Mumriken Skrevet 5. april 2011 Del Skrevet 5. april 2011 Noen som har hørt når amd slipper enn cap for nfs shift2? Suger maks balle å spille med 25 fps! radeon pro er sann halveis løsning,men får jo epplepsi av mindre Til dere som har 6990, er det like håpløs driverstøtte som 5970? Lenke til kommentar
elf_man Skrevet 5. april 2011 Del Skrevet 5. april 2011 (endret) Jeg har hatt et veldig frustrerende problem med mitt 6870 (siden jeg fikk det) som jeg håper noen kloke hoder kan hjelpe meg med. Problemet er at jeg i en del spill får ekstrem slowdown i visse situasjoner, selvom min maskinvare skulle tilsi noe helt annet. I noen spill er dette et sjeldent, men fortsatt plagsomt problem. F.eks. i WoW så opplever jeg dette når jeg er rundt AH-området i SW og snur meg rundt (skjer selvom det er midt på natten og få folk pålogget). Dragonage 2 derimot er totalt uspillbart! Jeg ligger på 0,25-0,5 fps, noe som irriterer meg grenseløst. I andre spill er dette totalt fraværende, f.eks. Civilization V, Serious Sam HD, Metro 2033. Jeg opplever dette problemet uansett hvilken oppløsning og instillinger jeg bruker. Det jeg så lurer på er om jeg har et fysisk defekt kort, eller om dette er et problem andre sliter med? Noen som har opplevd det samme eller har tips? På forhånd, takk! PS! Spiller alle spill med vsync og tripple buffering på da jeg får en del tearing uten. Kan dette ha noe å si? Endret 5. april 2011 av elf_man Lenke til kommentar
jevli Skrevet 5. april 2011 Del Skrevet 5. april 2011 HD 6970 her. Jeg spilte nettop BattleField:BC2 med vsync, og alt gikk smooth helt til plutselig det lagget noe så innforjævlig. Varte i 5-10 sek også ble det helt fint igjen... Lenke til kommentar
Kent -amdme- Skrevet 6. april 2011 Del Skrevet 6. april 2011 (endret) Samme skjedde hos meg i går kveld. Plutselig hadde jeg bare 2-5 fps, varte i ca 5sek før alt var normalt igjen... ingen anelse hvorfor edit: uten vsync og hbb, hbo eller hva det nå heter :!: Endret 6. april 2011 av Kent -amdme- Lenke til kommentar
andylove Skrevet 6. april 2011 Del Skrevet 6. april 2011 Er det driverproblemer med AMD om dagen? Har selv et HD6870 hvor jeg kjører 11.2 driverne. Har ikke kommet sålangt at jeg har oppgradert driverversjon ennå. Btw, det må bli et bytte av kjøler på skjermkortet mitt. Det støyer ganske bra selv på liten load. Kjøleren som sitter på går som en sinna veps til tider og det må jeg si er skuffende. Støv og varme forøvrig er ikke noe problem da jeg har kontrollert og sjekket at alt er "under kontroll". CPU temp er på ca 21 grader og tar man fingrene bak viftene og på PSU, så er det ikke veldig varm luft som kommer ut. Slår meg at stock kjøler ikke er veldig bra, evnt, den er nok bra, men det bråker. Lenke til kommentar
Mumriken Skrevet 6. april 2011 Del Skrevet 6. april 2011 (endret) Ny cap men uten cf støtte for Shift 2.... Endret 6. april 2011 av Mumriken Lenke til kommentar
Andeby Skrevet 6. april 2011 Del Skrevet 6. april 2011 Noen som har hørt når amd slipper enn cap for nfs shift2? Suger maks balle å spille med 25 fps! radeon pro er sann halveis løsning,men får jo epplepsi av mindre Til dere som har 6990, er det like håpløs driverstøtte som 5970? For meg har driverstøtten vært helt grei. Flickering i Crysis (Ikke prøvd 2 enda men er vel flickering for alle med dualgpu der), men ellers ingen problemer til nå. Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 7. april 2011 Del Skrevet 7. april 2011 PS! Spiller alle spill med vsync og tripple buffering på da jeg får en del tearing uten. Kan dette ha noe å si? Du kan jo prøve å skru av vsync og tripple buffering. Du er klar over at du kan bare tvinge tripple buffering i CCC for OpenGL? For D3D må du bruke f.eks RadeonPro. Dragon Age 2 har forøvrig en horribel ytelse i DX11 hvis det er det du kjører spillet på. Lenke til kommentar
Datafriken Skrevet 9. april 2011 Del Skrevet 9. april 2011 6990 kort til 4795,- http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=627500 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 9. april 2011 Del Skrevet 9. april 2011 (endret) Rimelig heftige priser, wow. Løp og kjøp for alle med vannkjølingplaner hvertfall he he. Endret 9. april 2011 av Theo343 Lenke til kommentar
Andeby Skrevet 9. april 2011 Del Skrevet 9. april 2011 Rimelig heftige priser, wow. Løp og kjøp for alle med vannkjølingplaner hvertfall he he. Vil virkelig ikke si at du trenger å vankjøle kortet med mindre du skal overklokke. Kjøleren på default mode har aldri vært et problem for meg, kortet blir ikke for varmt og mesteparten av tiden er lyden umerkbar. Lenke til kommentar
Dr.Satan Skrevet 10. april 2011 Del Skrevet 10. april 2011 (endret) Ny cap men uten cf støtte for Shift 2.... Trenger vist en patch: http://www.dasreviews.com/das-game-news/shift-2-unleashed-bugged-with-multi-gpu-systems-needs-patching-by-slightly-mad-studios/ Venter spent selv på forbedringer. Slik som det er nå går det ikke å bruke AA og multi gpu er bare pain med diverse graphic anomalies. Listen er lang over ting som må fikses. Endret 10. april 2011 av Dr.Satan Lenke til kommentar
Mumriken Skrevet 10. april 2011 Del Skrevet 10. april 2011 (endret) Jepp.. litt OT, men det mest irriterende er counterstear på G25 rattet mit... Vurderer å drite i å kjøpe alt EA har hatt fingrene sine i. Bare et problem med det, de eier jo hele spillbransjen Endret 10. april 2011 av Mumriken Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 10. april 2011 Del Skrevet 10. april 2011 Hmm angrer litt på at jeg kjøpte Shift2, selv om det var i en US Steam store. Spiller dog med 360 kontroller forløpig og har ikke fått stativet til rattet ennå. Lenke til kommentar
Mumriken Skrevet 10. april 2011 Del Skrevet 10. april 2011 Er du ikke alene om Theo og ratt er helt fucka i det spillet uansett så hold deg til 360 kontrolleren så lenge... Lenke til kommentar
Philophobe Skrevet 12. april 2011 Del Skrevet 12. april 2011 (endret) Ser at Sapphire relanserer hd5850 med bedre kjøler til en meget pen pris. 1800 kr for 2x5850 (hos pixmania, ugh..) må da være et knallkjøp. Edit: Whops, var visst 6xxx tråden, flytt posten om dere vil mods. Endret 12. april 2011 av Philophobe Lenke til kommentar
Buzz76 Skrevet 12. april 2011 Del Skrevet 12. april 2011 Har nå bestilt meg et MSI 6950 TwinFrozr III istedet. Prisen er noget stiv i forhold til Asus 6970 DC2, men både støy og varme burde jo være bedre. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 15. april 2011 Del Skrevet 15. april 2011 Noen her som har testet TRI-fire med 69 serien? Nå har jeg 6990 og 6970 som jeg skal teste sammen Håper bare ikkje noe smelter Kanskje dette blir byttet ut med 2x 580. Det vil vise seg når jeg får testet litt. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 15. april 2011 Del Skrevet 15. april 2011 (endret) Jeg har 3x6950 unlocked, men de står i 2 forskjellige maskiner samt at et ikke er i bruk fordi jeg ventet på retur av hovedkort som gir meg litt luft mellom slottene. Mulig jeg tester 3x men jeg må si at det ikke frister like mye nå som når vinteren var utenfor døren he he. Kanskje påsken får frem lysten. Ser frem til å se dine resultater . Endret 15. april 2011 av Theo343 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå