% på alle gpuene. I Hardreset er det derimot sinnsykt bra: Får også Veldig mye bedre resultat med 2x gtx 580 i BC2. Virker som bc2 hater ATI ;p Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 19. september 2011 Del Skrevet 19. september 2011 (endret) BF:BC2 hater virkelig multiGPU-oppsett etter det jeg har hørt, og det kommer jo voldsomt an på hvilken CPU som pusher grafikkortene i det spillet også. Mer interessant: hvor høy fps får du? Og er det single-player eller online vi snakker her? Endret 19. september 2011 av arni90 Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 19. september 2011 Del Skrevet 19. september 2011 (endret) BF:BC2 hater virkelig multiGPU-oppsett etter det jeg har hørt, og det kommer jo voldsomt an på hvilken CPU som pusher grafikkortene i det spillet også. Mer interessant: hvor høy fps får du? Og er det single-player eller online vi snakker her? Det er Valparaiso 32 player online med alt på max i 1080p. Får 90-180fps. Altså minimum fps er ca 90. Fps ligger kanskje mest på ca 100 fps. Kan jo ikkje klage på det, men litt snedig er det. I forhold så ligger 2stk GTX 580 på 150+ i gjennomsnitt på dette brettet. Valparaiso virker som et av de mest krevende av en eller annen grunn. Drivere har VELDIG mye å si. Har vært stor forskjell på nVdia siden i BC2 med GTX 580 korta iallefall. Samme har det vært med ATI. Kan faktisk virke som om 10.5 til 10.7 var de beste driverene til ATI i BC2. Snedig at de "ødelegger" et spill med oppdatering av drivere. Kunne de ikkje bare hatt samme optimaliseringene videre, i stedet for å forandre på ting. Må jo nesten ha en driver for hvert spill. Litt jalla Men bytting av drivere går jo ann med Radeon pro mener jeg på. Cpu er en 98x @ 4.2 og SB @ 4800. Like dårlig på begge cpuene Edit: I kveld kom det enda en Catalyst 11.9 RC på guru3d! Kanskje denne gjør susen? Catalyst 11.9 RC (8.892 September 6) Endret 19. september 2011 av Nizzen Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 19. september 2011 Del Skrevet 19. september 2011 Luksusproblem kalles dette :!: Mener å huske å ha sett noe om en fps-grense med AMD, men om dette er riktig eller ikke vet jeg ikke. Radeonpro har ingen drivervalg. Det er nok en eller annen form for driverbug, det er jeg enig i. Tom's hardware har hvertfall oppnådd over 150fps i testing med 6990, så det er noe galt. En "fiks" for deg kan være å aktivere SSAA, med 8xSSAA vil jeg tro ytelsen din tilogmed kan synke litt. Det er hvertfall det jeg gjør når jeg har "for mye" overskudd og ønsker mer ytelse/eyecandy. Angående ytelsen din med GTX 580 og 150 fps, så er det flaskehals fra CPU du ser på da som forhindrer at du ligger med 200+ fps. Har også hørt mye snakk om at Nvidia-driverne ikke har fungert særlig bra siden 266.58 (?) ble lansert for SLI-oppsett. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 20. september 2011 Del Skrevet 20. september 2011 (endret) Halleluja Endelig fikk jeg BC2 til å fungere! La inn den nyeste betadriveren og lot være å installere noen CAP. Da ble plutselig minimum fps på 135 og snuser på det meste 200fps TRIfire fungerer nå som en drøm i BC2 med full pupp som det heter Nyeste beta: Catalyst 11.9 RC (8.892 September 6) 8892VSW7RC.zip Endret 20. september 2011 av Nizzen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå