Mydog Skrevet 28. mars 2011 Del Skrevet 28. mars 2011 (endret) Joda.. cpu´en er faktisk klokket det er bare speedstep som er aktivert (rød ring) Men i følge 3dmark ser det jo ut som at den er@stock.. (blå ring) skal sjekke ut litt til Men har du slått tesselation helt av når du kjørte 11? Jeg får nemmlig over 10k med samme klokk som deg på GPUene. Er det ikke bare å slå av tessellation i CCC ? ..huff.. er alt for mye jobbing for tiden, har jo nesten ikke tid til å pusle med pc´en Jo det er bare å slå den av, altså dra slideren ned til null/off. Slik: Endret 28. mars 2011 av minhund Lenke til kommentar
andylove Skrevet 28. mars 2011 Del Skrevet 28. mars 2011 2 spørsmål. 1. Hva slags innstillinger er anbefalt i CCC med tanke på å utnytte maskinvare både i spill og film/media? 2. Kan jeg bytte ut kjøleren min på HD6870 med noe som ligner MSI sin TWIN FROZR II? Sikker på at jeg har lest noe her om svaret på spørsmål nr 2, men famler litt i blinde. Takk for gode svar Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts Skrevet 28. mars 2011 Del Skrevet 28. mars 2011 Arctic Cooling har i hvert fall flere kjølere som passer til HD6870, herunder Accelero S1 Rev.2 (dog bør nok ikke denne kjøres passivt), Accelero Twin Turbo Pro og Accelero Xtreme Plus: http://www.arctic.ac/en/p/cooling/vga.html Problemet med disse kjølerene kontra Twin Frozr II er at de tar en ekstra PCI-slot pga. høyden. Lenke til kommentar
andylove Skrevet 28. mars 2011 Del Skrevet 28. mars 2011 Arctic Cooling har i hvert fall flere kjølere som passer til HD6870, herunder Accelero S1 Rev.2 (dog bør nok ikke denne kjøres passivt), Accelero Twin Turbo Pro og Accelero Xtreme Plus: http://www.arctic.ac...ooling/vga.html Problemet med disse kjølerene kontra Twin Frozr II er at de tar en ekstra PCI-slot pga. høyden. Oi! Dette var gigantiske saker du Jeg har kun 1 kort og det er OK at det stjeler plass. Viktigste er at det blir stille som graven og kjøler effektivt uten for høy RPM. Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts Skrevet 28. mars 2011 Del Skrevet 28. mars 2011 Accelero S1 gir deg jo fordelen med at du kan velge vifte selv. Jeg vil tro at eks. en Noctua NF-P12 vil gjøre seg godt på denne. Ellers er min erfaring med Xtreme Plus at støynivået er svært behagelig Denne kjøleren er dog diger(!) Thermalright Shaman er også et alternativ: http://www.thermalright.com/products/index.php?act=data&cat_id=30&id=164 Lenke til kommentar
Kent -amdme- Skrevet 28. mars 2011 Del Skrevet 28. mars 2011 Joda.. cpu´en er faktisk klokket det er bare speedstep som er aktivert (rød ring) Men i følge 3dmark ser det jo ut som at den er@stock.. (blå ring) skal sjekke ut litt til Men har du slått tesselation helt av når du kjørte 11? Jeg får nemmlig over 10k med samme klokk som deg på GPUene. Er det ikke bare å slå av tessellation i CCC ? ..huff.. er alt for mye jobbing for tiden, har jo nesten ikke tid til å pusle med pc´en Jo det er bare å slå den av, altså dra slideren ned til null/off. Slik: Ja jeg har gjort slik som på bildet, er vel bare cpu´en som bremser noe forferdelig, selv i unigine Det som er dumt er at det Asus P5Q Deluxe hk´et jeg har nå godtar ikke at jeg klokker noe over 400 fsb uansett hva jeg gjør PRO kortet lot meg klokke til 4GHz 24/7 og over 4.2GHz under bench Har ikke lyst å bruke mere penger på s775 riggen min nå, men hvis noen har eller vet om et bra kort (gjerne brukt og billig) må dere si fra Lenke til kommentar
andylove Skrevet 29. mars 2011 Del Skrevet 29. mars 2011 Accelero S1 gir deg jo fordelen med at du kan velge vifte selv. Jeg vil tro at eks. en Noctua NF-P12 vil gjøre seg godt på denne. Ellers er min erfaring med Xtreme Plus at støynivået er svært behagelig Denne kjøleren er dog diger(!) Thermalright Shaman er også et alternativ: http://www.thermalri...at_id=30&id=164 Accelero TWIN Turbo Pro ser genial ut. Jeg ønsker at det skal være stille samt dekke hele kortet da jeg kjører ellers lav RPM på viftene internt i maskinen. Jeg har oppdaget av å skru ned vifta på skjermkortet med CCC gir meg litt for høye temperaturer enn jeg liker. Typisk kan være 50/60 grader under mindre last og det synes jeg er litt rart. Må merkes at jeg har lav RPM på viftene i mitt Fractal Design R3, vurderer å bytte viftene her også, men det er en annen tråd Lenke til kommentar
Balli Skrevet 29. mars 2011 Del Skrevet 29. mars 2011 (endret) kent, har du sett her? *edit* var ikke så billige kort akkurat, jeg ville enten gått for en oppgradering til sandy bridge, eller ventet på den sokkelen/prosessorserien fra intel som kommer til sommeren Endret 29. mars 2011 av Balli Lenke til kommentar
andylove Skrevet 29. mars 2011 Del Skrevet 29. mars 2011 kent, har du sett her? *edit* var ikke så billige kort akkurat, jeg ville enten gått for en oppgradering til sandy bridge, eller ventet på den sokkelen/prosessorserien fra intel som kommer til sommeren Hva har det med AMD skjermkort å gjøre? Lenke til kommentar
KimmiK Skrevet 29. mars 2011 Del Skrevet 29. mars 2011 (endret) kent, har du sett her? *edit* var ikke så billige kort akkurat, jeg ville enten gått for en oppgradering til sandy bridge, eller ventet på den sokkelen/prosessorserien fra intel som kommer til sommeren Hva har det med AMD skjermkort å gjøre? Han prøvde vel bare å være hyggelig og svare på dette (selv om det ikke var on topic): Har ikke lyst å bruke mere penger på s775 riggen min nå, men hvis noen har eller vet om et bra kort (gjerne brukt og billig) må dere si fra Endret 29. mars 2011 av KimmiK Lenke til kommentar
kirjogra Skrevet 29. mars 2011 Del Skrevet 29. mars 2011 Ny ati driver ute. http://sites.amd.com/us/game/downloads/Pages/downloads.aspx Catalyst Software Suite 85.6 MB 11.3 3/29/2011 Lenke til kommentar
Kent -amdme- Skrevet 29. mars 2011 Del Skrevet 29. mars 2011 kent, har du sett her? *edit* var ikke så billige kort akkurat, jeg ville enten gått for en oppgradering til sandy bridge, eller ventet på den sokkelen/prosessorserien fra intel som kommer til sommeren Takk , har vært innom bruktmarkedet å sett.. men som du sier er vel det beste å bare vente til jeg skal oppgradere til nytt Intel eller AMD system. I spill funker s775 bra enda, men bench.., det er en annen historie kent, har du sett her? *edit* var ikke så billige kort akkurat, jeg ville enten gått for en oppgradering til sandy bridge, eller ventet på den sokkelen/prosessorserien fra intel som kommer til sommeren Hva har det med AMD skjermkort å gjøre? Vi skal vel ikke være så nazi at ikke vi kan diskutere litt annen hardware også. Det er jo uansett relatert til ytelsen på AMD skjermkort :!: kent, har du sett her? *edit* var ikke så billige kort akkurat, jeg ville enten gått for en oppgradering til sandy bridge, eller ventet på den sokkelen/prosessorserien fra intel som kommer til sommeren Hva har det med AMD skjermkort å gjøre? Han prøvde vel bare å være hyggelig og svare på dette (selv om det ikke var on topic): Har ikke lyst å bruke mere penger på s775 riggen min nå, men hvis noen har eller vet om et bra kort (gjerne brukt og billig) må dere si fra Jepp.. han skulle bare være hyggelig. Det må jo være lov selv om det ikke er helt OT Lenke til kommentar
Dr.Satan Skrevet 30. mars 2011 Del Skrevet 30. mars 2011 (endret) Da kom faktisk Catalyst 11.3 i går (Link), men tror nok jeg holder meg til 11.4 Early preview, sist oppdatert mars 29: http://support.amd.com/us/kbarticles/Pages/Catalyst114earlypreview.aspx Endret 30. mars 2011 av Dr.Satan Lenke til kommentar
HilRam Skrevet 30. mars 2011 Del Skrevet 30. mars 2011 Jeg for min del blir å kjøre på 11.2 frem til 11.4 er "final". Skal akkurat begynne med FarCry 2, så det passer meg utmerket at ytelsesforbedringen der er så stor! Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 30. mars 2011 Del Skrevet 30. mars 2011 (endret) Noen som har fått inntrykk av 11.3 driveren? Kjører selv 11.2 og lurer på om jeg har noe å hente på 11.3 eller 11.4epv. HD6950. Endret 30. mars 2011 av Theo343 Lenke til kommentar
Balli Skrevet 30. mars 2011 Del Skrevet 30. mars 2011 Yes - the Catalyst 11.4 file from March 23 is the newest file, and I highly recommend using that driver. - Andrew/CatalystCreator Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 30. mars 2011 Del Skrevet 30. mars 2011 Ingen ekle bugs med den ift. spill, flere skjermer, dxva osv? Lenke til kommentar
Goodall Skrevet 30. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2011 AMD Catalyst™ 11.4 Early Preview Last Updated 3/29/2011 http://support.amd.com/us/kbarticles/Pages/Catalyst114earlypreview.aspx Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 30. mars 2011 Del Skrevet 30. mars 2011 Jupp har sett den men tenkte mer på erfaringer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå