DuraN Skrevet 18. mars 2011 Del Skrevet 18. mars 2011 Ser at 6990 beveger seg godt under 5000 kroner enkelte steder. Uventet! Lenke til kommentar
Ourasi Skrevet 18. mars 2011 Del Skrevet 18. mars 2011 Synes HD6990 til 4800,- er helt ok så tidlig, det var omtrent her 4870x2 og 5970 lå i pris, så ikke noe drama altså... Velger man bort pixmania, så er det dustin på 48xx,- tallet, dog uten noe på lager blir det lite spilling Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 18. mars 2011 Del Skrevet 18. mars 2011 (endret) HD6690 vil ligge på 5500,- og sikkert synke en del og nærme seg 2xkort priser og muligens lavere. GTX590 lå ved sist kjente pris for det norske markedet på 64xx,- men vil nok ikke synke på langt nær like mye. Hvis noe skulle drive prisen opp på 6990 må det være fordi det virker å være et vesentlig bedre kort enn cappede 590. Jepp, håper denne prisen brenner seg litt inn for dem som troddet ATI var "snille" med de lave prisene sine tidligere (når de ikke strakk helt til med ytelsen), når markedet tillater det havner de i takhøyden de også. Its all abaut the money, its al baut the dom dum domme di domm (selvvasgt) Ellers bare tullball dette snakket om at "vi tror AMD/ATI er snille med oss". Dette har du sagt i lang tid og det blir litt "the jokes on you" hver gang.Det samme sa du ved lansering av Cayman, og når man fikk HD6950 som kan unlockes fra 1408 til 1536 shadere og klokkes skyhøyt til bare 2100,- fra lanseringsdagen så blir dette rent FUD. Om det yter bedre kan de gjøre det, om ikke blir det dårlig butikk. Maks nVidia - ATI beveger seg opp på etter hva jeg har sett er rundt 6500kr (bortsett fra spesial kort) Kanskje man heller skal snakke om relevante pristrender i relevante butikker hvor HD6990 ligger på 5500.- ned til 48xx,- og hvor sist kjente norske markedspris for GTX590 var 64xx,-. Jeg vet ikke helt hva du driver med her men man ser hva det ligner på. Selv foretrekker jeg å forholde meg til realitetene uansett aktør. EDIT: Ellers ville jeg ikke tatt med Amentio i noen betraktninger da de er begjært konkurs. Endret 18. mars 2011 av Theo343 Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 19. mars 2011 Del Skrevet 19. mars 2011 Poenget er bare at de bruker nøyaktig den prisen de kan for å tjene mest penger uansett, så om nvidia`s dual gpu kort yter bedre så legger de seg over, akkurat som ATI nå legger seg høyere en 5970 lanseringen nå. Nevnt det før ja, men det blir jo så ofte diskutert også. Ting har det med å gjenta seg i et forum av selvsagte grunner. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 20. mars 2011 Del Skrevet 20. mars 2011 (endret) Alle er i markedet for å tjene penger, ingen har tvilt på det, men det er nå forskjellige måter å tjene penger på. Pris ble nevnt, derimot det du fortet deg gå skyte inn så jeg ikke noe grunnlag for annet enn at det luktet litt av den materien vi ikke alltid er så begeistret for. "håper denne prisen brenner seg litt inn for dem som troddet ATI var "snille" med de lave prisene sine tidligere" Endret 20. mars 2011 av Theo343 Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 20. mars 2011 Del Skrevet 20. mars 2011 De kan få så mange 6990 de bare vil... 6990 er for dyr i forhold til ytelsen Svarte på det, og synes det fortsatt passer like godt inn. Forstår overhodet ikke hva du syter over så fortsetter heller med OC på min nye pc, foreslår du finner på noe annet også for dette ble meningsløst. Lenke til kommentar
Kent -amdme- Skrevet 20. mars 2011 Del Skrevet 20. mars 2011 (endret) De kan få så mange 6990 de bare vil... 6990 er for dyr i forhold til ytelsen Svarte på det, og synes det fortsatt passer like godt inn. Forstår overhodet ikke hva du syter over så fortsetter heller med OC på min nye pc, foreslår du finner på noe annet også for dette ble meningsløst. Hvor i fa.. står det at jeg syter??? jeg syns bare ikke at det yter nok i forhold til prisen.. du kan kjøpe 2stk hd6950 til 1850kr pr stk (komplett.no) og få samme ytelsen, mindre støy/varme til en mye billigere penge enn hd6990. Jeg foreslår at du slutter å spre eder og galle og går og legger deg.. edit: misforstod innlegget ditt litt simalario, hehe men som Ourasi sier; la oss nå heller være glade for sykt bra priser på HD6950/70, så kan dem som vil betale overpris på HD6990 gjøre det Endret 20. mars 2011 av Kent -amdme- Lenke til kommentar
Ourasi Skrevet 20. mars 2011 Del Skrevet 20. mars 2011 Han svarte Theo343, og siterte deg for å styrke sin sak, noe han ikke gjør særlig bra... @Sim: Legg denne ballen død, HD5970 måtte man handle på tilbud for å få den til ~4600,-, og en god stund etter release, at man får HD6990 med dobbelt så mye minne til 4800,- er langt i fra en upris akkurat nå. Det Kent klager på er egentlig at AMD har skjemt han bort med altfor gode priser på HD6950, mao egentlig lite å klage på... Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 20. mars 2011 Del Skrevet 20. mars 2011 (endret) ?? hehe styrke sak?. Så det var ikke det jeg svarte på i første omgang?... 4800 var nå en knall pris du fant et sted, 5500 er nå standaren etter hva jeg kan se. Så det er ikke akkurat noen "sak" bare en obervering av priser og markedet. Svarte ikke deg nei Kent. Men fortsett ontopic nå dere, så skal ikke jeg skrive dumme ting om ATI mer . edit Jepp på tide å legge seg ), sitter med litt OC med min nye I7 2600k. Endret 20. mars 2011 av simalarion Lenke til kommentar
Kent -amdme- Skrevet 20. mars 2011 Del Skrevet 20. mars 2011 Tåler da å høre "dumme ting" om AMD/ATI.. så lenge dem fortjener det, er ikke helt hjernevasket heller :!: Gratulerer med ny cpu forresten Lenke til kommentar
Habitats Skrevet 20. mars 2011 Del Skrevet 20. mars 2011 Syntes prisene på toppkortene er akkurat der den bør være jeg. Har kjøpt topp-kortene til både ATI og Nvidia i mange år nå, og den eneste trenden jeg ser, er at man får mer for pengene i dag enn for 3-4 år siden. Man må også huske på at 1 krone for 3 år siden =/= 1 krone i dag. Rent teoretisk sett, burde 6990 vært langt dyrere Lenke til kommentar
Mydog Skrevet 20. mars 2011 Del Skrevet 20. mars 2011 Noob spm her, kan jeg bruke en PCIe kabel pr skjermkort når den har 2 kontakter? PSUen(Antec 1200W TPQ) har kun 4 PCIe kabler og jeg trenger 8 stk men alle kablene har en 6+2 og en 6 pins kontakt, se bilde under. Skumle planer på gang her Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 20. mars 2011 Del Skrevet 20. mars 2011 (endret) De kan få så mange 6990 de bare vil... 6990 er for dyr i forhold til ytelsen Svarte på det, og synes det fortsatt passer like godt inn. Forstår overhodet ikke hva du syter over så fortsetter heller med OC på min nye pc, foreslår du finner på noe annet også for dette ble meningsløst. det jeg "syter" over er måten du ordla det på noe som burde være opplagt. Ingen har sagt at 5500,- er en spesielt god pris. Selv sitter jeg med 3x6950 med 2 i en maskin og 1 i en annen som alle yter helt vilt og har ingen planer om å bytte ut det med noe dualgpu kort. 5500,- er ingen god pris, men en helt ok pris og spesielt med tanke på at vi så GTX590 til 6400,- hos Dustin ved en liten glipp tidligere i uken. Ellers er faktisk prisen på 48xx,- for HD6990 tilgjengelig i flere butikker som er meget relevante og ikke idiotbutikker som pixmania eller konkursbegjærte amentio. Så denne argumentasjonen din holder ikke vann. Riktig nok har ikke de med 48xx,- kortet på lager men fortsatt en helt grei pris. Selv ville jeg dog heller gjort som jeg gjorde for 4-5 måneder siden, kjøpt 2-3 stk HD6950 som unlockes og klokkes helt som en drøm. 2x6950 til 3700,- med samme ytelse som 1x6990 til 48xx er en no-brainer for de fleste som har mulighet til 2 kort. I tillegg vil nok 2x6950 langt overgå ytelsen til 6990 med klokking av begge. Endret 20. mars 2011 av Theo343 Lenke til kommentar
Balli Skrevet 20. mars 2011 Del Skrevet 20. mars 2011 Noob spm her, kan jeg bruke en PCIe kabel pr skjermkort når den har 2 kontakter? PSUen(Antec 1200W TPQ) har kun 4 PCIe kabler og jeg trenger 8 stk men alle kablene har en 6+2 og en 6 pins kontakt, se bilde under. Skumle planer på gang her hei hundenmin, jeg kan bekrefte at det går da det er like kabler på min colermaster silent pro gold 1.2kw og jeg kjører fire skjermkort utan problem. 2 Lenke til kommentar
Habitats Skrevet 20. mars 2011 Del Skrevet 20. mars 2011 Skal vel være litt forsiktig med det der, da hver rail ut i fra PSU'en leverer en bestemt verdi. Kan fort overbelaste om man putter for mye på én utgang. Lenke til kommentar
Mydog Skrevet 20. mars 2011 Del Skrevet 20. mars 2011 Skal vel være litt forsiktig med det der, da hver rail ut i fra PSU'en leverer en bestemt verdi. Kan fort overbelaste om man putter for mye på én utgang. Antecen har 12 stk 12v rail maks 38A pr rail så det bør vel gå med en GPU pr rail? Lenke til kommentar
Greddi Skrevet 20. mars 2011 Del Skrevet 20. mars 2011 @minhund Ja du kan bruke begge kontaktene. Kablene skal være dimensjonert til å takle minst 18.75A. Og ettersom hver rail kan levere 38A, så blir det rart at de kablene blir underdimensjonert, hvis det er tilfellet. 2 Lenke til kommentar
Mydog Skrevet 20. mars 2011 Del Skrevet 20. mars 2011 Jeg hadde testet uansett men det er greit å sjekke her for det er alltid noen som kan det så takk for hjelp og info 1 Lenke til kommentar
Andeby Skrevet 22. mars 2011 Del Skrevet 22. mars 2011 Good bye 5970, hello 6990. Venter bare på at netshop får inn på lager. Angående dual-BIOS, noen som vet om det er risikabelt å kjøre BIOS1 uten å overklokke noe mer utover det? Hvis det blir så varmt som jeg har lest noen plasser holder jeg meg til BIOS2 og ser hvordan det går. Lenke til kommentar
Ourasi Skrevet 22. mars 2011 Del Skrevet 22. mars 2011 (endret) Det er vistnok ikke tempen som blir unormalt høy, men derimot støyen.. Har du greit og luftig kabinett, så kan vel denne støyen reduseres. Ingen "voksne" har delt sine erfaringer ennå, så kan tenkes du blir den første NetShop har forøvrig 100+ på leverandørlager m. ca. 3 dagers leveringstid, så da er det ikke lenge før du har det i dine klamme never Endret 22. mars 2011 av Ourasi Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå